MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Wat ik weet is dat ik de Hoenderloo route lekker heb gefietst, zo'n 45 km met een witte SBB huis na de Cantharel, en als je langs dat witte huis komt is er een klein klimmetje, net niet onverhard met steentjes.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ik lees een aantal uiteenlopende reacties, dat heeft m.i. te maken met het verwachtingspatroon van ieder individu. Het verwachtingspatoon is afhankelijk van een aantal dingen, maar voornamelijk van welk type rijder en hoe ervaren je bent.

Ben je iemand die van de natuur wil genieten en dat graag op de fiets doet ? Of ben je een harcore rijder waar de natuur minder belangrijk is, maar vooral het technische uitdaging mooi vindt ? Of ben je iemand die een traject zo snel mogelijk wil afleggen ?

Elke mening zal dus heel subjectief zijn. Veel belangrijker is -denk ik- de samenwerking die SBB en de beide verenigingen hebben. Als ik terugkijk op het proces heeft deze samenwerking en de open communicatie tussen deze partijen geleid tot wederzijds begrip. Wellicht dat dit in de toekomst kan leiden tot verdergaande samenwerking, meer initiatieven en mogelijkheden.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Lucifer schreef: Elke mening zal dus heel subjectief zijn.
Sommigen blijken zelfs al een mening te hebben, zonder er te hebben gereden. Hoe heet dat?
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Pino schreef:
Lucifer schreef: Elke mening zal dus heel subjectief zijn.
Sommigen blijken zelfs al een mening te hebben, zonder er te hebben gereden. Hoe heet dat?
Helderziend? :tong

@Lucifer, zaken die besproken zijn met SBB en de uitgangspunten voor de route weet ik natuurlijk niet en ik denk dat de doelstelling van SBB vast is gehaald. En als dit er voor zorgt dat jullie FR/DH afdeling in de nabije toekomst ook iets leuks voor elkaar kan krijgen, dan hoor je mij niet klagen, sterker nog, dan is de kans groot dat Bar End er een lid bij heeft (en als Espen groot genoeg is, misschien nog wel 1 :winkie: )
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Jass schreef:En als dit er voor zorgt dat jullie FR/DH afdeling in de nabije toekomst ook iets leuks voor elkaar kan krijgen, dan hoor je mij niet klagen, sterker nog, dan is de kans groot dat Bar End er een lid bij heeft (en als Espen groot genoeg is, misschien nog wel 1 :winkie: )
Dan pas ? :tong Wordt aan gewerkt.. :wink:
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb geparkeerd bij v/d Valk. Ik ben doorgefietst naar Kruispunt Hier heb ik echter geen pijl gezien. Is het de bedoeling om verder langs de Otterlose (zuiderlijke richting) te fietsen? Daar kan je ook parkeren bij de 't Leesten kiosk en over de Hoenderloseweg de N304 oversteken om op hetzelfde kruispunt uit te komen.

Wat ik hier ook lees: Witte huisje? hier ergens> link? Daar heb ik wel een huisje gezien, maar ben op die grindpaadjes gestopt.

Als iemand me de goede richting op kan sturen, graag :D
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Forau schreef:Ik heb geparkeerd bij v/d Valk. Ik ben doorgefietst naar Kruispunt Hier heb ik echter geen pijl gezien. Is het de bedoeling om verder langs de Otterlose (zuiderlijke richting) te fietsen? Daar kan je ook parkeren bij de 't Leesten kiosk en over de Hoenderloseweg de N304 oversteken om op hetzelfde kruispunt uit te komen.

Wat ik hier ook lees: Witte huisje? hier ergens> link? Daar heb ik wel een huisje gezien, maar ben op die grindpaadjes gestopt.

Als iemand me de goede richting op kan sturen, graag :D
Het is een paar honderd meter ten zuiden van het kruispunt naar 't Leesten dat je rechtsaf het bos ingestuurd wordt. Dus het is inderdaad de bedoeling om langer langs de Otteloseweg te fietsen. En ja, je kan ook parkeren bij 't Leesten en de grote weg oversteken (maar voor het grote publiek is van der valk makkelijker uitleggen natuurlijk :wink: )
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Jass schreef: Het is een paar honderd meter ten zuiden van het kruispunt naar 't Leesten dat je rechtsaf het bos ingestuurd wordt. Dus het is inderdaad de bedoeling om langer langs de Otteloseweg te fietsen. En ja, je kan ook parkeren bij 't Leesten en de grote weg oversteken (maar voor het grote publiek is van der valk makkelijker uitleggen natuurlijk :wink: )
:-q Dank je, scheelt me de volgende keer zoeken!
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Dit huisje bedoelde ík, en die kom je (ook) tegen tijdens de Hoenderlose route...
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Jass schreef:..... vooral dat stuk langs het defensieterrein is niet fijn rijden. Langdradig en zwaar
Als je op het fietspad blijft dan kom je op hetzelfde punt uit, maar dat in niet de bedoeling van mtben.
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

ott schreef:
Jass schreef:..... vooral dat stuk langs het defensieterrein is niet fijn rijden. Langdradig en zwaar
Als je op het fietspad blijft dan kom je op hetzelfde punt uit, maar dat in niet de bedoeling van mtben.
Klopt helemaal, snijdt zelfs een heel stuk af, maar ja, ik was idd aan het MTB-en, dus keurig de route aangehouden :tong

Op dat stukje zandverstuiving waar je dan langs komt staat wel heel gaaf een (dode) boom op een heuvel zand. Die moet ik ook maar eens met mijn fotocamera opzoeken. :bier:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik geef geen mening over de route. Ik geef aan dat Jass een goede review schrijft.

Wel is het zo dat ik de conclusie trek, aan de hand van de review van Jass, dat de route dus weinig technische uitdagingen kent. Daarvoor is toch een review?
BSSB187
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 15:58
Mijn mountainbike: **DaBomb Castle Bravo**BeOne Recon**On One The Gimp**
Contacteer:

Het makkelijkste om op de route te komen is om vanaf de Cantharel het fietspad te volgen richting Hoenderloo, dan zie je vanzelf na een kleine kilometer een bordje die je rechtsaf het bos in stuurt
Dat is 't bordje waar ik 't ook over had bij dat witte huis van SBB.
Maar blijft een leuke route voor wat voor rijder 't ook bedoeld is.
Mooie omgeving, leuke stukken afgewisseld met mindere stukken.
Een meer hardcore parcours erbij zou wel gewenst zijn.
De plaatselijke mtb-verenigingen kunnen ook met de Hoenderloo groep (idd een internaat) in gesprek om 't parcours op 't terrein daar te verbeteren/onderhouden....
Laatst gewijzigd door BSSB187 op zo 9 augustus 2009, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
**Da Bomb Castle Bravo** **BeOne Recon**
**On-One The Gimp** **Giant Cadex CFM3**
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Binnenkort maar is kijken daar :D
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

maori schreef:Binnenkort maar is kijken daar :D
Bedankt voor deze informatie :~
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Plaats reactie