MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Barry47 schreef: wo 10 februari 2021, 20:32
eRicW schreef: wo 10 februari 2021, 14:30 Heeft iemand nog recent een rondje gereden? Hoe liggen de padenerbij? Mooi pak sneeuw?
Net terug van een rondje. Ik heb niet op de officiële route gereden, maar de meeste brede paden, liggen er aardig goed bij. Ik had vandaag alleen moeite met de wat minder bereden singletracks. Ik heb in ieder geval het eerste spoor op het singletrack naast het spoor gelegd ;-)
Da's echt ploegen he, alsof je wielen niet meer weten dat ze moeten rollen 🥴
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Top, hartelijk dank voor de info. Dan heb ik morgen of vrijdagochtend wat te doen :D
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Barry47 schreef: wo 10 februari 2021, 20:32
eRicW schreef: wo 10 februari 2021, 14:30 Heeft iemand nog recent een rondje gereden? Hoe liggen de padenerbij? Mooi pak sneeuw?
Net terug van een rondje. Ik heb niet op de officiële route gereden, maar de meeste brede paden, liggen er aardig goed bij. Ik had vandaag alleen moeite met de wat minder bereden singletracks. Ik heb in ieder geval het eerste spoor op het singletrack naast het spoor gelegd ;-)
Naast het spoor is niet de vaste route Apeldoorn :-{ alleen om misstanden te voorkomen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wat een rust vandaag daar, leek bijna uitgestorven. OK, je moet een redelijk tik hebben om op 07:45u daar al te trappen, maar wat was het gaaf vandaag.
Stukje MTB route gedan, maar idd ploegen. Lag bak meer sneeuw dan in Soest. Zelfs aantal malen even van de fiets. :oops:
Niet om de UHR te kort te doen, maar dit ................... (vul zelf maar in)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Wij zijn we kwartiertje later gestart en hebben beide lussen gedaan. Het was inderdaad vrijwel compleet verlaten. Iedereen was schaatsen denk ik?

Het was super mooi in elk geval.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ziet er goed uit Fred.
Ik was er gisteren, maar ik heb toch een flink aantal stukken mogen lopen, vond het wel een gedenkwaardige dag :-q

Nu hopen dat alles een beetje vlot wegsmelt zodat de dieren hun gang weer kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag weer eens een complete ronde Apeldoorn gedaan met nog 50 km daarna "uitfietsen". Maar is en blijft gewoon een heerlijke "old school" ronde die bij goede omstandigheden heerlijk is om te rijden. Misschien bosracen? Prima, maar ik hou er zo nu en dan van.
Duszzzzzzzzzzzzzzzzz lekker houden zo deze route en vooral ook genieten van de rust tov de UHR.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Een vergeten rondje, voor mij dan tenminste. Ik kan me niet herinneren het ooit gereden te hebben dus ik heb me er maar eens aan gewaagd. Op de gravelbike welteverstaan en daarvoor vond ik het een prima rondje. Lekker weer, mooie omgeving en echt oldskool inderdaad, als het nat was geweest had het een heel slecht bezochte toertocht kunnen zijn :winkie:
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

Ik ga over twee weken de route rijden op de Veluwe. Hotel geboekt, heb dus de hele dag. Ik wil een langere route gaan rijden (100+) ik zag op mtbroutes dat er een combinatie van meerdere routes is. Is deze een beetje makkelijk te volgen bij splitsingen?
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

De 100+ staat niet als zodanig aangeven bij de splitsingen, maar de route gaat wel steeds over de vaste routes en die zijn natuurlijk downloaden. Je kunt de gpx gewoon downloaden
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RHF schreef: do 1 april 2021, 17:57 Ik ga over twee weken de route rijden op de Veluwe. Hotel geboekt, heb dus de hele dag. Ik wil een langere route gaan rijden (100+) ik zag op mtbroutes dat er een combinatie van meerdere routes is. Is deze een beetje makkelijk te volgen bij splitsingen?
Je kan deze https://www.strava.com/activities/2606686158 als uitgangspunt nemen. Apeldoorn, dan stukje verbinding, Rheden en terug voor restante Apeldoorn
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij die van Fred rij je wat veel over asfalt bij de verbinding. Ik heb ze ooit zonder GPS gereden, maar ik had wel de route op mijn telefoon bij mij en heb daar verschillende keren op moeten kijken. Apeldoorn is goed aangegeven, alleen er staat nergens Rheden rechts af. Rheden vind ik altijd wat meer zoeken.
Met GPS is handiger en dan zijn er ook alternatieven mogelijk.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Beide routes met zo min mogelijk asfalt en ook als GPX te downloaden.
https://www.mtbroutes.nl/combi-routes/veluwe-100km
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

ducatif1 schreef: vr 2 april 2021, 10:47 Beide routes met zo min mogelijk asfalt en ook als GPX te downloaden.
https://www.mtbroutes.nl/combi-routes/veluwe-100km
Gpx is fijn! Een beetje asfalt is niet erg, gaat mij vooral om kilometers maken als voorbereiding op de Bartje200.

Misschien een voor de hand liggende vraag, komt deze route langs 'area51'? Daar hoor ik goede berichten over, en als ik dan toch in de buurt ben :D
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee .. die ligt nl op de route Otterlo en Lunteren. Tussen Hoenderloo en Otterlo ligt park de Hoge Veluwe waar je niet met de fiets overheen mag zonder entree bewijs. Dus erlangs over een fietspad a 12km.

Maar voor meer echte MTB km's zou ik eerder een combi van Ede/Lunteren/Otterlo/Oosterbeek/Arnhem aanraden. Dik 100+
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie