MTBroute Enschede - Buitenspoor Nieuw

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik keek net op het kaartje: http://www.ewv-hetoosten.nl/images/ewv/buitenspoor.pdf" target="_blank
Rij ik verkeerd of klopt het kaartje niet... :-{
Na Glanerbrug als je bij de Euregioweg het bos in duikt (die hele fijne greppel :wink: ) ga je volgens mij verder op de Lonnekerweg richting Lonneker. Het kaartje geeft aan dat er achter het bedrijventerrein een stuk route ligt. Ik heb niet het gevoel gehad dat ik daar een paaltje heb gemist of toch wel?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Ik heb dat deel van de route nog niet gereden, maar als ik de kaartjes vergelijk van mtbroutes.nl en die van ewv-hetoosten dan klopt er op dat stuk geen drol van.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Joenes schreef:Ik heb dat deel van de route nog niet gereden, maar als ik de kaartjes vergelijk van mtbroutes.nl en die van ewv-hetoosten dan klopt er op dat stuk geen drol van.
Verhip ja.
Zal me niets verwonderen dat dat deel een stuk is van de Marken route (georganiseerd door EWV zelf), verreden in het jaar 2008 en begin 2009? Dat stuk komt me wel bekend voor.
Veni, vidi, vici
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Iets waar ik gisteravond aan dacht... Deze route leent zich wel uitstekend voor een nite ride! Gewoon een keer starten om een uurtje of 8 's avonds, volgens mij gaan we niet door natuurgebieden waar we na zonsondergang niet mogen komen. Wie wil?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
MMM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 17:21

VeeDee schreef:Iets waar ik gisteravond aan dacht... Deze route leent zich wel uitstekend voor een nite ride! Gewoon een keer starten om een uurtje of 8 's avonds, volgens mij gaan we niet door natuurgebieden waar we na zonsondergang niet mogen komen. Wie wil?
In het donker raak je de 'route' helemaal snel kwijt!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

MMM schreef:
VeeDee schreef:Iets waar ik gisteravond aan dacht... Deze route leent zich wel uitstekend voor een nite ride! Gewoon een keer starten om een uurtje of 8 's avonds, volgens mij gaan we niet door natuurgebieden waar we na zonsondergang niet mogen komen. Wie wil?
In het donker raak je de 'route' helemaal snel kwijt!
Geloof me, als je deze route een paar keer gereden hebt kan je hem dromen. :wink:
En anders volg je gewoon het lampje voor je. :-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Op zich een leuk idee zo'n night ride. Ik heb alleen geen licht op mijn bike.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Joenes schreef:Op zich een leuk idee zo'n night ride. Ik heb alleen geen licht op mijn bike.
Is altijd te koop, even wachten tot we een redelijke groep hebben.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joozt
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 16 juli 2009, 19:34
Mijn mountainbike: Trek 3700 (2005) | American Eagle Taos (2000)

Night ride klinkt goed. I'm in :)
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik maak wel een Lets Ride topic aan: Nite ride buitenspoor Enschede. :-q

Edit: Link naar onderwerp.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Vanmorgen het rondje maar weer eens gereden. Aan de zuidkant van Enschede missen een paar bordjes en , heel verassend, bij de grensovergang staat een bordje! Ik vraag me af of deze route nou vaak wordt gereden, voor een beginner misschien iets te lang (zonder mogelijkheden tot afkorten), voor de ervaren rijder misschien iets te saai. Ik ben in ieder geval weinig tekenen tegen gekomen dat hier nou heel erg veel gefietst wordt.
De route is nu wel zwaar, zachte ondergrond, veel bladeren, grote plassen. Het stukje achter Lonneker is op dit moment bijna een sloot, het water kan ook geen kant op.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Ik kom de laatste tijd alleen maar toe aan een deel van de route. Afkorten van de route wil idd helaas niet. Wel tot aan huis :lol:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Fons
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 12:34
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2006

De route is idd redelijk saai, maar ik verwacht ook niet meer van Enschede. Het is best lastig om een leuke lange route te maken. Toch is het wel een leuke gevarieerde route.

Ik bedacht me iets: Is het geen idee om bij de UT het rondje compleet te maken? Je gaat over het fietspad langs de bosweg, daarna achter de spiegel de bossen in, achter Langezijds, rechtdoor naar de boerderij, linksaf, en daarna ben je weer bij het begin van de route van de UT. Lijkt me een leuke rondje die je meerdere malen kan rijden.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ach, ik vind het wel grappig om een rondje om Enschede te rijden. Spannend is hij inderdaad niet. Je kan hem altijd nog langer maken door na het oversteken van de weg Enschede - Oldenzaal in Lonneker ipv linksaf langs het oude spoor, rechtsaf te gaan en een flink stuk van de Noord route te doen t/m de UT. Heb je toch nog een leuk rondje van een uurtje of 3.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Vandaag om wat extra kilometers te maken maar weer eens om Enschede heen gereden. Zonder enige route kennis verdwaal je hopeloos. Veel paaltjes en bordjes zijn gewoon verdwenen. Nou werd deze route in het verleden altijd aangegeven dmv bordjes met het MTB teken in het zwart. Nu duiken er overal bordjes op met het teken in het paars en soms staat eronder nog "Enschede". Dit lijkt dezelfde route maar hij loopt niet overal hetzelfde. Iemand een idee?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Plaats reactie