Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

OurTimeIsNow schreef: do 16 september 2021, 14:12 Thanks. Sounds like a plan.
Forum had gelijk. Blauw was prima gepijld. Mooie route en genoeg excitement voor onze groep. En prima geholpen bij de Mastworp met 7 huurfietsen voor de niet-MTBers.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Er is een visie bekend gemaakt tot en met 2034 en eigenlijk tot en met 2050. Ze hebben grote plannen met de Maashorst. Zie https://www.bezoekdemaashorst.nl/upload ... -klein.pdf

Zo ongeveer heel het gebied gaat weer op de schop lijkt het de komende jaren. Het is wel een lange visie en er staat maar 1 plaatje in waar je een beetje de MTB-routes uit kunt halen. Deze is ook nog slecht te lezen en ik haal er eigenlijk alleen de routes van Uden en Zeeland uit. Die van Herpenduin en Reek kan ik niet of er uithalen. Wellicht iemand anders wel. Zie blz 33 van het plan.
Mij is ook niet duidelijk of straks MTB-ers alleen op mountainbikepaden mogen rijden. Uiteraard hoop ik van niet, maar dat de komende jaren er veel gaat veranderen staat vast en hopelijk blijven de veranderingen voor de MTB-ers beperkt.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Een interessant stuk over dat de gemeente bewust de interessante paadjes die niet op zijn genomen in de vaste route aan het blokkeren is tegen MTB-ers die van de vaste routes afwijken wat gewoon mag in de Maashorst.
https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/moo ... grijpelijk
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Dat krijg je er van als linkse partijen het voor het zeggen hebben. In Nederland moet alles vastliggen in regeltjes. Buiten de gebaande paden is weinig toegestaan...
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

zooo, lekker kort door de bocht... knap werk! :-q
Education is important, but riding your bike is importanter!
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Dat mag niet meer, kort door de bocht. :lol:
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Zo ik heb net waarschijnlijk voor de laatste keer de route gereden die voorheen bekend stond als MTB Route Reek. Bij deze is hij nu omgedoopt tot gravelroute Reek. De gravel rijder kan zich verheugen op een heerlijk rondje gravel. Hier en daar zie je de vage herinnering van wat ooit een MTB route was nog maar daar zal waarschijnlijk binnenkort ook niets meer van te zien zijn. Ik wens ze dan ook veel plezier, mij zul je er niet veel meer zien. Maar ik zal de fijne herinneringen blijven houden van toen het nog een MTB Route was.

RIP MTB Route Reek.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ze hebben in dat gebied veel bomen gekapt en er is een pad wat verhard aangelegd zodat volgens mij fietsers nu aansluiting kunnen maken. Voor de rest is de route nog wel hetzelfde gebleven volgens mij. Ik noem dat zeker geen gravel route. Dat is Loosbroek namelijk. Zolang ze bij Reek nog steeds gebruik maken van alle heuvels etc is het na Herpenduin de intensiefste rond van Maashorst. Zeker als je hem een paar keer achter elkaar rijdt.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Wizzy82 schreef: zo 30 april 2023, 15:01 Ze hebben in dat gebied veel bomen gekapt en er is een pad wat verhard aangelegd zodat volgens mij fietsers nu aansluiting kunnen maken. Voor de rest is de route nog wel hetzelfde gebleven volgens mij. Ik noem dat zeker geen gravel route. Dat is Loosbroek namelijk. Zolang ze bij Reek nog steeds gebruik maken van alle heuvels etc is het na Herpenduin de intensiefste rond van Maashorst. Zeker als je hem een paar keer achter elkaar rijdt.
Ik denk dat bijna 50% van de route over gravel gaat.
Er liep geen fietspad door dit bos er wandelde af en toe mensen met honden en er loopt een fietspad naast. Er was compleet geen nuttige reden om dat allemaal te verharden. Maar op de een of andere manier is er geen geld voor het verbeteren van de MTB Route alleen voor het verpesten. Ik denk dat veel MTB onderhouds ploegen het budget van het nutteloos verharden van die boswegen had willen hebben.
Jij mag hem blijven rijden,ik ga wel weer op zoek naar een bos ipv een park. Ik was van plan om de route 2x te rijden vandaag maar ben na 1 rondje afgeweken naar groen. Niet veel heuvels, maar in ieder geval niet verhard.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

:~ Reek is juist zo rauw en hobbelig dat je er met een hardtail nog moet zwoegen, laat staan een gravelbike.

Welke kleur hadden de routebordjes? Want ik heb sterk de indruk dat je Loosbroek en Reek door elkaar haalt.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Peelrijder schreef: zo 30 april 2023, 19:21 :~ Reek is juist zo rauw en hobbelig dat je er met een hardtail nog moet zwoegen, laat staan een gravelbike.

Welke kleur hadden de routebordjes? Want ik heb sterk de indruk dat je Loosbroek en Reek door elkaar haalt.
Hoe lang is het geleden dat je in de Reek bent geweest?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

219 dagen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Peelrijder schreef: ma 1 mei 2023, 06:49 219 dagen
Niet schrikken als je er weer bent... :D
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bedankt voor de waarschuwing :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Peelrijder schreef: zo 30 april 2023, 19:21 :~ Reek is juist zo rauw en hobbelig dat je er met een hardtail nog moet zwoegen, laat staan een gravelbike.

Welke kleur hadden de routebordjes? Want ik heb sterk de indruk dat je Loosbroek en Reek door elkaar haalt.
Toevallig kreeg ik gisteren een herinnering van mijn One-drive foto's (foto hieronder) dat het een jaar geleden was dat ik Reek gereden heb. Maar wat ik mij daar van herinner was ook toen toch echt geen hele rauwe route. wel een worteltje hier en daar, maar dat is het dan ook. Overigens wel een geinig rondje hoor. heb 'm toen 5 x gedaan. en daarna vond ik het wel prima..

Afbeelding
Dat was in ieder geval de route die hier begint. Dan hebben we het toch over dezelfde?
Plaats reactie