route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

We zijn weer op De Posthoorn... dus weer lekker met de MTB op pad. Gisteren route Rucphen gecombineerd met routes Essen.... zie viewtopic.php?f=11&t=154691 voor mijn bevindingen :-q.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Als ik je een tip mag geven, Rode route Huijbergen is echt een aanrader.
Via de MTB route van Essen kun je via wat gele verbindingsroutes daar komen en terug.

https://grensparkkalmthoutseheide.com/w ... scaled.jpg
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Kijk dat is goed om te weten binnenkort is bekijken :-q
Tis wat !
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

kooijtje2 schreef: do 4 augustus 2022, 13:09 Kijk dat is goed om te weten binnenkort is bekijken :-q
Wat ik nog vergeet, er is officieel wel een vignet nodig, zie website kalmthoutse heide.
Zelf nog geen boa tegengekomen maar wilde het je toch even melden.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Maaarek schreef: do 4 augustus 2022, 13:50
kooijtje2 schreef: do 4 augustus 2022, 13:09 Kijk dat is goed om te weten binnenkort is bekijken :-q
Wat ik nog vergeet, er is officieel wel een vignet nodig, zie website kalmthoutse heide.
Zelf nog geen boa tegengekomen maar wilde het je toch even melden.
Thnx goed dat je het zeg schaf er gewoon 1 aan kan nooit de kosten zijn :wink:
Tis wat !
Gebruikersavatar
bert.mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 10 december 2022, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2023

Vandaag rondje Rucphen gedaan, lag er mooi bij. Zonnetje scheen en het was weer eens droog 8) .

1e keer, leuk rondje, wel wat stukken over asfalt maar mag de pret niet drukken.
Er zitten best nog aardig wat leuke single tracks stukjes in die mooi slingeren door de zandheuvels.

Gevarieerd landschap, van dennebomen, loofbomen, open heidevelden etc.

Sommige stukjes in waterwin gebied waren beetje zompig, maar niet echt nat,
Grotendeels goed droog ondanks de regen, zandgrond.
Er is een stuk dat gaat als het ware door een greppel, lijkt haast wel een loopgraaf, her en der uitgegraven (militair oefengebied).

Er was een groepje spaanse veldrijders te vinden, die waren wat professionele foto's aan het nemen. Gingen heel snel, en fotografen met grote lensen. Smile :bier:
No Matter how slow you go, You are still Lapping everyone on the Couch :lol:
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

bert.mtb schreef: vr 6 januari 2023, 16:39 Er is een stuk dat gaat als het ware door een greppel, lijkt haast wel een loopgraaf, her en der uitgegraven (militair oefengebied).
Staat lokaal ook bekend als “de loopgraaf”. :-q
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Voordat ik a.s. zondag naar het WK veldrijden ga in Hoogerheide, wil ik zelf nog een rondje op de gravelfiets gaan maken.

Start- en eindpunt is Roosendaal (douchegelegenheid bij schoonouders). De 2 mtb routes daar heb ik wel eens op de mtb gedaan en die waren van wat ik herinner niet heel heftig. Volgens mij best goed te doen op de gravelbike. Is dat nog steeds zo? M.a.w. geen grote aanpassingen de laatste jaren waardoor de gravelbike geen goed idee zou zijn?

Zijn er verder nog leuke paden/gebieden aan deze 2 routes te knopen om in totaal op zo'n 70 km te komen?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens mij is de route Roosendaal nog net zo saai als vroeger. Bijgaand rondje ( is wat te lang) komt langs Roosendaal en je zou er een stuk van kunnen meenemen https://bikepacking.com/routes/act2/
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Thnx voor de tip.
Mooie site trouwens :-q . Die komt bij mijn favorieten te staan.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

FF met de auto anders en dan Halsteren + BoZ doen. Daar zitten best vermakelijke stukken in hoor.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

erwin.burgers schreef: wo 1 februari 2023, 12:10 Voordat ik a.s. zondag naar het WK veldrijden ga in Hoogerheide, wil ik zelf nog een rondje op de gravelfiets gaan maken.

Start- en eindpunt is Roosendaal (douchegelegenheid bij schoonouders). De 2 mtb routes daar heb ik wel eens op de mtb gedaan en die waren van wat ik herinner niet heel heftig. Volgens mij best goed te doen op de gravelbike. Is dat nog steeds zo? M.a.w. geen grote aanpassingen de laatste jaren waardoor de gravelbike geen goed idee zou zijn?

Zijn er verder nog leuke paden/gebieden aan deze 2 routes te knopen om in totaal op zo'n 70 km te komen?
Beide routes zijn goed te rijden met de gravelbike. Wat verder ook nog een aanrader voor de gravelbike is; de gele verbindingsroute op de Kalmthoutse heide. Als je niet bekend bent in de omgeving dan is het lastig om met Rucphen en Roosendaal een route van 70km te maken.
Mijn advies zou zijn om eens op komoot te kijken. Daar staan leuke gravel routes op in de regio.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteren beperkt tot alleen de 2 lusjes bij Roosendaal. We wilden toch op tijd naar Hoogerheide vertrekken ivm de verwachtte drukte.
Die lusjes waren op de gravelbike inderdaad heel goed te doen. Met de kortste (westelijke) begonnen en aansluitend de ronde rondom (en door) de Rucphense heide gedaan.
De eerste lus was inderdaad easy, zelfs op de gravelbike. De tweede was wat moeilijker maar nog goed te doen. Een aantal keren aangesloten achter groepjes locals, zodat ik in hun wiel wat meer op tempo kon rijden. Ik moet zeggen dat de lus over de hei best leuk was. Met mijn Fuel EX zal het mogelijk wat saai zijn, want nooit echt lastige, maar op mijn Giant Contend heb ik me goed vermaakt.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert.mtb schreef: vr 6 januari 2023, 16:39 Vandaag rondje Rucphen gedaan, lag er mooi bij. Zonnetje scheen en het was weer eens droog 8) .

1e keer, leuk rondje, wel wat stukken over asfalt maar mag de pret niet drukken.
Er zitten best nog aardig wat leuke single tracks stukjes in die mooi slingeren door de zandheuvels.

Gevarieerd landschap, van dennebomen, loofbomen, open heidevelden etc.
Ik moest vandaag in de buurt zijn dus gelijk maar eens Rucphen gereden. En inderdaad, ‘t viel mij al met al erg mee, en die paar rechte paden waren zo erg niet met mijn huidige conditie. :-{
Deed mij erg aan route Vrachelen denken. Ook hier is van ‘t beperkte hoogteverschil goed gebruik gemaakt. Met ook nog een tiental kleine TTF’s aangebracht. Lag er ook belachelijk goed bij na de buien van vannacht.
Plaats reactie