MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

daniel1975 schreef: za 2 mei 2020, 07:49Waarom is eigenlijk de officiele route zo aangelegd over die brede karresporen terwijl er nu toch veel meer legaal mogelijk blijkt te zijn?
Route is volgens mij al vrij oud en met heeft gewoon “simpelweg” gekozen voor bestaande (en dus brede) paden zonder iets nieuws aan te leggen. In feite niets meer/minder dan 50km bewegwijzeren met de bekende paaltjes en bloso teken.
Gelukkig zijn er keuzemogelijkheden genoeg “ om de hoek”. Wat mij betreft gewoon zo laten, je weet van te voren dat geen spannende singletracks voorgeschoteld krijg. Daarnaast daar gelukkig nog vrijheid wat voor met name de locals zullen veel en veel leukere paden weten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Je kunt daar in de omgeving aardig "verdwalen" inderdaad...en daarom ook juist leuk.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Patrick Jansen; Is dat niet de man achter al die draaien en keren knikkerbaantjes?
Of gooi ik nu dingen door elkaar?

Nooit geweten dat bossen rond Apeldoorn min of meer ‘vrij’ waren. Erg fijn, dit weekend nog maar eens gebruik van maken!
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Patrick Jansen...
Als men maar geen paadjes gaat graven want er liggen dus al paadjes genoeg.
Betekend wel dat het hier drukker zal worden.

Van mij mag het plan de ijskast in :oops:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef: za 2 mei 2020, 11:53 Patrick Jansen...
Als men maar geen paadjes gaat graven want er liggen dus al paadjes genoeg.
Betekend wel dat het hier drukker zal worden.

Van mij mag het plan de ijskast in :oops:
Van mij ook, er zijn al veel te veel van die "Patrick Jansen-routes"
Op een aantal plaatsen door het land ook nog van die ouderwetse routes zou wat mij betreft welkomzijn. Gewoon bestaande paden van pijlen voorzien en klaar is het. Geen onderhoud nodig.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Yippie PJ en APELDOORN route. Eindelijk een reden om vanuit Ede wel naar de route te fietsen en niet alleen maar saaie rechtdoor paden te rijden. :-q :-q :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Lijkt mij ook best leuk, zolang er dan niet besloten wordt dat je enkel daar nog mag biken en het in de rest vd omgeving verboden wordt..🤔
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

gijsje schreef: za 2 mei 2020, 17:42 Lijkt mij ook best leuk, zolang er dan niet besloten wordt dat je enkel daar nog mag biken en het in de rest vd omgeving verboden wordt..🤔
En daar draait het dus iedere keer op uit, buiten de route mag je dan niet meer fietsen.
Want waarom zouden ze een route aanleggen, volgens mij is dat niet in eerste instantie om de Mtber te pleasen maar vanwege andere redenen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Rayb81 schreef: za 2 mei 2020, 18:06
gijsje schreef: za 2 mei 2020, 17:42 Lijkt mij ook best leuk, zolang er dan niet besloten wordt dat je enkel daar nog mag biken en het in de rest vd omgeving verboden wordt..🤔
En daar draait het dus iedere keer op uit, buiten de route mag je dan niet meer fietsen.
Want waarom zouden ze een route aanleggen, volgens mij is dat niet in eerste instantie om de Mtber te pleasen maar vanwege andere redenen.
Ik vind het ineens een stuk minder leuk idee...🤐
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Wat een gezeur over de PJ routes. Kijk eens wat de beste man en al die vrijwilligers gerealiseerd hebben in ons landje. Mountainbiken is voor duizenden veel leuker geworden, mountainbiken is nog nooit zo populair geweest. Routes worden stuk voor stuk veel meer gewaardeerd dan de oude routes die er lagen. Niet alleen door mountainbikers, maar ook door wandelaars en ruiters omdat men elkaar nauwelijks nog in de weg zit.
Voor mensen als RayB, Tsjibiti en daniel1975: Er zijn ontelbare fiets, gravel en bospaden in Nederland waar je rechttoe rechtaan lekker vrij kan fietsen, dus niet zo zeuren. Doe ik ook nog weleens, of lekker combineren, gaat prima!
Natuurlijk is het niet leuk voor locals als hun favoriete paadjes afgesloten worden, en wie weet gebeurd dat rond Apeldoorn niet eens. Feit is wel dat de huidige Apeldoornroute vrij saai is, dus een 2.0 route zou daar welkom zijn......voor veruit de meeste dan.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lol, ik ben zeker geen rechtdoor fietser.
Vandaag heerlijk kris kras over de veluwe gereden obv de route die hier eerder werd gepost.
Ik zou alleen de oude Posbank route terug willen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

PJ routes zijn een schot in de roos, geen misverstanden daarover. Denk dat de meeste bikers blij zijn met zijn werk :-q
Het aanleggen van dergelijke routes heeft mij indirect bak geld gekost, namelijk de aankoop van mijn Scott Scale RC Worldcup.

Dat de Apeldoorn route vrij saai is: Niet als je aan het "racen" bent of juist geniet van de omgeving. Nogmaals: Laat het maar wat het is en ook het vrij fietsen zoals mountainbiken ook bedoelt is.
Elke dag "knikkerbanen" verveelt ook
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misschien moeten we het besluit hierover maar gewoon overlaten aan de locals. Als zij behoefte hebben aan een afwisselendere route is dat best te begrijpen toch?

Is ook een beetje ‘arrogant’ om als niet local bepaalde routes aan te wijzen die niet aangepakt mogen worden omdat het toevallig ‘jouw’ routes zijn waar je nog regelmatig lekker old skool wilt bwr’en.

Dus ik snap jullie wens maar dat is niet aan ons niet locals ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar is het als local ook niet leuker om iets te hebben wat je niet al bij de "buren" kunt vinden...?

Erg veel toegevoegde waarde zit er ook niet in om tig keer hetzelfde soort routes aan te leggen (moet je wel verder kijken dan je achtertuin): als je dat wilt trainen kun je toch gewoon daar naar toe rijden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie