ervaringen met route Steenwijk?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Erwin25 schreef: di 5 januari 2021, 10:51 Ja, onder de snelwegtunnel door starten vanaf de parkeerplaats. Meteen een technisch stukje met klimmetjes als warming up.
Bedoel jij nu bij Tuk?
Real men think straight and flat are boring :-D
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Johanson schreef: di 5 januari 2021, 17:20
The Mountainman schreef: di 5 januari 2021, 16:45

Het stuk wat Johanson volgens mij bedoelt, valt onder het

De heuveltjes rondom de blauwe route, kort voordat je op de smalle track langs het weiland komt (richting de laatste leuke singletrack), daar mag je wel op fietsen. MTB havelte traint daar vaak en ook de Koningscup, winter- en zomercompetitie maken hier gebruik van.

Waar ze een hekel aan hebben is als je door de nieuwe bomen aanplant heen gaat rijden, nieuwe paden creëert of de met taken dichtgelegde paden weer vrij maakt.
Ja dat stuk bedoel bedoel ik inderdaad. Een kilometer of 3 op de vaste route. Is hier meer te fietsen of houd het wel zo'n beetje op bij een alternatieve lijnkeuze?
Zijn de routes van de wedstrijden nog te rijden? Heeft iemand daar een linkje van op strava ofzo?
Ik heb even snel in Connect de buitenranden van het gebied getekend. Hier is zat te rijden en mag je op de overal fietsen, zolang je maar geen nieuwe paden maakt.
https://connect.garmin.com/modern/course/48276415
Route lijkt me niet echt nodig. Gewoon eens een uurtje rond gaan fietsen en alle paadjes ontdekken. Drop bij de kogelvanger even meepakken.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Erwin.vL schreef: di 5 januari 2021, 19:13
Erwin25 schreef: di 5 januari 2021, 10:51 Ja, onder de snelwegtunnel door starten vanaf de parkeerplaats. Meteen een technisch stukje met klimmetjes als warming up.
Bedoel jij nu bij Tuk?
Met Brasserie de Woldberg dacht ik aan het theehuis bij de uitkijktoren bereikbaar vanaf Tuk i.d.d.

Die brasserie die jij bedoeld staat bekend als Huis ten Wolde. Kom er regelmatig en wist niet dat het restaurant van dat hotel ineens Brasserie de Woldberg heet.

Afijn, je kunt daar wel starten maar dan moet je eerst een stukje over een wandelpas (lopen?) naar ergens halverwege de route. Vanaf Tuk starten is logischer.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je kan ook bij de carpoolplaats bij de afslag Steenwijk gaan staan. Is wat verder aanrijden op de fiets, maar je zit korter in de auto. Als je dan terugkomt bij de auto kan je doorrijden naar Havelte (om de discussie hierboven niet geheel off topic te houden) en als je dan Havelte doet kan je net zo gelijk gelijk ook Diever en Appelscha (incl. Bosberg) meenemen: https://strava.app.link/W2sCK1YKQcb
Kijk dan heb je een route waarvoor je ook wat langer kan aanrijden.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Willem Altes schreef: do 7 januari 2021, 12:26 Je kan ook bij de carpoolplaats bij de afslag Steenwijk gaan staan. Is wat verder aanrijden op de fiets, maar je zit korter in de auto. Als je dan terugkomt bij de auto kan je doorrijden naar Havelte (om de discussie hierboven niet geheel off topic te houden) en als je dan Havelte doet kan je net zo gelijk gelijk ook Diever en Appelscha (incl. Bosberg) meenemen: https://strava.app.link/W2sCK1YKQcb
Kijk dan heb je een route waarvoor je ook wat langer kan aanrijden.
Alleen jammer dat je dan zoveel verhard en simpel zandpad meepakt. Ik hoop dat de route Vledder van de grond komt. Dan zou je weer makkelijk van Steenwijk naar Appelscha kunnen.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

