MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

erwin.burgers schreef:wat moet ik me bij het rondje voorstellen??? zoiets als de singletrack stukken uit noordwijk?
en is de route al te rijden zonder gps, m.a.w. is er al genoeg gereden waardoor er een duidelijk pad is ontstaan?
Ik zou zeggen dat het wel op Noordwijk lijkt, maar wel iets technischer en zonder bos. Zonder Gps is het complete rondje niet te vinden. Je kunt dan het beste een keer aanpikken op zondagochtend bij een groepje. Als je dan goed oplet weet je het wel. Heb ik ook gedaan. Let wel op dat je niet buiten de route rijdt, want dat is verboden (pwn gebied).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vanochtend met m'n club uit Katwijk hierheen geweest. Wat een ontzettend gaaf parcoursje! Heeft van alles: steile klimmetjes, korte bochtjes, vrij lange afdalingen, kombochten en herstelstukken? Technischer dan Noordwijk vind ik juist niet, door het ontbreken van lastige boomwortels, of bomen die eigenlijk in de weg staan, kun je overal goed doorrijden. In de zomer zal het wel zwaar worden, als het stuifzand wordt.

Wij werden vereerd met iemand van Versteeghe Wielersport die onze tweede ronde voorop reed, om uit te leggen hoe de route nou echt loopt. De eerste ronde hadden we inderdaad wel wat leuke stukjes over het hoofd gezien. Dus, als je dit leest (je reed op een Santos Marathon Carbon met belt-drive, als ik het goed zag): dank! Was super!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

Kapitein Iglo schreef:Vanochtend met m'n club uit Katwijk hierheen geweest. Wat een ontzettend gaaf parcoursje! Heeft van alles: steile klimmetjes, korte bochtjes, vrij lange afdalingen, kombochten en herstelstukken? Technischer dan Noordwijk vind ik juist niet, door het ontbreken van lastige boomwortels, of bomen die eigenlijk in de weg staan, kun je overal goed doorrijden. In de zomer zal het wel zwaar worden, als het stuifzand wordt.

Wij werden vereerd met iemand van Versteeghe Wielersport die onze tweede ronde voorop reed, om uit te leggen hoe de route nou echt loopt. De eerste ronde hadden we inderdaad wel wat leuke stukjes over het hoofd gezien. Dus, als je dit leest (je reed op een Santos Marathon Carbon met belt-drive, als ik het goed zag): dank! Was super!
Het is echt een leuk rondje voor de wintermaanden en mooi te combineren met Noordwijk. Zomers kun je er beter wegblijven, maar dan ligt Spaarnwoude er weer mooi bij. Volgens mij heb ik jullie vanochtend zien rijden. Hebben jullie nog die mountainbiker gezien met 1 been? Respect hoor.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Harry! schreef:
Kapitein Iglo schreef:Vanochtend met m'n club uit Katwijk hierheen geweest. Wat een ontzettend gaaf parcoursje! Heeft van alles: steile klimmetjes, korte bochtjes, vrij lange afdalingen, kombochten en herstelstukken? Technischer dan Noordwijk vind ik juist niet, door het ontbreken van lastige boomwortels, of bomen die eigenlijk in de weg staan, kun je overal goed doorrijden. In de zomer zal het wel zwaar worden, als het stuifzand wordt.

Wij werden vereerd met iemand van Versteeghe Wielersport die onze tweede ronde voorop reed, om uit te leggen hoe de route nou echt loopt. De eerste ronde hadden we inderdaad wel wat leuke stukjes over het hoofd gezien. Dus, als je dit leest (je reed op een Santos Marathon Carbon met belt-drive, als ik het goed zag): dank! Was super!
Het is echt een leuk rondje voor de wintermaanden en mooi te combineren met Noordwijk. Zomers kun je er beter wegblijven, maar dan ligt Spaarnwoude er weer mooi bij. Volgens mij heb ik jullie vanochtend zien rijden. Hebben jullie nog die mountainbiker gezien met 1 been? Respect hoor.
Met één been?! Hoe deed-ie dat dan? Respect inderdaad!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
zandbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:18
Mijn mountainbike: Jamis dakota
Contacteer:

As. Zaterdag is er een rally op het circuit waarbij ook een klein deel van het ATB parcours
Wordt gebruikt. De gehele route is dus niet te rijden. Zondag is alles weer vrij.
Wel leuk om even te kijken maar wel oppassen geblazen. Die gasten rijden meer als 100 over de
Geluidswal. Toegang is wel gratis. Op de site van het circuit is te zien welk gedeelte is afgesloten
En hoe laat. Cpz.nl of circuitshortrally.nl
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

zandbiker schreef:As. Zaterdag is er een rally op het circuit waarbij ook een klein deel van het ATB parcours
Wordt gebruikt. De gehele route is dus niet te rijden. Zondag is alles weer vrij.
Wel leuk om even te kijken maar wel oppassen geblazen. Die gasten rijden meer als 100 over de
Geluidswal. Toegang is wel gratis. Op de site van het circuit is te zien welk gedeelte is afgesloten
En hoe laat. Cpz.nl of circuitshortrally.nl
Gistermiddag kwam ik een motorcrosser tegen op het MTB-parcours. Mogen die daar wel rijden?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat lijkt me al helemaal niet toegestaan, gemotoriseerd vervoer in het duin.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

wel leuk!
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

DaBuzzzzz schreef:wel leuk!
Als je ervan houdt wel ja.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
zandbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:18
Mijn mountainbike: Jamis dakota
Contacteer:

Op het terrein mag met auto's en motoren worden gereden echter alleen op het verharde pad.
Buiten dit pad mag alleen op het ATB pad worden gefietst en gewandeld. Hou er dus rekenining
Mee dat mensen met honden en toeschouers ook over het pad mogen lopen. Als het hek er is
Zullen er waarscheinlijk geen hondenuitlaaters meer lopen . Op dit moment is er overeenstemming
Over het hek( 3km lang) en zal binnenkort worden begonnen met plaatsen. Het ATB parcours is
Dus een feit. Het circuit staat echter geen motorcrossers toe op het terrein en zeker niet over onze paden.
Vorige week heeft hij aardig wat vernield. Probeer een foto'tje te schieten van hem dan kunnen we aan-
Giftecdoen van vernieling.
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Das niet leuk, ben er zaterdag met de Rally, misschien duikt ie op
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

zandbiker schreef:Op het terrein mag met auto's en motoren worden gereden echter alleen op het verharde pad.
Buiten dit pad mag alleen op het ATB pad worden gefietst en gewandeld. Hou er dus rekenining
Mee dat mensen met honden en toeschouers ook over het pad mogen lopen. Als het hek er is
Zullen er waarscheinlijk geen hondenuitlaaters meer lopen . Op dit moment is er overeenstemming
Over het hek( 3km lang) en zal binnenkort worden begonnen met plaatsen. Het ATB parcours is
Dus een feit. Het circuit staat echter geen motorcrossers toe op het terrein en zeker niet over onze paden.
Vorige week heeft hij aardig wat vernield. Probeer een foto'tje te schieten van hem dan kunnen we aan-
Giftecdoen van vernieling.
Als ik wandelaars of hondenuitlaters tegenkom houd ik meteen in, groet vriendelijk en laat ze voor gaan. We moeten zuinig zijn op dit parcours en het zeker niet gaan verpesten. In het NHD boven Wijk aan Zee mag je tot 10.30 uur off-road rijden, maar daar wordt toch veel geklaagd door wandelaars over asociaal gedrag van MTB-ers. Aangezien wandelaars een grote en machtige groep zijn zou het er wel eens toe kunnen leiden dat off-road rijden in het NHD helemaal wordt verboden. Dat zouden we toch niet willen in Zandvoort.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

vandaag naar zandvoort geweest en.... wow!! wat een leuk parcours.
het was in het begin even zoeken met de gps bij de kruisingen, maar een man in versteeghe outfit, heeft ons onderweg nog wat verduidelijkt.
leuke klimmetjes, mooie afdalinkjes, lekkere flow op sommige paadjes.
zal wat filmpjes op mn pinkbike gaan zetten om een idee te krijgen (kwaliteit is niet heel goed hoor) van het parcours..
hulde voor de initiatiefnemers!

zie: http://www.pinkbike.com/video/243978/
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Speciaal voor dit topic me maar even aangemeld op dit forum. Ik werk in Zandvoort, woon in Haarlem-Noord en heb nu een paar keer naar Noordwijk gefietst om de route te rijden.
Ben erg benieuwd naar deze route in Zandvoort, ik ben al vaak op de fiets te vinden langs het circuit (voor of na werk even bij het racen kijken) maar had geen idee dat deze route, waarvan ik wist dat hij zou komen, zo veel langs het circuit zou gaan. Ik hoop dat het een beetje te vinden/volgen is zonder GPS, anders moet ik maar even bij Versteege langs voor uitleg?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

@ SingoSpeedo: Voorlopig Zandvoort maar even mijden.

Gisteren naar Zandvoort gegaan om een 2e keer het parcours te rijden. Helaas, na het (binnenste) circuit-deel stonden 4 mannen van PWN te posten :evil: (zondag morgen om 10 uur, dat is voor deze (semi?-) ambtenaren vast 200% :-D ). In ieder geval stonden ze van onder andere mijn geld, en dat van jullie allemaal, mijn ochtend te vergallen.
Het duin-deel van het parcours werd door ze afgesloten. De noodzakelijke papiertjes waren nog niet in orde / ondertekend om door dat deel te mogen fietsen....
N.b. Het parcours loopt vlak langs een beschermt duin gebied, waar de mtb-ers blijkbaar schadelijker zijn dan de V6-en, V8-en en V10-en die op dat moment 10 meter verderop langs scheurden... We konden de uitleg van de heren zelfs even niet horen vanwege het lawaai van de race auto's. De wereld op zijn kop, als je het mij vraagt :~ .

In ieder geval is Zandvoort voor ons een 'no-go' tot het parcours officieel is. Dan is het zeker een leuk alternatief t.o.v. Noordwijk.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie