MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Misschien dat ik morgen ook weer eens deze kant op kom... Bijna 5 jaar niet geweest, ik rij zelden nog 1.0 routes, maar de combinatie natuurschoon/droge trails/lange duurrit lijkt me niet eens zo'n slecht idee. Al mijn vaste routes liggen er namelijk niet best bij.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vannacht is er wel wat gevallen maar ik verwacht evengoed dat je zo goed als droog kunt rijden mits je op de brede paden blijft.
De technischere paden naast de route hebben wel modder en plassen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Route lag er goed bij vanmiddag :-q
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Vandaag gereden. Saaaaie route, maar droog en knallen :)
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Saai als niet technisch? Zeker waar, maar ik (uit de Randstad) heb 56 km m'n ogen uitgekeken.

Afbeelding

Prachtige omgeving, mooie vergezichten, nergens filerijden, droge trails en stiekem toch 440HM gereden. Voor een duurrit dus een prima route.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Blijft een prachtig gebied en er is zoveeel te ontdekken.
Ik kom er zo goed als iedere week en blijf van het natuurschoon genieten :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Apeldoorn :kiss: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Giant-E schreef: zo 31 januari 2021, 21:03 Saai als niet technisch? Zeker waar, maar ik (uit de Randstad) heb 56 km m'n ogen uitgekeken.

Afbeelding

Prachtige omgeving, mooie vergezichten, nergens filerijden, droge trails en stiekem toch 440HM gereden. Voor een duurrit dus een prima route.
Deze man uit Utrecht denkt er hetzelfde over!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

OK, "MTB" route niet zo spectaculair als sommige UHR trails. Maar dit was geen straf gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Naar Apeldoorn ga je dan ook voor de natuurbeleving. Jouw foto's geven dit al heel goed aan. :-)
Ook een ideale route voor een duurtraining. :-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

awinkel schreef: ma 1 februari 2021, 13:36Naar Apeldoorn ga je dan ook voor de natuurbeleving. Jouw foto's geven dit al heel goed aan. :-)
Ook een ideale route voor een duurtraining. :-)
Eigenlijk geeft deze quote van pagina 1 in 2009 het al aan "Het betreft een MTB-route en geen MTB-parcours. Andere gebruikers kunnen dus ook van de paden gebruik maken. Respect voor andere bosgebruikers is essentieel om ook in de toekomst van de bossen te kunnen blijven genieten".
Als er dan nog mensen teleurgesteld zijn in gebrek aan technische hoogstandjes en aangelegde "dingetjes" dan hadden ze zich misschien iets meer moeten verdiepen in wat de route wel/niet is.
Gelukkig is er tegenwoordig keuze genoeg in NL en nog een voordeel van deze omgeving: Je wordt nooit opgehouden door anderen, ruimte zat op 99% van de paden................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt, maar je weet hoe een groot gedeelte van de mensen zich voorbereid hè? ;-)
Ik moet er nodig weer eens heen, is alweer te lang geleden...
Helaas zeikt het weer van de regen momenteel. Goed voor de natuur uiteraard, maar voor mij een teken om voor de racefiets te kiezen...
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Gelukkig zijn er hier los van de bekende route's legio andere mogelijkheden omdat je bijna overal MAG fietsen. Echt filerijden, waarover ik hier weleens lees, komt nauwelijks voor en mocht het je te de druk zijn...zijpaden genoeg.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

gijsje schreef: wo 3 februari 2021, 13:50 Gelukkig zijn er hier los van de bekende route's legio andere mogelijkheden omdat je bijna overal MAG fietsen. Echt filerijden, waarover ik hier weleens lees, komt nauwelijks voor en mocht het je te de druk zijn...zijpaden genoeg.
Meerdere keren met de Gelre Ziekenhuizen Toertocht meegedaan en op leuke paadjes gekomen die buiten de route liggen...
Mag je daar ook rijden buiten een toertocht om? Als dat zo is, maar eens binnenkort wat oude gpx-bestanden naar boven toveren en die weer herbeleven.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Zwolly schreef: wo 3 februari 2021, 14:04
gijsje schreef: wo 3 februari 2021, 13:50 Gelukkig zijn er hier los van de bekende route's legio andere mogelijkheden omdat je bijna overal MAG fietsen. Echt filerijden, waarover ik hier weleens lees, komt nauwelijks voor en mocht het je te de druk zijn...zijpaden genoeg.
Meerdere keren met de Gelre Ziekenhuizen Toertocht meegedaan en op leuke paadjes gekomen die buiten de route liggen...
Mag je daar ook rijden buiten een toertocht om? Als dat zo is, maar eens binnenkort wat oude gpx-bestanden naar boven toveren en die weer herbeleven.
Ja, behalve bij t Leesten, daar staan ook verbodsbordjes. Voor het overige mag je overal vrij fietsen. Die Gelre toertocht is ook eens over schietterrein van defensie gegaan , de Harskamp. Daar zou ik het niet proberen :winkie:
Plaats reactie