ervaringen met route Steenwijk?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route weer eens gereden ze zijn nog steeds bezig met nieuwe tracks diverse oude zijn ook weer aangepakt.
Al met al word het een steeds leukere en beter onderhouden route . Ook nog een leuk gesprek met iemand van de onderhoudsploeg
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag weer eens geweest er word nog steeds hard aan de route gewerkt twee nieuwe singletracks en diverse aanpassingen aan de oude tracks.
Zaten nog wel een paar slechte stukken maar aan de bulten zand langs de route gaan ze daar ook nog mee bezig.
Eucalypta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 september 2021, 22:19

Ik zag laatst (tijdens een wandeltripje) inderdaad dat er vanaf het begin iets gewijzigd is en er een soort omleiding was. Rij je dan nu over die verhoogde kam links van het zandpad?

Dat eerste (nieuwere) stuk was ook echt niet te doen, de eerste en laatste keer dat ik 'm gereden heb, was een soort bladerpuree waar ik hopeloos in wegzakte, profiel van m'n banden compleet volgelopen (tot overmaat van ramp had ik zakje van m'n shirt niet dicht gedaan, telefoon en autosleutel ergens in de ellende verloren, na lang zoeken toch goddank teruggevonden)
Steenwijk kreeg die dag een minnetje... maar dat lag voor 30% aan de route zelf..

Edit: Net even m'n rit teruggezocht... niet echt actueel te noemen, aangezien bovenstaande me op 24 jan. van dit jaar is overkomen.. ik moet Steenwijk weer een kans geven dus...
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De eerste singeltrack is nu inderdaad voor het eerste deel aangepast tweede deel moeten ze volgens mij nog wel doen.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Sabazius schreef: za 11 september 2021, 19:54 Vandaag weer eens geweest er word nog steeds hard aan de route gewerkt twee nieuwe singletracks en diverse aanpassingen aan de oude tracks.
Zaten nog wel een paar slechte stukken maar aan de bulten zand langs de route gaan ze daar ook nog mee bezig.
Jammer dat ze al die kuilen opvullen. Was allemaal goed te doen met de fatbike.
Volgende stap is asfalteren denk ik.
Ik merk steeds vaker dat men vaste routes aanpakt door wortels, kuilen en bepaalde 'lastige bochten' te verwijderen...zal wel geklaagd worden door de Strava-strevers.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De gaten dicht gooien vind ik wel mee vallen ze zijn volgens mij nu vooral bezig met de slechte stukken die helemaal kapot zijn aan te pakken
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ben hier volgende week in de buurt en dacht om mijn MTB mee te nemen en hier een paar rondjes te rijden.

Of is Havelte leuker ?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Stunning schreef: wo 18 oktober 2023, 19:56 Ben hier volgende week in de buurt en dacht om mijn MTB mee te nemen en hier een paar rondjes te rijden.

Of is Havelte leuker ?
Laatste keer dat ik deze heb gefietst is vorig jaar, stukken bij de heuvel (geen idee hoe die heet) zijn best grappig. Soort van 1.0 technische afdaling (technisch is in dit geval krappe bochtjes, wortels, kuilen, uitdagend om hard te gaan).Havelte vond ik tegenvallen, alleen het laatste deel van de westelijke route ter hoogte van Darp is leuk met klim- en daalwerk over een soort stuwwallen.Ga je voor kilometers, dan 2 routes Havelte combineren, ga je voor ietwat meer uitdaging dan Steenwijk.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

drpaul schreef: wo 18 oktober 2023, 20:52
Stunning schreef: wo 18 oktober 2023, 19:56 Ben hier volgende week in de buurt en dacht om mijn MTB mee te nemen en hier een paar rondjes te rijden.

Of is Havelte leuker ?
Laatste keer dat ik deze heb gefietst is vorig jaar, stukken bij de heuvel (geen idee hoe die heet) zijn best grappig. Soort van 1.0 technische afdaling (technisch is in dit geval krappe bochtjes, wortels, kuilen, uitdagend om hard te gaan).Havelte vond ik tegenvallen, alleen het laatste deel van de westelijke route ter hoogte van Darp is leuk met klim- en daalwerk over een soort stuwwallen.Ga je voor kilometers, dan 2 routes Havelte combineren, ga je voor ietwat meer uitdaging dan Steenwijk.
Bedankt ! Steenwijk dus :-q
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Route van Steenwijk is naar mijn idee wel gevoelig voor regen. Met de hoeveelheid regen die er momenteel en nog gaat vallen zou ik wel rekening houden met de nodige modder.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

idd steenwijk (Woldberg) is erg modderig na regen. Ik zou Havelte blauw doen (zandgrond) met rood als deze open is
Plaats reactie