MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dit klinkt niet best nee :( nu heb ik heeel veeel km's daar gemaakt in een zeer korte tijd :-q en ook ik ben vervelende wandelaars tegen gekomen en nota bene steeds weer op de paar kleine stukjes single track die daar liggen en dan ook nog het hoogste woord willen hebben (En hierom vervelende wandelaars) :-{ maar zoiets als dit is mij nog nooit overkomen, maar dit kan gewoon niet....absurd :evil:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bizar. Ik kom bijna nooit iemand tegen daar in het gebied. Op de singletracks gelukkig helemaal niemand.
Mtbers die ik tegenkom zijn op een halve hand te tellen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar nog nooit op zondag heb gereden en sowieso altijd in de middag.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bizar dat je je drukmaakt om 1,5m en vervolgens iemand een beuk geeft dus aanraakt binnen die 1,5m ... :evil: :o

Hoewel ik het pas ook meemaakte op Hoge Ginkel. Toen begon een vrouw gelijk te schelden omdat ze verwachte dat een mtber naar het mulle zandpad zou uitwijken (hij reed op het gravel fietspad) ivm de 1,5m. Ze liep zelf strak naast het fietspad.

Ik zat daar even bij de welbekende picknick banken en zei er iets van maar dat viel niet in goed aarde ... :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: ma 29 juni 2020, 23:41 Bizar. Ik kom bijna nooit iemand tegen daar in het gebied. Op de singletracks gelukkig helemaal niemand.
Mtbers die ik tegenkom zijn op een halve hand te tellen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar nog nooit op zondag heb gereden en sowieso altijd in de middag.
Ik kan niet over de situatie oordelen, was er niet bij .
In zijn algemeenheid: Op zondag "prime time" zijn wel vaker irritaties over en weer. Iedereen mag even luchten en dan blijkt er soms (te) weinig begrip te zijn tussen de verschillende groepen.
Nu komt daar nog het virus bij met extra korte lontjes en voila (maar niet goed te praten).
Zelf vermijd ik de bossen op MTB en ook gravelbike op zonnige zondagen na pakweg 11:00u, scheelt een hoop irritatie over een weer. En we weten "het zijn toch altijd die klote MTB'ers" volgens de wandelaars.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

Dit gebied is in feite mijn achtertuin, en kom er ook vaak op zondag. Heb 'vervelende wandelaars' ontmoet, maar zeer beperkt.
Juist omdat het daar vrij fietsen is, bepaal ik de route ook vaak door wandelaars te ontwijken. Dan maar eerder afslaan.
Wijk ook vaak uit naar de Kroondomeinen. Zeker wat dieper het bos in, is het best rustig. En nog mooi ook.
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Afgelopen dagen twee keer de route gefietst blijft een mooi gebied.
Donderdag niks aan de hand vrijdag daar integen paar keer uit gescholden door wandelaars terwijl we netjes met een boog om hun heen gingen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik probeer altijd de benadrukken dat het fijn is als we rekening met elkaar kunnen houden. We willen allemaal genieten van hetzelfde stukje bos, de één wandelend, de ander fietsend. Helaas vinden sommigen dat zij meer gelijk zijn dan de ander.
Geen gezeik, mountainbike!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gelukkig zijn niet alle wandelaars hetzelfde.
Jonge mensen willen je soms nog wel eens aanmoedigen.
Veelal oudere mensen of mensen met honden die vaak zuur kijken en een enkele keer nog wat roepen.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Gisteren voor het eerst in 1,5 jaar deze route weer gereden. Gestart in de regen, maar al snel brak de zon door. Het lag er snel bij, bijna geen mul zand. :-q

Alle wandelaars die ik tegen kwam vriendelijk gegroet, geen vervelende reacties gekregen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Als ik ze van achter benader gebruik ik altijd even mijn belletje ( ja, een belletje ) wat al veel vriendelijker overkomt als roepen of schreeuwen wat ik anderen wel hoor doen.
Loopt er een hond los ga ik gewoon even van het gas of stop zodat deze aangelijnd kan worden, zo moeilijk is het allemaal niet en ik heb nooit gezeik.
Dat heb ik wel met andere bikers als je niet snel genoeg aan de kant gaat naar hun smaak..😐
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

gijsje schreef: ma 6 juli 2020, 10:05 Als ik ze van achter benader gebruik ik altijd even mijn belletje ( ja, een belletje ) wat al veel vriendelijker overkomt als roepen of schreeuwen wat ik anderen wel hoor doen.
Ik had ook een fietsbel, werkt in het bos beter dan op het fietspad trouwens. :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fietsbel op het fietspad.....wat een giller is dat zeg :roll:
Of wordt helemaal niet op gereageerd (Ook wanneer je er echt niet langs kunt) :(
of ze gaan achterom zitten kijken en ook gelijk meesturen :-{ omdat ze achterom kijken :roll:
Veel, maar lang niet iedereen natúúrlijk :-q
Maarja....daar heb ik nu geen last meer van, hier zijn amper fietsers en ook amper fietspaden....problem solved :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Wij hadden ook netjes de fietsbel gebruikt maar dat maakte geen verschil :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

PFW schreef: ma 6 juli 2020, 11:50
gijsje schreef: ma 6 juli 2020, 10:05 Als ik ze van achter benader gebruik ik altijd even mijn belletje ( ja, een belletje ) wat al veel vriendelijker overkomt als roepen of schreeuwen wat ik anderen wel hoor doen.
Ik had ook een fietsbel, werkt in het bos beter dan op het fietspad trouwens. :-q
Mijn ervaring is dat idd een belletje over het algemeen goed werkt, beter dan “dom” schreeuwen of wandelaars passeren zonder dat ze er erg in hadden dat je er aan kwam. Ik zie dat als stukje fatsoen en de kleine knogg oi de luxe vlak naast de shifter valt niet op en altijd direct in bereik van mijn duim.
Maar dat is een hele andere discussie en ligt soms ook erg gevoelig........
Maar je blijft altijd recreanten houden die een MTB liever niet zien in het bos zoals Apeldoorn ondanks dat je wel in je recht staat en daar mag fietsen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Wat ook wel werkt is even de benen stil houden en een vriendelijk goeiemorgen (of goedemiddag of zo) te zeggen. Bedanken voor het plaats maken, etc. Menselijk contact maken. Elkaar respecteren. Werkt dan vaak wederzijds.
Plaats reactie