MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Jurriaan schreef:Ik geef geen mening over de route. Ik geef aan dat Jass een goede review schrijft.
Je kunt pas een review beoordelen als je het zelf ook gereden hebt.
Anders kun je het alleen beoordelen op de taalkundige kwaliteiten (en daar is niets mis mee).

Voor jouw info: je kunt GRATIS rijden.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

BSSB187 schreef:
De plaatselijke mtb-verenigingen kunnen ook met de Hoenderloo groep (idd een internaat) in gesprek om 't parcours op 't terrein daar te verbeteren/onderhouden....
Wat zou je veranderd/verbeterd willen zien ? imo is het een leuk parcours, met niet zo heel veel extra mogelijkheden. Een paar snelle stukken, een paar leuke stuurstukjes, high-en lowspeed corners. Het leuke is dat als je hem tegengesteld rijdt, de route weer heel anders van karakter is. Goede suggesties zijn welkom. Ennuh in februari organiseert Bar End daar altijd een open trainingswedstrijd voor licentie -en niet-licentiehouders.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Pino schreef:
Jurriaan schreef:Ik geef geen mening over de route. Ik geef aan dat Jass een goede review schrijft.
Je kunt pas een review beoordelen als je het zelf ook gereden hebt.
Anders kun je het alleen beoordelen op de taalkundige kwaliteiten (en daar is niets mis mee).

Voor jouw info: je kunt GRATIS rijden.
Oke voor jou heeft een review een ander nut dan voor mij.

On Topic maar weer, gratis is altijd fijn, de Posbank route kost immers 5 euro. :-q
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Hi,

Vandaag de route gefietst.

De bordjes staan redelijk ver uit elkaar. Een keer verkeerd gereden.

Het is wel een leuke route, enkele steile stukjes (met name door de combinatie weinig profiel los zand).

Ik ben gestart bij parkeerplaats Varenna, dit is tegenover het hotel Victoria/ Golden Tulip (Woeste Hoefweg 80-82, in Hoenderloo). Dit is volgens mij het makkelijkste vertrekpunt vanuit de richitng A50, Arnhem.

Afbeelding
hier de gpx (rechter muis, save as)
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

ott schreef:
maori schreef:Binnenkort maar is kijken daar :D
Bedankt voor deze informatie :~
Ja ik ben er nog niet geweest dus kan ik je geen info geven,vandaar dat ik er binnenkort ga fietsen :tong
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Ik heb hem vandaag ff gereden. 1 Ronde met verkeerd rijden en daarna een ronde met goed rijden, totaal zo'n 112 kilometertjes toen ik terug kwam bij de van der Valk, waar ik de auto geparkeerd had. Kan wel kloppen, denk dat ik wel zo'n 6 á 7 km extra gehad heb. :oops:

Wat me tijdens de 2e ronde het meest opviel is dat er waar je door zo'n houten hek gaat bij de knik in de Weikamperweg (Hoenderloo) er een boom over de weg ligt. Die lag er de eerste ronde nog niet! (Toch?) Weten we meteen waar de fietshelm voor dient.

Verder; tja.. Zoals eerder in dit topic geschreven is, is het maar net met welke verwachtingen je heen gaat. Je hebt er weinig technisch vermogen voor nodig om rond te komen, al zijn er een paar flink mulle stukkies waar je even doorheen moet ploegen, maar alles is prima rijdbaar. Ik kom op zo'n 630 hoogtemeters per ronde, maar die hoogtemetermeter van mij is wel vaker vrij positief ingesteld, al ben je wel bijna continu aan het klimmen (zij het langzaam) en dalen (mag ook wel wat steiler).

Ik ben in ieder geval heengegaan met de verwachting dat het een heerlijk rondje leek om rustig uit te fietsen, vet te verbranden en van de omgeving te genieten en dat is vandaag met dit heerlijke weer en in dit prachtige gebied dus prima gelukt.
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Bij van der valk parkerenbegrijp ik , maar hoe kom je dan op de route???
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Ongeveer 1200 meter zuidwaards (kleine 200 á 300 meter na de (grote) kruising met de Hoenderlose weg) staat het eerste pijltje rechtsaf en zit je op de route. En als je na een dikke 50 km een grote kruising met de Otterlose weg over moet ben je weer terug en ga je na de kruising rechts.
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
fastpappa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 augustus 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Radon QLT 6.0
Contacteer:

Op dit moment ligt er na een klein stukje over de weg in hoendeloo een "widowmaker" over het pad. Dit ter hoogte van de opgang via het hek na het Jongenshuis. Als je die op je plaat had gekregen.....
Wel fijn als deze wordt opgeruimd! Erlangs fietsen is geen optie, afstappen en klimmen wel ;-)

Deze lag er afgelopen donderdag nog niet dus vrij recent!
Je hoeft geen wiskundige te zijn:
De Boomwortel uit (MTB + CC + DH) x de Veluwe = geweldig....
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Dit soort dingen kun je melden via : meldpunt[at]bar-end.nl

Heb het nu gelezen en doorgegeven (misschien heb je het zelf ook al wel gedaan) :-q
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

fastpappa schreef:Op dit moment ligt er na een klein stukje over de weg in hoendeloo een "widowmaker" over het pad. Dit ter hoogte van de opgang via het hek na het Jongenshuis. Als je die op je plaat had gekregen.....
Wel fijn als deze wordt opgeruimd! Erlangs fietsen is geen optie, afstappen en klimmen wel ;-)

Deze lag er afgelopen donderdag nog niet dus vrij recent!
Die is er maandag tussen 12:50 uur en 15:50 uur bij gaan liggen. :) Zonnesteek denk ik, want 't was niet erg winderig, en zo'n slipstream trek ik in ieder geval ook niet.. :P
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

het is een leuke route ,alleen wat meer herhalingsbordjes mag wel! 2 keer verkeert gereden!
fastpappa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 augustus 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Radon QLT 6.0
Contacteer:

tjonge zeg.....en dat op 53 kilometer....!
Of ben je kilometers omgereden....
Je hoeft geen wiskundige te zijn:
De Boomwortel uit (MTB + CC + DH) x de Veluwe = geweldig....
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

angekimberly schreef:het is een leuke route ,alleen wat meer herhalingsbordjes mag wel! 2 keer verkeert gereden!
Tijd voor een gps-je!
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Ik denk dat ik door mijn snelheid de bordjes niet heb gezien :D
Plaats reactie