MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens mij heb je een van de minste stukken van de route gehad.
Het stuk over het fietspad naar radio Kootwijk, het stuk langs of over (zanderig) het fietspad over de hei, het stuk langs het hek van de Harskamp, het asfalt stuk bij Hoenderloo. Zit allemaal in de top 6 van minste stukken op de route.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt maar is lastig starten aan de andere kant als je vanuit Ede komt :winkie: :winkie: :tong

Had de motivatie niet meer voor de iets leukere stukken ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Waar liggen die leukere stukken precies?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het stukje vanaf de campings en daar omheen zitten wat leuke elementen in maar het is wel sporadisch ...

Er stond ook iets Leukere stukken :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik was even bang dat ik wat gemist had :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Die route rond het terrein van Pluryn is trouwens wel veel leuker. Paar leuke paadjes en wat wortelklimmetjes. Zelfs een mini afdalinkje met een soort van jumpje erin.

Maar dan weer niet de moeite waard om helemaal naartoe te rijden. Als je in de buurt bent even meepakken. Net niet geschikt voor gravelbike dan weer ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag wat stukken van de route meegepakt op de crosser.
Je kunt zeggen wat je wilt over 1.0 routes maar het lag erbij als een racebaan.
Mulheid viel ook erg mee in het bos :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag wat wezen exploren en de eerder geposte toertocht van Hoenderloo gereden.
Zo goed als alles kunnen rijden, klein stukje bij de zandvlakte niet.

Hele mooie loamy singletracks, maar helaas ook wel aardig wat (net wat teveel gezien de droge omstandigheden) ruiterpaden.
In ieder geval genoten en volgens mij ligt er nog veel meer leuks.


Bij de boswachterij Ugchelen daar in die bossen liggen echt pareltjes van Singletracks, helemaal lekker op de fully.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer wat geknutseld.

Het zal voor de locals wel bekend zijn, maar ik vond bij Lierderbosch een aantal lekkere enduro lijnen waarbij ik bij een paar niet zomaar naar beneden dorst :tong

Verder nog wat prachtige singletracks gevonden in deze mooie omgeving.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Kun je ze posten?
Geen gezeik, mountainbike!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afbeelding

In de groene cirkel, wel herkenbaar denk.

Liggen een 6-tal lijnen, met hoge wortels, natuurlijke drops en een paar switchbacks. En uiteraard allemaal steil.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 11 juni 2020, 23:03 Afbeelding

In de groene cirkel, wel herkenbaar denk.

Liggen een 6-tal lijnen, met hoge wortels, natuurlijke drops en een paar switchbacks. En uiteraard allemaal steil.
de meest rechtste op de kaart pakken omlaag pakken (let op de drop halverwege) een zodra je weer naar links op da stukje, :-q kan kun je omhoog fietsen. Met een beetje techniek kun je dit zonder afstappen :-q
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Er zit daar in de buurt wel meer van dat soort leuke afdalingen. Maar hee, niet alles verklappen, straks worden die plekjes overspoeld met westerlingen. In deze tijd lijkt het sowieso of heel Nederland opeens de fiets heeft ontdekt. Het is aanzienlijk drukker geworden in het bos. En dat is wel een bedenkelijke zaak, zeker als je er rekening mee houdt dat er steeds meer leuke paden rondom Apeldoorn worden afgesloten. Ik begreep van iemand in de provinciale staten dat er in de politiek steeds meer stemmen opgaan om vrij fietsen te verbieden. En dat zou voor mij de lol van het mountainbiken een heel eind bederven. Nu stap ik twee of drie keer per week op de fiets, rijd de stad uit, zo het bos in. Er is genoeg variatie mogelijk om elke keer wat anders te rijden. Als je ze weet te vinden zijn er ook best wat leuke singletracks. Als ik beperkt zou worden tot alleen de officiële route is de lol er snel af, want die is inderdaad voor het grootste deel saai.
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

ducatif1 schreef: zo 14 juni 2020, 14:13
de meest rechtste op de kaart pakken omlaag pakken (let op de drop halverwege) een zodra je weer naar links op da stukje, :-q kan kun je omhoog fietsen. Met een beetje techniek kun je dit zonder afstappen :-q
[/quote]

Waarschuwing voor die drop is wel op z’n plek ja, ik heb er daar genoeg otb zien gaan. Omdat je net uit een switchback komt heb je nauwelijks snelheid en nauwelijks tijd om je voorwiel omhoog te trekken.
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Hoewel ik niet actief deelneem aan het forum en meer een lezer ben, toch even wat over Apeldoorn;

We hebben gisteren met z'n 2en de route gefietst. Althans een gedeelte, maar daarover later meer. Ondanks het gebrek aan singletracks vind ik het een heel fijn gebied en gezien de reacties hier ging ik er met 0 verwachtingen in, maar dat viel allemaal mee :-D

Wat me opviel is dat alles daar door elkaar vliegt. We kwamen zeer regelmatig MTBers in tegen gestelde richting tegen, vanuit elk bospad links of rechts. Dus behoorlijk uitkijken. Zijn er meer mensen die dat opvallen of (negatieve) ervaring mee hebben? Het was overigens behoorlijk druk!

En waarom slechts een gedeelte gefietst? Na zo'n 10km kwamen we in een afdalinkje 2 wandelaars tegen. Ondanks dat we er ruim voorbij konden(en ook deden) zwaaide de beste man dat we 1,5 meter afstand moesten bewaren. Helaas werd mijn fietsmaat daar de dupe van; hij kwam als laatste de afdaling af en kreeg gewoon een beuk met een val als gevolg...gelukkig geen verwondingen of schade. Wel veel frustratie en ongeloof, dus zijn we er maar mee gekapt. De wandelaar is gewoon doorgelopen, en die hebben we ook maar laten lopen want als je zulk gedrag vertoont verwacht ik geen 'normaal' gesprek te kunnen voeren. Overigens denk ik dat z'n 'anderhalve meter'-excuus vooral een uiting was van ergernissen naar alle MTBers. Helaas werd mijn kameraad daar de dupe van.
Plaats reactie