MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wel opletten, juist bij de Krimweg is de bewegwijzering slecht. Vanaf de A50 komende vlak voor het eerste vakantiepark (hek) linksaf.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

robertjan12 schreef: di 9 april 2019, 15:12 mijn route die ik regelmatig fiets: https://www.strava.com/activities/2181555865

start kan gedaan worden vanaf de gamma.

korte afstand met redelijke hoogte meters voor apeldoornse begrippen, 80% onverhard waarvan 50% single track.. leuke klimmetjes en technische afdelingen
Heb je die ook als gpx misschien?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Giant-E schreef: di 9 april 2019, 16:19 Wel opletten, juist bij de Krimweg is de bewegwijzering slecht. Vanaf de A50 komende vlak voor het eerste vakantiepark (hek) linksaf.
Zaterdag heb ik hem tegen de klok in gefietst en dan ben ik bij de Krimweg, die op een gegeven moment met hekken is afgesloten naar rechts gegaan langs de slagboom van het vakantiepark en dan links door een hekje de route op. De rest was allemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tegenover het Fletcher-hotel heb je ook een parkeerplaatsje en er staat daar al een geel mtb-teken voor een aanrijroute naar de Apeldoornroute. Zaterdag ben ik daar langs gereden, omdat ik Apeldoorn en Rheden/Posbank heb gecombineerd en hier de verbinding lag. Volgens de bordjes moet je ergens dan naar links. Ik ben rechtdoor gegaan, omdat ik daar op de heenweg vandaan kwam en dan kom je ook op de route. Ik had de mtb-routes gpx op mijn telefoon gedownload. Alleen nodig bij de Krimweg en om de uitgang richting Rheden bij Woeste Hoeve te vinden.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Donderdag de route gefietst, bij camping Lierderbos de route opgepikt. Het was dat de omgeving mooi was, maar ik werd er niet vrolijk van. Veel lange brede paden, en waar het wat leuker zou kunnen worden (lees: omlaag ging), was het mul door boswerkzaamheden of doordat er paarden overheen lopen. Rondom radio Kootwijk was het wat leuker, vooral de singletrack waarmee je de heide verlaat (nadat je het mooie gebouw links hebt laten liggen richting de Droomfabriek).
Daarna weer hetzelfde: lang, breed. Pas op het zuidelijkste puntje, nabij de Woeste Hoeve een leuke 300 meter. Uiteindelijk 3 uur over de route gedaan.

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je een duurtraining wil doen, of een intervaltraining, deze route prima geschikt is. En die routes moeten er ook zijn. Voor mij was het eenmalig (maar dus wel een goede conditietraining).
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

drpaul : Je beschrijving klopt en is qua mountainbiken niet de meest spannende route in NL. Maar om te toeren en lekker om je heen kijken is het ook een prima ronde.
Maar als afwisseling pak ik soms af en toe deze ook voor min of meer "bosracen" en dan 2 of enkel keertje 3 ronden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ti's ook meer een lekker tour rondje.
Gewoon rustig aan 25gem fietsen en genieten.

Overigens voor de afwisseling kun je hem eens op een crosser rijden, maakt het al iets verrassender :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij ‘m altijd 1x per jaar vanuit Harskamp. (Ideaal vanuit Randstad) Met mooi weer. Lekker duurrondje in mooie omgeving met na afloop een uitsmijtert op terras.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik rijd ook alles vanuit Harskamp, Apeldoorn, Rheden en Oosterbeek.
Lekker dicht bij de snelweg.
Heel soms als ik tijd genoeg heb zet ik hem nog wel eens in terlet
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pfff, die afstanden die jullie rijden..... :-{
Ik ben al blij als ik na 60 km mijn bus weer ziet.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanuit Harskamp langs het schietterrein rijden tot aan Radio kootwijk, daar pak je de route op, tegen de klok in.

Afstanden vallen wel mee, al deze combinaties kun je prima als stevige duurtraining rijden.
Lekker genieten van het bos en gewoon soepel draaien en af en toe even stoppen voor een happie.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 14 april 2019, 00:59 Pfff, die afstanden die jullie rijden..... :-{
Ik ben al blij als ik na 60 km mijn bus weer ziet.
Afstanden lukt me wel, alleen de snelheid niet meer. Dus dan maar wat langer trappen om het idee te hebben dat ik toch wat gedaan heb. :winkie:
Overigens hou ik als startpunt vd Valk aan bij afrit Hoenderloo.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb je misschien een kaartje van dat rondje?
Plaats reactie