MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als een ondernemer daar direct een friettent /ijsco kraam neerzet dan kan ie goed verdienen denk ik :-D
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

goed nieuws! Hopelijk is het nog een beetje te fietsen in de zomer. Of ik wacht even op een flinke plensbui :winkie:
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Te gek, vorige keer kletterde ik wel uit die nieuwe kombocht.. werd wat nerveus van al die blikken van de bouwers.. dus vol onderuit.. maar benieuwd!

Hoop dat hij idd zomerproof is na verbouwing!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Betekend dit dat ik zondag 8uur een rondje of wat kan gaan rocken? :) of is er nog een openingstijd haha
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

erikvlugt schreef: vr 11 juni 2021, 22:47 Betekend dit dat ik zondag 8uur een rondje of wat kan gaan rocken? :) of is er nog een openingstijd haha
Ben je geweest? Lag het er goed bij? kom je er makkelijk op? Zoveel vragen!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

18-20 Juni weer dicht vanwege een of andere race
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Maiko schreef: zo 13 juni 2021, 15:36
erikvlugt schreef: vr 11 juni 2021, 22:47 Betekend dit dat ik zondag 8uur een rondje of wat kan gaan rocken? :) of is er nog een openingstijd haha
Ben je geweest? Lag het er goed bij? kom je er makkelijk op? Zoveel vragen!
Yep, ingang is even zoeken haha, helemaal achterin de hoek van de parkeerplaats. Lag er keurig bij, iets wat smal kwa begroeiing. Op sommige plaatsen een beetje mul, maar ja het heet Zand....voort. Wall ride is echt te gek! Heb echt genoten. Leuke route!!
Teeee-esto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 april 2020, 17:13
Mijn mountainbike: Cannnondale Scalpel

Mooi man! Route ligt er top bij, Laar Wall is heel gaaf gedaan (groot!). Veel complimenten aan de Dunebikers, die geen makkelijke jaren hebben gehad vwb dit parcours met de weerstand tegen de F1 en de sluiting van het parcours door Corona.

Het tweede gedeelte richting Tarzanbocht heeft nog aardig wat mulle stukken, ik vermoed dat daar tijdens het groot onderhoud op 25 & 26 juni wat aan gedaan gaat worden. Nog niks te doen? Kom vooral helpen :-q (zie Facebook pagina van de Dunebikers)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Was gisteren een super parcours .... voor de fatbike. :D
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteren vanuit Nieuw Vennep op de fiets naar Zandvoort gegaan om voor het eerst sinds in ieder geval een jaar weer eens het parcours te rijden.
Ik moet zeggen dat ondanks de relatieve droogte van de afgelopen weken, het goed te rijden was. her en der wel wat mulle stukjes maar mocht eigenlijk geen naam hebben.
De Laar wall is gaaf. In eerste instantie wel intimiderend, maar na een paar keer (want ja, leuk voor de foto's) ging het beter, sneller en dus ook hoger.
De bovenste baan de hele bocht door is nog wel een dingetje, maar daar zal de snelheid nog iets hoger voor moeten zijn, denk ik. In het begin pak ik wel de steilste rand, maar halverwege zak ik 1 baan naar beneden. Iemand tips?

Zandvoort blijft wel een pittige route, met de korte steile klimmetjes en de smalle snelle afdalinkjes. Eén rondje was voor nu voldoende omdat er ook weer 20 km terug getrapt moest worden.....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

erwin.burgers schreef: ma 28 juni 2021, 11:45 Gisteren vanuit Nieuw Vennep op de fiets naar Zandvoort gegaan om voor het eerst sinds in ieder geval een jaar weer eens het parcours te rijden.
Ik moet zeggen dat ondanks de relatieve droogte van de afgelopen weken, het goed te rijden was. her en der wel wat mulle stukjes maar mocht eigenlijk geen naam hebben.
De Laar wall is gaaf. In eerste instantie wel intimiderend, maar na een paar keer (want ja, leuk voor de foto's) ging het beter, sneller en dus ook hoger.
De bovenste baan de hele bocht door is nog wel een dingetje, maar daar zal de snelheid nog iets hoger voor moeten zijn, denk ik. In het begin pak ik wel de steilste rand, maar halverwege zak ik 1 baan naar beneden. Iemand tips?

Zandvoort blijft wel een pittige route, met de korte steile klimmetjes en de smalle snelle afdalinkjes. Eén rondje was voor nu voldoende omdat er ook weer 20 km terug getrapt moest worden.....
Ik heb hem vorige week ook voor het eerst gefietst en had even 2-3x nodig om hem helemaal in de bovenste baan te rijden. Snelheid omhoog helpt. En probeer naar de bovenste baan te blijven kijken, als je halverwege al naar beneden naar de bocht uit gaat kijken ga je daar vanzelf achteraan. Probeer dus naar de bovenste baan te blijven kijkennaar het punt waar die afschuint, als je daar dan rijd dan kan je weer verder kijken naar de exit van de bocht.

Dat hielp voor mij in ieder geval!
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Het parcours is alweer gesloten ivm gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan door de opbouw van tribunes voor F1. Ergens in september pas weer open.. erg jammer..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Maiko schreef: vr 9 juli 2021, 14:38 Het parcours is alweer gesloten ivm gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan door de opbouw van tribunes voor F1. Ergens in september pas weer open.. erg jammer..
Ze gaan wel ver om de kwetsbare natuur te beschermen tegen Mtb' ers, nu zelfs een F1 race. :bier:
Jammer dat de route nu tot in september dicht is🥲
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

De zomer is vaak erg veel mul zand.. dus nu is het dicht tijdens de meest kwetsbare periode. En dat alles veilig moet verlopen snap ik gerust. Het is alleen een beetje zuur dat het parcours 1 maand open is geweest in de afgelopen 20 maanden..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik ben donderdag voor het eerst op dit parcours geweest. Duurde even voordat ik de ingang had gevonden (een groot hek met een kleine doorgang met daarnaast een bord met verboden toegang voor onbevoegden erop).

Het parcours was voor mij absoluut een positieve verassing. De variatie, het hoogteverschil en de features zijn echt top! Het groen was overal perfect bijgehouden.

In zat na één rondje al compleet stuk. Het tweede rondje reed ik al een stuk sneller overal naar beneden, maar omdat m'n concentratie al goeddeels weg was, begon ik overal fouten te maken.
Plaats reactie