Haarlemmermeerse bos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kubus-rijder
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 5 maart 2008, 10:12
Mijn mountainbike: CUBE acid 2008

Vandaag ook wezen zoeken naar de route in het Haarlemmermeerse bos, maar na een aantal rondjes door het bos geen enkel paaltje van de route gevonden. Dus maar even kijken op het voormalige Floriade terrein en ja wel ik zag daar het bekende teken!! Het mountainbike symbool!! Maar wat een teleurstelling.... echt moeten zoeken hoe de route nu loopt, maar er zit geen logica in. De paaltjes zijn lijkt wel lukraak neer gezet. Er zijn best wel mogelijkheden om het Floriade terein en het Haarlemmermeerse bos te kombineren, maar dit is niet echt gedaan. Jammer. Ik blijf mijn eigen route wel rijden want de uitgetippelde route slaat echt nergens op. Maar de bedoeling is vast goed, alleen heeft het de plank mis geslagen.
Unique
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 21 januari 2011, 22:42

even weer onder de aandacht brengen :)

Ik zag van de week dat iemand een bruggetje over een van de sloten heeft gemaakt.
Weet iemand wie hier mee bezig is geweest? Ik zou het namelijk wel leuk vinden om hier een handje bij te helpen.
Als er nog andere dingen worden aangebracht/veranderd.

Ik vind persoonlijk het haarlemmermeersebos/floriade terrein best leuk om te fietsen, ik ontdek steeds weer nieuwe paadjes!

Het zou wel handig zijn als alles in kaart zou worden gebracht
Perconte
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 november 2008, 17:06
Mijn mountainbike: Giant XTC-3
Contacteer:

Het was mij al wel opgevallen dat er paaltjes bij geplaatst zijn. Er wordt dus wel serieus aan ons gedacht.
Ook ik ontdek steeds meer paadjes en dat ontdekken maakt het ook wel weer spannend :)
Unique
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 21 januari 2011, 22:42

Ken je die afdaling al naast de brug over de driemerenweg met die stoel beneden? Die heb ik laatst ook ontdekt, aan het einde van dat pad zit een snelheidsbocht. Ook erg leuk!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

de bordjes in het h-mmrbos moet je niet volgen om een leuk route te fietsen. ga zelf op onderzoek uit. goed kijken en je vind genoeg leuke paadjes, klimmetjes en afdalinkjes...
met name de big-spotters hill is een leuk trainingsobject. op het asfalt omhoog en langs de bordjes omlaag. tegenwoordig gaat dat bij mij al gepaard met flinke sprongen op elk horizontaal naar verticaal deel.
maar tipje voor degene uit de buurt van hoofddorp... met de auto is spaarnwoude niet heel ver weg en dat is tegenwoordig een écht parcour
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Perconte
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 november 2008, 17:06
Mijn mountainbike: Giant XTC-3
Contacteer:

Nou als er meer mensen in Hoofddorp blijven word er misschien eerder initiatief getoond om er een volwaardig parcours van te maken.
Ik ga altijd op woensdag daar heen als training en in het weekend naar noordwijk/spaarnwoude/schoorl.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Perconte schreef:Nou als er meer mensen in Hoofddorp blijven word er misschien eerder initiatief getoond om er een volwaardig parcours van te maken.
Ik ga altijd op woensdag daar heen als training en in het weekend naar noordwijk/spaarnwoude/schoorl.
Daar heb jij weer gelijk in... en zoals gezegd, er zijn genoeg mogelijkheden in het h-meersebos.
Nadeel is wel dat het er met lekker weer mega druk is met loslopende honden en kinderen, omdat de leuke paadjes wel vlak langs de meertjes en speelplaatsen lopen. Het tijdstip ('s morgens vroeg / 's avonds) is dus wel van belang.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Sebas Massa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 augustus 2011, 10:56

Zip..
Laatst gewijzigd door shiverer op di 30 augustus 2011, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: zip.
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Unique schreef:even weer onder de aandacht brengen :)

Ik zag van de week dat iemand een bruggetje over een van de sloten heeft gemaakt.
Weet iemand wie hier mee bezig is geweest? Ik zou het namelijk wel leuk vinden om hier een handje bij te helpen.
Als er nog andere dingen worden aangebracht/veranderd.

Ik vind persoonlijk het haarlemmermeersebos/floriade terrein best leuk om te fietsen, ik ontdek steeds weer nieuwe paadjes!

Het zou wel handig zijn als alles in kaart zou worden gebracht
Ja, ik weet wie het bruggetje thuis heeft getimmerd en heeft geplaatst. Ik weet ook dat er regelmatig iemand doende is/zijn met het maken van nieuwe paadjes. Sympathiek dat je jouw hulp aanbied :-q Probleem is dat dit werk allemaal niet 'openbaar' kan gebeuren! Een beperkte dialoog met de beleidsmakers heeft geleid tot het saaie vaste parkoers wat er nu ligt (zonder inspraak van MTB-ers). Het officiële traject om te komen tot een mooie route is daarmee ten einde. Gevolg is dat men de kansen die dit terrein biedt nu zelf gaat benutten. Maar ook dit zou wel tot een minimum beperkt moeten blijven om tegenmaatregelen van de beheerder te voorkomen.

Eigenlijk vind ik het wel goed zo: Met een mooie officiële route roep je over je af dat er een verplichting komt om op het parkoers te blijven. Door op beperkte schaal (met respect voor de 'natuur') onopvallende paadjes en slimme doorsteekjes te creëren kun je daar steeds wisselende en uitdagende routes maken. (waar vind je dat nog?). Helaas zal er op deze wijze geen kaart van komen. Maar voor hen die benieuwd zijn naar de paadjes in het Haarlemmermeerse bos: Kom gerust eens meerijden met de 'open' groep op zaterdagmiddag. Daar worden de laatste ontdekkingen qua paadjes regelmatig gedeeld.
Zie ook:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =hoofddorp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

SvdV schreef:
Unique schreef:even weer onder de aandacht brengen :)

Ik vind persoonlijk het haarlemmermeersebos/floriade terrein best leuk om te fietsen, ik ontdek steeds weer nieuwe paadjes!
Mannen, als forumleden met interesse voor het Haarlemmermeersebos wil ik jullie even attenderen op het volgende:

Op zondag 25 maart wordt door top mountainbikester Nicoletta de Jager een unieke Mountainbike clinic gegeven in het Haarlemmermeerse bos in Hoofddorp. De beginnende mountainbiker kan hier veel leren maar ook de gevorderden kunnen onder leiding van Nicoletta hun ‘skills’ verbeteren.

De clinic is een initiatief van het gelegenheids-mountainbike team hlmrMEER4Duchenne. Deze 2 mans formatie uit Hoofddorp en Burgerveen rijdt in september met nog honderden ‘bikers’ de ‘Duchenne Heroes’. De opbrengst van 'DH' wordt besteed aan onderzoek naar de ziekte van Duchenne, een uiterst wrede en dodelijke spierziekte bij kinderen. Ook de opbrengst van deze clinic gaat 100% naar dit goede doel.

Mountainbikers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de clinic die 2 uur zal duren. Ontvangst en briefing is in Papa’s Beach House dat door Claus Eventcenter ter beschikking is gesteld.

Nicoletta de Jager is een rijdster met wedstrijdervaring op beroemde worldcup parkoersen als Pietermartitzburg (Zuid Afrika) en Houffalize.
De laatste 4 jaar wist zij bij het NK MTB-Marathon in de top 3 te finishen! Net aangetrokken door het Nederlandse topteam MPL-Specialized zal Nicoletta dit jaar naast nationale wedstrijden deelnemen aan de Sunshine cup op Cyprus en strijden met de wereldtop tijdens de Europese worldcup rondes.

Clinic door Nicoletta de Jager ten behoeve van ‘Duchenne Heroes’:
Ø Kosten 25 euro per persoon
Ø Zondag 25 maart 09:30 en 12:30
Ø maximaal 20 personen
Ø Papa’s Beachhouse, IJweg 961 2131 LV Hoofddorp
Ø Een helm is verplicht
Ø Opgeven/info via Stan4Duchenne@gmail.com of 06-5145 7704
Zie ook http://www.facebook.com/pages/Stan4Duch ... ?sk=photos

Hoop jullie daar te kunnen begroeten. Niet alleen vanwege het goede doel, maar het heeft ook echt toegevoegde waarde voor de deelnemers! Het word leuk en leerzaam.
Hierbij ook het verzoek om dit door te spelen aan je fietsvrienden!

Thanks :-q
Gebruikersavatar
Bartus14
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 9 september 2013, 20:57

Ik ben bezig een route te bedenken van Hoofddorp naar Spaarnwoude..... Kan iemand mij een grofweg mtb-route door het H'meersebos geven. Ik ken het bos vrij goed, maar weet niet zo goed wat gebruikelijk is om over te mountainbiken.....

Hoor het graag!

Alvast bedankt voor reacties
Trotse Specialized Carve rijder!!
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik heb er een op Wikiloc gepost:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4692870" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar er zijn verassend veel mogelijkheden als je het gebied een beetje kent.

Ik hoop dat er ooit nog eens een "echte" route uitgezet gaat worden want dat wat ze nu uitgepijld hebben slaat nergens op! Ik heb begrepen dat Noordbikers enige tijd geleden contact heeft gehad met de gemeente, maar weet niet of dit nog iets geworden is. Iemand nieuws?
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Bartus14
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 9 september 2013, 20:57

Je hebt er een aardig 'feestje' van gemaakt! Leuk rondje.

Heb al km of 5 doorlopen vandaag tijdens hardlopen....

Dank voor je reactie
Trotse Specialized Carve rijder!!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik ben daar afgelopen week ook eens wezen neuzen .... Ik weet dat ik geen ster ben ik het vinden en volgen van het parcours , maar hier was ik in no-time de weg kwijt.
Ben gestart bij het pannenkoeken paviljoen. Dat ging nog, is recht toe recht aan:) Maar wat daarna de bedoeling was ???!???
Ben maar wat op fiets-spoor-lijkende-tracks gaan rijden maar ook toen kwam ik niet rond.

Het hoeft mij mij echt niet persé spannend, maar een kloppende route uitzetten moet toch wel kunnen???!!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Er worden hernieuwde pogingen gedaan om in het Haarlemmermeersebos een vaste en uitdagende MTB route te realiseren.
Via Facebook (mountainbike haarlemmermeer) kan je het initiatief 'liken'.
Wat ik ervan begrijp zijn er al wat orienterende gesprekken geweest met de beheerders van het de gebieden (van Nieuw Vennep langs 3-merenweg, langs Hoofddorp, richting het noorden) en staan de beheerders er vooralsnog niet negatief tegenover.

Mij lijkt het een prima initiatief, want zeker voor een zomers avond rondje is het Haarlemmermeersebos echt wel leuk....... als je de paadjes maar kent :-D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie