route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

DuncanS schreef: Overigens, ik zie daar ook bomen met witte merktekens erop en daar zie ik dan interessante stukken liggen die niet tot de route behoren, maar wel lonken om eens bereden te worden. Herkent iemand dit?
Die merktekens (soms wit, soms oranje) zijn volgens mij de restanten van de allereerste Kaaimannen toertocht :D
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Wie durft de loopgraven te betreden na alle regen van afgelopen dagen? :winkie:
Powerlink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 7 februari 2008, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 29

Nou gisterenavond maar eens de paden ontweken. Belachelijk om te zien hoe de (heren) van Defensie de gewone zandpaden omploegen tot slagveld. Hier en daar sporen van wel 40-50cm diep. Dat kan en mag dan weer wel?
En maar janken over de mountainbikers in den lande.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

nielsvo schreef:
DuncanS schreef: Overigens, ik zie daar ook bomen met witte merktekens erop en daar zie ik dan interessante stukken liggen die niet tot de route behoren, maar wel lonken om eens bereden te worden. Herkent iemand dit?
Die merktekens (soms wit, soms oranje) zijn volgens mij de restanten van de allereerste Kaaimannen toertocht :D
Aha, dat verklaard het. Bedankt!
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

Powerlink schreef:Nou gisterenavond maar eens de paden ontweken. Belachelijk om te zien hoe de (heren) van Defensie de gewone zandpaden omploegen tot slagveld. Hier en daar sporen van wel 40-50cm diep. Dat kan en mag dan weer wel?
En maar janken over de mountainbikers in den lande.
Maar jongen toch, het land moet toch worden verdedigd? :D
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Maaarek schreef:Wie durft de loopgraven te betreden na alle regen van afgelopen dagen? :winkie:
Afgelopen donderdag nog gereden.
Water in loopgraven valt reuze mee.
Zijn meer de sporen die defensie heeft gemaakt.
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

Vanochtend was een snorkel wel handig op de route, dr zijn op het moment goede plassen.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

Grrrr.... heb je eerst flinke regen met dito modder en plassen, besluit Defensie ook even flink met de grote vrachwaggels erdoorheen te banjeren. Karrensporen, niet meer normaal. Vooral leuk wanneer je uit het bos een weggetje moet oversteken en je 2x vlak achter elkaar door een halve meter diepe geulen moet rijden. Te ver en te kort op elkaar om te springen. En er is ook geen lanceerplatform te zien.

Ik dacht dat er weer een aantal militairen de vrede moesten gaan bewaken ergens ver hier vandaan? Maar die komen vast niet uit deze kazerne... :evil:
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Wij nemen de route morgen op in onze tocht, ben benieuwd of het bietje droog is. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

DuncanS schreef:Grrrr.... heb je eerst flinke regen met dito modder en plassen, besluit Defensie ook even flink met de grote vrachwaggels erdoorheen te banjeren. Karrensporen, niet meer normaal. Vooral leuk wanneer je uit het bos een weggetje moet oversteken en je 2x vlak achter elkaar door een halve meter diepe geulen moet rijden. Te ver en te kort op elkaar om te springen.
klopt ja, normaal kan je hier gewoon overheen denderen staan op je pedalen, nu kreeg ik echt een flnke klap in mn nek, aaaargh.

Verder is de route goed te fietsen nu, valt mee met de plassen.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

Maaarek schreef: Verder is de route goed te fietsen nu, valt mee met de plassen.
Inderdaad. Gisteravond weer even gereden en bijna al het water was weg. Alleen waren die karrensporen nu nog minder. Nat zijn ze zacht en vervelend, nu hard en gevaarlijk!
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Er is weer flink werk verricht op de route https://www.facebook.com/martens.tweewi ... 5516908825" onclick="window.open(this.href);return false;

Top !
Tis wat !
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

Inderdaad top!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik heb een Garmin gekocht en ik kan er nog niks mee :-D , heeft iemand voor mij de route van Rucphen? Ik wil die proberen op het toestel te zetten en eens kijken of ik er al fietsend mee overweg kan, liefst op bekend terrein. :-D
Het is trouwens een Edge 810 met alleen het basis kaartje.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis81
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 17 december 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Canyon nerve 29

Plaats reactie