MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Zondag a.s. ben ik in de buurt en wil ik deze track voor het eerst gaan rijden. Het filmpje hierboven ziet er veelbelovend uit! :-D
Is de staat van de track momenteel goed genoeg om er over te kunnen rijden zonder schade te maken?
En welke fietsverhuur in de buurt is aan te raden (en open op zondag)
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

Baldert schreef:Zondag a.s. ben ik in de buurt en wil ik deze track voor het eerst gaan rijden. Het filmpje hierboven ziet er veelbelovend uit! :-D
Is de staat van de track momenteel goed genoeg om er over te kunnen rijden zonder schade te maken?
En welke fietsverhuur in de buurt is aan te raden (en open op zondag)

Het parcours ligt er op het moment prima bij.
In tegenstelling tot parcoursen in het binnenland is veel regen goed voor ons parcours, geen blubber en knal hard.
Helaas op zondag zijn er geen fietsen te huur in de winter maanden.
Veel plezier.
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Zandvoort rijdt juist beter als het regent ivm mul zand !!!
Blubber alleen op een paar plekken in de stukjes bos naast de vijvers , de lagere gedeeltes dus.
Ga iig geen mtb bij rentabike of stepenko huren , dat is namelijk rotspul.
Bedankt voor je compliment , ik heb nog wat materiaal op de plank liggen van deze route.
Eens kijken of ik het allernieuwste gedeelte van de track daar eens mooi in kan verwerken.
Oh ja die jump komt vrij snel na het bruggetje/drop-in !!!
Tussen de waarschuwingsbordjes neem je de jump , maar er ligt ook een chicken out route rechts ernaast.
Veel plezier :-q
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Eindelijk weer eens gereden. Blijft toch echt heel leuk. Maar het ontbreken van route bordjes is wel vervelend. Ik weet gelukkig nog een beetje hoe en wat, maar als je hier voor het eerst komt kan je echt de route niet volgen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Crash and Learn schreef:Eindelijk weer eens gereden. Blijft toch echt heel leuk. Maar het ontbreken van route bordjes is wel vervelend. Ik weet gelukkig nog een beetje hoe en wat, maar als je hier voor het eerst komt kan je echt de route niet volgen.
Vandaag ook geweest.... is inderdaad een super leuk parcours, maar toch ook zonder bordjes wel heel goed te volgen!?!?!
Helaas in ronde 2 lek gereden, maar toch voldoende mn nieuwe stuur en pen kunnen testen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben er laatst een keer geweest.
Leuk baantje idd.

Bordjes zijn een must imo.
Ik reed iig tegen de richting in.
Gelukkig werd ik hierop geattendeerd door iemand die mij tegemoet kwam.

Eerste gedeelte ging goed, maar toen ik op een breed pad langs het circuit uit kwam ging het mis.
Ben een paadje links ingedoken, dit was tegen de richting in.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Je moet inderdaad op bepaalde plekken weten waar je weer het pad in moet duiken. En met de nieuwe verlenging kruisen soms 2 paden zich bijna en moet je weten welke je moet kiezen. Ik denk dat met duidelijke bordjes het parcours voor iedereen een aanrader is. Zeker in de winter! Want op 1 pad dat een slootje was geworden na, kurk droog! Overigens wel een te fietsen slootje ;)
Gebruikersavatar
D-S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 12 augustus 2012, 16:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem 3!

Heeft iemand ook een gpx bestandje van de route zoals hij nu is, inclusief verlenging?
Ik zou hem graag ontvangen. Kan ik mooi mijn bike daar eens uitlaten :winkie: :-q
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Helaas zijn we zondag niet geweest omdat er voor mijn maatje idd geen fietsverhuur te vinden was. Het parcours staat wel op mijn lijstje nu, misschien eens combineren met Noordwijk.
EV1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 28 juni 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 Premium

Afgelopen zondag eindelijk weer eens naar Zandvoort geweest (incl. 65km heen en terug).
Parcours ligt er perfect bij, komende tijd maar eens wat vaker die kant op.

Bijgaand nog een filmpje van afgelopen zondag, gemaakt door een maat van me.
https://www.youtube.com/watch?v=-WPwdc3Rwbw
Laatst gewijzigd door EV1 op do 21 januari 2016, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
D-S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 12 augustus 2012, 16:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem 3!

Niemand een track/gpx bestandje van de vernieuwde route? 8)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

vandaag sinds twee of drie jaar geleden ook maar weer eens gereden, heel leuk rondje en zeker verbeterd sindsdien.
Alleen wie heeft er bedacht dat de chicken lijn rood moet zijn en de moeilijkere route groen :~
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Groen is de standaard.. Rood afwijkend...althans zo heb ik het altijd begrepen..
Ray Duijn
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 09:11
Mijn mountainbike: Specialized Pitch 650B

Helemaal eens met funride , rood moet moeilijk zijn !!!
Maar als je goed oplet kom je ook nog oude bordjes tegen met route a/b en route 1/2 ... lekker duidelijk he ? :wink:
Tsja dat er nog geen zware ongelukken zijn gebeurd met zo'n slechte bewegwijzering, maar dat zie ik nog wel gebeuren.
Leuk hoor iemand in de klim tegen komen die tegen de richting in afdaalt :-{
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

hendrikjan schreef:Groen is de standaard.. Rood afwijkend...althans zo heb ik het altijd begrepen..
zo werkt het ook, alleen is het in de normale wereld gebruikelijk dat groen makkelijk is en rood moeilijk.
snap dat het zo is gedaan omdat de standaard bebording dunebikers groen is maar is erg verwarrend voor mensen die hier voor het eerst rijden.
Ik ben steeds rood gaan rijden in de veronderstelling dat ik een moeilijke trailfeature tegen zou komen...
kan me voorstellen dat beginners groen gaan rijden omdat ze denken dat dit de easy way is.

Overigens is dit opbouwende kritiek hoor want hulde voor de bouwers van dit leuke rondje :-q
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie