route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik ben er afgelopen woensdag en gisteren geweest, bijna helemaal droog, veel wortels en diepe gaten......kortom: genieten!! :D
Blij weer eens een beetje droog te kunnen biken in mn achtertuin.(8km) :wink:
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Eindelijk kan ik er ook weer gaan fietsen het camping seizoen is weer begonnen voor mij vandaag het eerste rondje gedaan . De baan ligt er inderdaad prima bij heeft zeker te maken met het onderhoud wat daar gedaan is . Wel is de omleiding een flinke tegenvaller een saai breed bospad wat van de zomer vast uit mul zand zal bestaan . Maar goed vandaag heerlijk genoten in het zonnetje .
Tis wat !
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vanmorgen samen met een maat geweest. Tis een leuk parcours om weer wat rustige boskm`s te maken aan het begin van het seizoen. Het meeste was droog maar er waren nog wat plekken die meer op een meertje dan een pad leken. Die omleiding is idd boring en volgens mij waren er ook wat bordjes weg.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Vandaag viel mij op dat als ik vanaf de camping (de posthoorn ) de poort uit rijd en dan het fietspad oversteek en het bos in rijd dat er direct rechts in het bos diversen vierkanten palen in de grond zijn geslagen type mountainbike parcours alleen nog zonder plaatjes erop . Iemand bekend of dit inderdaad bij de route gaat komen ?
Tis wat !
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

kooijtje2 schreef:Vandaag viel mij op dat als ik vanaf de camping (de posthoorn ) de poort uit rijd en dan het fietspad oversteek en het bos in rijd dat er direct rechts in het bos diversen vierkanten palen in de grond zijn geslagen type mountainbike parcours alleen nog zonder plaatjes erop . Iemand bekend of dit inderdaad bij de route gaat komen ?
Ik heb gisteren ook de route gereden. Mij was dat niet opgevallen. Wat mij wel opviel was dat er van verschillende paaltjes de bordjes afgetrokken waren. Waaronder ook het laatste bordje van de verlegging van het parcour, zonde!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Problemen met de route kun je hier melden: http://www.martens-tweewielers.nl/mtb-r ... problemen/
De verlegde route is inderdaad niet echt een verbetering (saai, lang recht stuk), al is het pad in ieder geval al wel geëgaliseerd. De aansluiting zou in ieder geval al wel leuker te maken zijn door op het einde ervan meteen weer rechts de bossen in te schieten, dan heb je een mooie doorsteek naar het andere (saaie) lange rechte stuk waar je dan een stuk van overslaat. Maar zal wel niet mogen i.v.m. natuur? :(
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jhaast schreef:
kooijtje2 schreef:Vandaag viel mij op dat als ik vanaf de camping (de posthoorn ) de poort uit rijd en dan het fietspad oversteek en het bos in rijd dat er direct rechts in het bos diversen vierkanten palen in de grond zijn geslagen type mountainbike parcours alleen nog zonder plaatjes erop . Iemand bekend of dit inderdaad bij de route gaat komen ?
Ik heb gisteren ook de route gereden. Mij was dat niet opgevallen. Wat mij wel opviel was dat er van verschillende paaltjes de bordjes afgetrokken waren. Waaronder ook het laatste bordje van de verlegging van het parcour, zonde!
Die laatste zaten er zaterdagmorgen nog wel. 1x met het MTB teken en een geprint exemplaar met "omleiding MTB route".
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Jhaast schreef:
kooijtje2 schreef:Vandaag viel mij op dat als ik vanaf de camping (de posthoorn ) de poort uit rijd en dan het fietspad oversteek en het bos in rijd dat er direct rechts in het bos diversen vierkanten palen in de grond zijn geslagen type mountainbike parcours alleen nog zonder plaatjes erop . Iemand bekend of dit inderdaad bij de route gaat komen ?
Mysterie opgelost ! Geen mountainbike route ......
http://internetbode.nl/rucphen/natuurbe ... aar-299579" onclick="window.open(this.href);return false;
Tis wat !
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

kooijtje2 schreef: Die laatste zaten er zaterdagmorgen nog wel. 1x met het MTB teken en een geprint exemplaar met "omleiding MTB route".
Ja die waren dus kapot getrapt.
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

Het lag er goed bij gisteren.
erg snel goed te doen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Begonnen met Roosendaal. Een snelle route over vooral (brede) rechte (openbare) wegen/paden.
Door begroeiing 1x stukje verkeerd gereden (bosje voor een manege waar je rechtsaf moet) paaltje stond er in het hoge gras zag ik bij terug rijden. Vervolgens op het fietspad een afslag gemist en daar door een puntje van de route gemist waar door we niet volgens plan over konden stappen op de route Rucphen.
Na de route Roosendaal de auto gepakt en naar Rucphen gegaan. Zoals boven ook staat was er een omleidingsroute (vanwege werkzaamheden?) en enkele pictogrammen miste maar was wel goed te rijden. Zaten leuke singeltracks met e.e.a. aan klimmetjes in de route. Wel veel recht en breed. Uit dit bosrijke gebied moet toch nog meer te halen zijn qua singeltracks/aard van de route. Wie weet toekomst muziek.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Wij zijn gisteren begonnen in Rucphen bij camping de Posthoorn, Roosendaal Visdonk en daarna Essen om dan weer op Route Rucphen bij de Posthoorn te eindigen.
Met het "woon/werk" verkeer erbij een dikke 80km totaal, parcours lag er goed bij.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

RalfHorst schreef:Uit dit bosrijke gebied moet toch nog meer te halen zijn qua singeltracks/aard van de route. Wie weet toekomst muziek.
Er is zeker veel meer uit te halen, maar vergeet het maar zolang dit gebied als militair oefendomein onder verantwoordelijkheid van Defensie blijft vallen :-{
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Komt ons bekend voor in oosterhout......pfffffff

Gr.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

nielsvo schreef:
RalfHorst schreef:Uit dit bosrijke gebied moet toch nog meer te halen zijn qua singeltracks/aard van de route. Wie weet toekomst muziek.
Er is zeker veel meer uit te halen, maar vergeet het maar zolang dit gebied als militair oefendomein onder verantwoordelijkheid van Defensie blijft vallen :-{
En dat gaat mogelijk nog lang duren, aangezien hun budget binnenkort waarschijnlijk weer omhoog geschroefd gaat worden. :-?

Overigens, ik zie daar ook bomen met witte merktekens erop en daar zie ik dan interessante stukken liggen die niet tot de route behoren, maar wel lonken om eens bereden te worden. Herkent iemand dit?
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
Plaats reactie