route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
acm 75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 485
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 14:51
Mijn mountainbike: doet zjoefff

Ik lees hier in het plaatselijk krantje dat ze zaterdag een vaste route openen op de Rucphensehei.
Het zou nu om 1 lus gaan van in totaal 3 lussen in de toekomst. In totaal komt er straks 50km rij genot op de hei.
Weet niet of er meer over bekent is bij iemand???? (hoe lang de lussen worden-wanneer de rest van de route open gaat)
Life is too short to ride shit bikes
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Jep, eerste bloso route is aangelegd. Niet op de Rucphense hei, maar bij Visdonk. De start is waar het oude theehuisje staat (begin van de toertocht van de Kaaimannen), als dat je iets zegt.
Deze route is niet zo spannend, redelijk ruim opgezet, veel rechte stukken, weinig singletracks.

De 2 routes op de Rucphense Heide staan voor volgend jaar gepland.
zou mooi zijn, een route van totaal ca. 50km.
De 2 routes op de Hei hebben wel veel singletracks, dat zijn de mooiere !! Maar daar moeten we dus nog ff op wachten.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
acm 75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 485
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 14:51
Mijn mountainbike: doet zjoefff

Oke, vanuit het oude theehuisje. Ik dacht dat alle 3 de lussen op de hei zouden komen vandaar.
In de Bode stond een algemeen stuk over een route op Visdonk/Rozenven-Rucphense bossen.
Stond voor de rest weinig info over de route zelf. Wel dat de 3 lussen bij elkaar ca. 50km zijn.

Er stond ook dat ze op de hei nog toestemmig moeten krijgen van het Ministerie van Defensie.
Dit omdat er militaire oefenen op de hei en ze daar niet in gehinderd willen worden door mountainbikers.
Lijkt me trouwen ook logisch.
Zal binnenkort eens een kijkje gaan nemen hoe de eerste 1e route er bij lig.
Life is too short to ride shit bikes
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Ja klopt, ministerie van Defensie moet er nog een plasje over doen. Wat ik op zich raar vindt, want jaaarrren geleden zijn namelijk afspraken gemaakt dat de militairen daar mogen oefenen, zonder dat men enig pad afzet. Dus wat nu in de krant staat is dan weer de omgekeerde wereld.

Dus ik heb de goede hoop dat medio volgend jaar de 3 routes gereed zijn.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Biezem01
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 28 september 2009, 16:40
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro Blackline

Ik zal binnenkort ook wel eens gaan kijken maar het eerst deel van de route zou uit veel rechte paden bestaan.
Misschien kunnen ze voor de minder bekende ook een verbinding maken naar het rondje van Horendonk, daar zullen vast wel in de buurt komen als de route in totaal 50 KM lang word.

Ben benieuwd wat ze ervan maken, maar heb gelezen dat "de kaaimannen" ook aan deze routes meewerken dus dan zal het wel een mooie ronde worden :-q
Murrrphy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 13 juli 2007, 08:47
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 3
Contacteer:

Heeft iemand deze route al gereden? En zo ja: hoe was 't? Goed uitgepijld etc...

Ben van plan daar komende zaterdag te gaan rijden, ik zal 'ns kijken of ik daarna een track op gpsies.com kan zetten.

EDIT: Het gaat niet lukken komende zaterdag :evil: , wordt nu waarschijnlijk niet voor de 31e :-{.
Maak plannen voor de toekomst maar leef vandaag.
scarcage
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 22:17
Mijn mountainbike: Trek Paragon GF 29-er
Contacteer:

Afgelopen zondag ging de TT Essen volgens mij deels over deze nieuwe route, ik heb in ieder geval in dat gebied een paar splinternieuwe paaltjes zien staan. Ben daar verder niet zo bekend dus weet niet precies waar op de Rucphense hei dat was.
Ben wel benieuwd naar de totale route.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik woon daar ook in de buurt maar ik had er nog niets over gehoord, zal best leuk worden een vaste route.
De tourtocht van Visdonk was trouwens heel erg mooi uitgezet dus aan hun kun je het zeker overlaten. :-q
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Biezem01
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 28 september 2009, 16:40
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro Blackline

scarcage schreef:Afgelopen zondag ging de TT Essen volgens mij deels over deze nieuwe route, ik heb in ieder geval in dat gebied een paar splinternieuwe paaltjes zien staan. Ben daar verder niet zo bekend dus weet niet precies waar op de Rucphense hei dat was.
Ben wel benieuwd naar de totale route.
Dat klopt, die nieuwe paaltjes waren inderdaad van het eerste van de 3 routes.
Deze route is klaar :-q , maar hou lang hij is weet ik nog niet.
Deze route loopt door visdonk en nog niet over de Rucphense hei, daar komen wel verbindingen naartoe.
De start van deze route zou bij het "theehuisje visdonk" moeten zijn aan de Rozevendreef in Roosendaal.

De andere 2 lussen worden in overleg met defensie gemaakt, dus wie weet hoe lang dat nog gaat duren :-{
acm 75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 485
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 14:51
Mijn mountainbike: doet zjoefff

Heb nog geen tijd gehad om de route te bekijken deze week maar op de site van de Kaaimannen staat nu wel een link naar de plattegrond van de route. (en in het klein ook van de andere 2 route's)
http://kaaimannen.nl/" target="_blank
Life is too short to ride shit bikes
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Murrrphy schreef:Heeft iemand deze route al gereden? En zo ja: hoe was 't? Goed uitgepijld etc...
Ben van plan daar komende zaterdag te gaan rijden, ik zal 'ns kijken of ik daarna een track op gpsies.com kan zetten.
Is het je gelukt om de route te rijden? Wij (info@mtbroutes.nl) hebben namelijk wel belang bij het GPS bestand. Klopt het dat de route is uitgepijld met groene pijlen???
De route staat inmiddels op de site. Als er iemand ons kan helpen aan een goede route omschrijving houden we ons van harte aanbevolen :D
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

groene pijlen, de andere routes (rood en ??) volgen later.

je zou met de Kaaimannen contact kunnen opnemen, die leggen de routes aan, samen met de gemeente.
zie http://www.kaaimannen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

op hun site staat een kaartje van de route: misschien kunnen hun een duidelijker exemplaar aanleveren voor jullie site.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik heb de route gereden. Hij staat aangegeven met houten paaltjes, daarop staan witte bordjes met een groen driehoekje met daaronder of er naast twee groene circeltjes. Het driehoekje wijst waar je naar toe moet.
Het is een leuk rondje, maar niet wereldschokkend. Is volgens mij ook erg moeilijk om in visdonk iets superspannends uit te zetten.
Toch moeten er een paar aardige slootjes genomen worden en aan het eind is een soort van crossbaantje gemaakt. De hele route is 12km.

Je komt langs de rucphense hei en als je wil kun je daar de gele palen route oppikken. Is ook weer 9km.

Ik heb me prima vermaakt en vind het zeker een geslaagd parcoursje.

Mij zul je er vaker aantreffen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Heb ook een stuk van de route gereden, met inderdaad een paar slootjes (eentje met wat water erin) en een stukje aangelegd wasbord op het einde. Redelijk wat asfalt erin. De leukere routes gaan hopelijk binnen een half jaar volgen.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

GPS bestand hebben we inmiddels toegestuurd gekregen, waarvoor dank! :-q :D
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Plaats reactie