@ Willem Altes: :o :-q :-q
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Bor de Wolf schreef: do 7 januari 2021, 13:36
Willem Altes schreef: do 7 januari 2021, 12:26 Je kan ook bij de carpoolplaats bij de afslag Steenwijk gaan staan. Is wat verder aanrijden op de fiets, maar je zit korter in de auto. Als je dan terugkomt bij de auto kan je doorrijden naar Havelte (om de discussie hierboven niet geheel off topic te houden) en als je dan Havelte doet kan je net zo gelijk gelijk ook Diever en Appelscha (incl. Bosberg) meenemen: https://strava.app.link/W2sCK1YKQcb
Kijk dan heb je een route waarvoor je ook wat langer kan aanrijden.
Alleen jammer dat je dan zoveel verhard en simpel zandpad meepakt. Ik hoop dat de route Vledder van de grond komt. Dan zou je weer makkelijk van Steenwijk naar Appelscha kunnen.
Idd, al vaak gezocht naar een mooi boerenpad richting Diever, helaas. Nog te veel asfalt. Woon nu 3 jaar in Steenwijk, rij regelmatig de route van Steenwijk (Woldberg) en Havelte (West). Route Havelte (Oost) rij ik vrijwel nooit de vaste route, lekker freestylen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Daarom heb ik gekozen voor de kortste route: 6km met fourageren in Diever.
Ik vind 6 km nog wel te overzien: ongeveer een kwartier. Met wind mee was het korter, met tegenwind iets langer.
De officiële verbindingsroute is veel langer en heeft niet minder verharding (wel een hoger percentage onverhard)
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Willem Altes schreef: vr 8 januari 2021, 18:59 Daarom heb ik gekozen voor de kortste route: 6km met fourageren in Diever.
Ik vind 6 km nog wel te overzien: ongeveer een kwartier. Met wind mee was het korter, met tegenwind iets langer.
De officiële verbindingsroute is veel langer en heeft niet minder verharding (wel een hoger percentage onverhard)
6km vind ik nog te veel :D

De vaste verbindingsroute maakt ook een hele aparte kronkel, ik snap niet dat ze 'm zo hebben aangelegd.
Als ik naar Diever rij, dan kom ik Diever binnen via een boerenpad bij de Molen, daar ga ik een stukje om de wijk heen (links voor de molen/sportveld). Pak even later het bos weer op en kom dan bij het de route uit.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Willem Altes schreef: do 7 januari 2021, 12:26 Je kan ook bij de carpoolplaats bij de afslag Steenwijk gaan staan. Is wat verder aanrijden op de fiets, maar je zit korter in de auto. Als je dan terugkomt bij de auto kan je doorrijden naar Havelte (om de discussie hierboven niet geheel off topic te houden) en als je dan Havelte doet kan je net zo gelijk gelijk ook Diever en Appelscha (incl. Bosberg) meenemen: https://strava.app.link/W2sCK1YKQcb
Kijk dan heb je een route waarvoor je ook wat langer kan aanrijden.
Beetje jammer dat je de rode weekendroute van Havelte overgeslagen hebt :tong

Die 6km verbinding is het probleem niet inderdaad. Die extra lus van de groene route (Havelte Oost) die zo saai is, vind ik veel erger. Dan kan je beter vanaf de 19km route die extra lus overslaan en via de schelpenpaden de kortste weg naar Diever zoeken. En inderdaad die verbindingsroute van Havelte naar Diever met onnodige extra saaie km's slaat nergens op. Dan hou je op de terugweg nog tijd over voor de rode weekendroute. Helaas lang niet zo mooi als Appelscha rood, maar het is in ieder geval wel singletrack.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

routes voor gehandicapten?
Geen gezeik, mountainbike!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Olieboer schreef: vr 15 januari 2021, 16:06 routes voor gehandicapten?
Ja, ze willen op de route een ronde maken die aangepast is voor een trike/quad-achtige fiets.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens de website van fietsers gaan ze het serieus aanpakken.
Wij zullen starten met de route op Drents grondgebied. Dus van Frederiksoord naar Zorgvlied en natuurlijk weer terug. Deze wordt bijna 40 km met 21 km single track. Wij maken minimaal gebruik van bestaande paden.
Volgens het projectplan (uit 2018 alweer) komen er mooie TTFs.

Dus binnenkort wordt het vledderen tussen Steenwijk en Oude Willem
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Willem Altes schreef: vr 15 januari 2021, 16:41 Volgens de website van fietsers gaan ze het serieus aanpakken.
Wij zullen starten met de route op Drents grondgebied. Dus van Frederiksoord naar Zorgvlied en natuurlijk weer terug. Deze wordt bijna 40 km met 21 km single track. Wij maken minimaal gebruik van bestaande paden.
Volgens het projectplan (uit 2018 alweer) komen er mooie TTFs.

Dus binnenkort wordt het vledderen tussen Steenwijk en Oude Willem
Dat klinkt als een serieuze route!
Geen gezeik, mountainbike!
Plaats reactie