MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Gaat om deze kaart https://www.scribd.com/document/4773177 ... from_embed
Aantal gebieden zijn al jaren lang zg. stilte gebieden waar al geen wanderlaars/fietsers mogen komen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dit is nog te vaag allemaal, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren.
De Houtvester van het Hof weg zal wel weer opnieuw aan de beurt zijn.

Gelukkig is het nog geen 2022.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Helaas heeft de zonering zeker wel de nodige gevolgen voor alle routes (fiets, MTB, wandel, ruiter) op de Veluwe. Vanuit de NTFU zitten we er bovenop om de gevolgen voor (met name) de MTB routes te beperken.

Bijna 50% van de paden van MTB routes op de Veluwe vallen in Zone C. Zone C wil men qua recreatie extensiveren. Dat betekent paden in de gebieden terugbrengen tot enkel verbindingsroutes met routes die in zone A en B liggen. De provincie Gelderland is nog steeds onduidelijk wat men daarmee bedoeld als het gaat om bestaande routes en nieuwe plannen die in zone C liggen.

De NTFU zit diep in de materie en heeft er in ieder geval al voor gezorgd dat de MTB routes goed op de agenda staan en een serieus aandachtspunt is (dat was in het begin van de plannen wel anders).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Over een paar jaar zitten we alleen nog maar binnen. En kijken via scherm naar onze mooie natuurgebieden. Waar middels drones opnames van zijn gemaakt.

Af en toe een verdwaalt filmpje van zo’n monster op 2 wielen die voorbij komt.
Ziekenhuizen overvol door toegenomen welvaartsziekten en bewegingsarmoede. Maar gelukkig we hebben de natuur gered ... alleen voor wie :-{ :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 14:59Maar gelukkig we hebben de natuur gered ... alleen voor wie :-{ :((
De oorspronkelijke bewoners (de dieren dus)? :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: zo 27 september 2020, 15:30
hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 14:59Maar gelukkig we hebben de natuur gered ... alleen voor wie :-{ :((
De oorspronkelijke bewoners (de dieren dus)? :winkie:
In hoeverre er in Nederland nog natuur is, is zeer betwistbaar. Stuifzand en heide zijn typische cultuurlandschappen. Wie is daar de eigenaar van? Een kunstenaar die een boerderijtje oo de Loenermark heeft weten te bemachtigen? Een potentaat die een koninklijke titel en daarmee domeinen heeft geerfd? Wij allemaal?
Zonering lijkt zinvol om groepen uit elkaar te houden en daarmee conflicten te vermijden. Die leuke technische singletracks zou je best net naast die asfalt/gravel weg kunnen liggen, want de modale MTB-er vindt het wel leuk om buiten te zijn, maar voor dat gentiaanblauwtje of andere zonnedauw is zijn belangstelling (meestal) niet groot.
Maar dat er zones Met weinig toegang moeten komen/bewaard moeten blijven lijkt me zeer zinvol. Moeilijker bereikbaar maken is zeker een optie. Alles bereikbaar maken voor iedereen (zie monitor: ieder plekje op de Veluwe is in 20 minuten te bereiken) vind ik geen leuk toekomstperspectief.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En gelukkig, als je eind van de middag over de Veluwe fietst, als iedereen weer lekker naar huis is, dan heb je toch het gevoel alsof je helemaal alleen in het bos bent, hoe klein of bereikbaar alles ook is.
Heerlijk 8)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Voor mij is zeker verder het gebied in kunnen trekken op de fiets zeker een meerwaarde, naast het ‘leuk mountainbiken’. Als dat alleen maar langs of in de buurt van de doorgaande wegen blijft zal de aardigheid er bij mij wel wat vanaf gaan als dit plan echt serieuze vormen aan gaat nemen.

Om binnen dit topic te blijven vond ik het ritje (The Battle Ultimate) door het Kroondomein wel een hele fraaie en ook de reguliere route loopt in die zin mooi door het gebied heen, zonder dat dit nou direct de ‘meer uitdagende flowie’ routes betreft.
Laatst gewijzigd door Joop! op ma 28 september 2020, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mijn idee, het oog wilt ook wat.
Heb liever brede paden door het bos dan singletracks aan de rand van een weg.
Ik hoop dat het mee zal vallen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 27 september 2020, 23:28 Mijn idee, het oog wilt ook wat.
Heb liever brede paden door het bos dan singletracks aan de rand van een weg.
Ik hoop dat het mee zal vallen.
+1, laat deze route gewoon zoals het is.
Zoals vaker gezegd: Niet spannend, voor sommigen saai, voor anderen juist mooi vanwege de uitzichten, de lengte etc.
Om nu hier ook singletracks aan te leggen met legio aan gemaakte singletracks in de buurt (UHR/Rheden) lijkt mij persoonlijk compleet overbodig en zonde tijd/geld/natuur.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

kuijtje.nl schreef: zo 27 september 2020, 00:26 Helaas heeft de zonering zeker wel de nodige gevolgen voor alle routes (fiets, MTB, wandel, ruiter) op de Veluwe. Vanuit de NTFU zitten we er bovenop om de gevolgen voor (met name) de MTB routes te beperken.

Bijna 50% van de paden van MTB routes op de Veluwe vallen in Zone C. Zone C wil men qua recreatie extensiveren. Dat betekent paden in de gebieden terugbrengen tot enkel verbindingsroutes met routes die in zone A en B liggen. De provincie Gelderland is nog steeds onduidelijk wat men daarmee bedoeld als het gaat om bestaande routes en nieuwe plannen die in zone C liggen.

De NTFU zit diep in de materie en heeft er in ieder geval al voor gezorgd dat de MTB routes goed op de agenda staan en een serieus aandachtspunt is (dat was in het begin van de plannen wel anders).
Dat klinkt ingrijpender dan ik dacht. Hoe zit dat met de recent aangelegde MTB-routes? Ik mag toch hopen dat deze zonering daarin wel al is meegenomen? Zou anders wel heel erg zuur zijn van de tijd en moeite die daar in is gestoken...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die mij kan vertellen of de grote doorgaande (grind) fietspaden in de Kroondomeinen ook afgesloten zijn?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rayb81 schreef: ma 28 september 2020, 22:48 Iemand die mij kan vertellen of de grote doorgaande (grind) fietspaden in de Kroondomeinen ook afgesloten zijn?
Volgens deze al eerder geposte kaart kan het https://www.kroondomeinhetloo.nl/media/ ... t-2018.pdf

Tenminste als je de paden bedoeld die ik denk dat je bedoelt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top, overheen gekeken, zijn de roze paden dus.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Hier een gpx met de afbakening van het afgesloten gebied in de Kroondomeinen:
https://openkaart.net/kroon-jacht.gpx

De "roze" paden (openbare wegen) in het afgesloten gebied die de komende 3 maanden toch geopend zijn komen overeen met de paden in het fietsknooppuntennetwerk. In hiervoor ook: http://brouter.de/brouter-web/#map=13/5 ... iking-beta

Als je de gpx met afbakening van het gebied downloadt en vanuit je verkenner-venster sleept naar het browservenster met Brouter (uit van bovenstaande link) , dan zie je het gesloten gebied samen met de fietsknooppunten in beeld en kan je je tocht om het gebied / over de geopende paden plannen. Happy trails..

Weet iemand of dit pad (link) direct ten noorden van het spoor nog helemaal (legaal) te fietsen is sinds de natuurbrug Asselsche Heide is geopend?
Of is het pad nu halverwege afgesloten met een verbodsbord oid?
Plaats reactie