MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

Rayb81 schreef: do 10 juni 2021, 22:13 Wow, wat een flapdrol zeg.
Voor iemand die uit Beekbergen komt weet ie weinig van zijn eigen omgeving!
Ipv de mooie paadjes te zoeken wil meneer vast een knikkerbaan met bijbehorende drukte door het bos hebben :-?
Nou, inderdaad. Er zijn zat mooie paadjes(ja, ook singletracks) te vinden rondom Beekbergen.

Daarnaast ben ik ook geen voorstander van een vaste route. Die zijn er in de omgeving al genoeg. Ben juist erg blij met de diversiteit die er nu nog is en de mogelijkheid om vrij te mogen 'wandelen en fietsen' op de paden. Houden zo!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lekker slim van die gozer...not...
Heb je zometeen wellicht een nieuwe route, maar ook gelijk een verbod op vrij rijden te pakken.
Laat hem lekker zijn mond houden...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Geloof dat we het er allemaal over eens zijn. Handen af van Apeldoorn en maak er geen 13 in een dozijn MTBroute van.
De persoon in kwestie wordt ‘bedankt’ voor zijn bijdrage :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De persoon in kwestie mag gewoon een mening en een wens hebben toch? Daar hoef je het niet mee eens te zijn maar om hem dan maar door het slijk te gaan trekken is niet de bedoeling. Een volgende keer wat beschaafder graag.

Thx.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Route Apeldoorn lijkt verheven te zijn tot old skool route waar niets aan mag veranderen. Vaak ook nog eens door fietsers uit andere streken.

Stel je woont ergens en vindt de route in je omgeving maar wat saai (wat ik me goed kan voorstellen bij Apeldoorn). Dan mag je toch dit soort vragen stellen?

Het is nogal wat dat een aantal hier vindt dat speciaal voor dagen dat je zin hebt in old Skool de route Apeldoorn zo moet blijven. Beetje egoïstisch mannen :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Goed beschouwd is Apeldoorn ( incl Kroondomeinen ) 1 grote route , echter niet van pijlen voorzien en er is niets egoistisch aan dat dit vooral zo moet blijven. Voor aangelegde route's is er genoeg keuze zonder dat je uren onderweg bent met de auto.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: vr 11 juni 2021, 20:17 Stel je woont ergens en vindt de route in je omgeving maar wat saai (wat ik me goed kan voorstellen bij Apeldoorn). Dan mag je toch dit soort vragen stellen?
De omgeving is prachtig en er liggen pareltjes van Singletracks die ik op nog geen enkele andere route ben tegengekomen.
Als je die kent dan snap ik niet waarom je om een nieuwe eenheidsworst route zou moeten vragen.

Maar goed buiten dat snap ik niet waarom zo'n artikel de krant heeft gehaald.

Overigens als deze persoon uitdaging zoekt (want de huidige route is kennelijk niet veel bijzonders) dan kan hij ook bijv. naar het Orderbos gaan.
Een nieuwe route zal niet veel meer uitdaging gaan brengen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Blijkbaar kent hij die niet hè .... 8) (die pareltjes dus...)

Ik trouwens ook niet in die omgeving. Zullen er vast wel zijn geloof ik meteen. Maar een vaste route rond Apeldoorn die wat meer te bieden heeft dan de huidige route is gewoon best te begrijpen.

Belangrijk verschil met jullie verhalen is natuurlijk dat deze mtber blijkbaar graag een duidelijk vast rondje heeft en niet elk rondje eerst moet gaan zoeken naar gpx of zelf op zoek gaan. Tja smaken verschillen nu eenmaal.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Ik rij eens in de zoveel tijd van Enschede naar Apeldoorn(+/- 60 minuten)
De route is misschien niet zo uitdagend, maar wel mooie natuur en uitzichten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer geweest en het was alweer een stuk muller dan verwacht, zo snel kan het gaan in 2 weken tijd.

Heb weer genoten van de route, wat een natuurschoon :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik was erg gister, eens met alles wat hier gezegd is. Op de één of andere manier erg veel flow, terwijl je veel over brede paden rijdt.
Ik kom eigenlijk alleen voor de freeride lijnen op het oude Mini DH cup baantje maar de route zelf is een prima manier om km's te maken
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 11 juni 2021, 20:17 Route Apeldoorn lijkt verheven te zijn tot old skool route waar niets aan mag veranderen. Vaak ook nog eens door fietsers uit andere streken.

Stel je woont ergens en vindt de route in je omgeving maar wat saai (wat ik me goed kan voorstellen bij Apeldoorn). Dan mag je toch dit soort vragen stellen?

Het is nogal wat dat een aantal hier vindt dat speciaal voor dagen dat je zin hebt in old Skool de route Apeldoorn zo moet blijven. Beetje egoïstisch mannen :roll:
Vragen staat vrij, heb je gelijk in. Alleen ik vrees (en met mij nog velen) dat wanneer er een singletrack ronde aangelegd wordt (ongetwijfeld spannender dan huidige route) het wellicht over en sluiten is voor het toeren in deze mooie omgeving.
Een recent voorbeeld is ook landgoed den Treek. Was gedoogbeleid en nu verplicht voor 25,- per jaar achter elkaar aanhobbelen.

Een aangelegde route als toevoeging zeg ik : Prima :-q .
Een aangelegde route als vervanging zeg ik NEE :evil:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Om jullie gerust te stellen: Ik heb de voorstellen gezien van Patrick Jansen. In hoofdlijnen blijft de route bestaan. Alleen verlegd ie een aantal rechte paden met een paar singletracks erin waar het kan. Ook verlegd ie een aantal paden omdat ze in de herfst/winter vaak erg nat/modderig zijn. Door het pad iets hoger op te laten lopen heb je er dan straks minder last van.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zijn een paar plekken die inderdaad gevoelig zijn voor natte perioden, maar die omzeil ik altijd.
Dat omzeil ik dan niet om ander pad te kiezen, maar in nattere perioden laat de vaste route voor wat het is :wink:
Persoonlijk hoop ik (misschien tegen beter weten in) dat er eigenlijk niets gebeurt ondanks dat ik geen echte "stamgast" ben van deze route die wekelijks/maandelijks daar fiets.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Fred (mtb-sport) schreef: ma 14 juni 2021, 09:25 Alleen ik vrees (en met mij nog velen) dat wanneer er een singletrack ronde aangelegd wordt (ongetwijfeld spannender dan huidige route) het wellicht over en sluiten is voor het toeren in deze mooie omgeving.
Een recent voorbeeld is ook landgoed den Treek. Was gedoogbeleid en nu verplicht voor 25,- per jaar achter elkaar aanhobbelen.

Een aangelegde route als toevoeging zeg ik : Prima :-q .
Een aangelegde route als vervanging zeg ik NEE :evil:
Je kunt t.a.v. singletrack routes en vrij fietsen ook de andere kant op redeneren: als er door het aanleggen van een nieuwe route minder overlast is door MTB-ers buiten de route, is er ook minder aanleiding voor een algeheel fietsverbod.
Plaats reactie