Route Alphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
flippie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: do 21 september 2006, 15:18
Mijn mountainbike: Canyon Strive Al9.0 2013, Specialized S-works Epic 29 2012, Specialized Demo 8 2014

Als je wilt weten hoe het erbij ligt als het nat is moet je vandaag nog even gaan, in tijden is het er niet zo nat geweest.
De uitgang is als waar basvd tegen het verkeer in gegaan is rechtdoor gaat en dan ipv rechtsaf de route volgen (bij links het bankje) rechtdoor en aan het einde van dat pad op t splitsing links Dan kom je er bij het kapelletje er weer uit.
Gebruikersavatar
hatootje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 21:47
Mijn mountainbike: CUBE LTD 29

Weet iemand hoe de route er tegewoordig bij ligt nadat deze door de boswerkzaamheden redelijk kapot gereden is? Laatste keer dat ik er was (net voor de kerst) was het een grote "tankbaan"
JaapOnline
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 08:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine TFS900

ik had toevallig het plan opgepakt om zaterdagmiddag daar weer eens even te gaan kijken..
Gebruikersavatar
hatootje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 21:47
Mijn mountainbike: CUBE LTD 29

Ik ben benieuwd! Laat even wat weten aub. Dit weekend blijven we toch binnen ivm de carnaval ! Gaan we volgende week de alcohol er weer uit rijden :tong
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

JaapOnline schreef:ik had toevallig het plan opgepakt om zaterdagmiddag daar weer eens even te gaan kijken..
Ja graag even laten weten. Hij staat bij ons de planning voor zondag :D
Thnx
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dit topic was me nog niet opgevallen. Ben ook erg benieuwd hoe het er bij ligt. Als het niet te nat is, toch eens gaan kijken :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
hatootje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 21:47
Mijn mountainbike: CUBE LTD 29

JaapOnline schreef:ik had toevallig het plan opgepakt om zaterdagmiddag daar weer eens even te gaan kijken..
en hoe ligt t erbij ?
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

en hoe ligt t erbij ?[/quote]

Zondag heerlijke rondjes gemaakt!! Maar toen lag de sneeuw er nog.
Twee modderpoeltjes op de bekende plekken, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ook de twee overstekende reeën mochten de pret niet drukken :o
Af en toe wat wandelaars die ook van de winterse taferelen aan het genieten waren.
Kan begrijpen dat ze door de sneeuw niet konden zien dat ze op een MTB parcours zaten.
Verder geen boswerkzaamheden meer op de route kunnen ontdekken.
Voor degene die deze week nog gaan. Houd ons op de hoogte.
Moet sowieso toch terug van het weekend, helm-muts ligt nog bij het Wapen van Alphen :bier:
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

17 febr. gaat de toertocht van Ulicoten (Wielervereniging Tourmalet uit Baarle-Nassau) ook over een gedeelte van het parcours Alphen. Zou kunnen dat ze tegengesteld aan de vaste route Alphen rijden. In dat geval heb je veel tegenliggers in de ochtend.
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

grizzly schreef:17 febr. gaat de toertocht van Ulicoten (Wielervereniging Tourmalet uit Baarle-Nassau) ook over een gedeelte van het parcours Alphen. Zou kunnen dat ze tegengesteld aan de vaste route Alphen rijden. In dat geval heb je veel tegenliggers in de ochtend.
Okay, dank je voor de info. Altijd handig! :-q
Dan wordt het 's middags rijden en hopen dat het er nog een beetje leuk bij ligt.
Gebruikersavatar
Martijn Broeckie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 10 januari 2012, 16:34
Mijn mountainbike: Scale 35 26" & Flash F1 29"

Er staat in review van deze route in de Mountainbike Plus van februari / maart. Eind oordeel: 3/5
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Gisteren Alphen weer eens gedaan...........
De meeste van boswerkzaamheden zijn, denk ik, gedaan zo aan de baan te zien.
En ondanks mijn grondig bodemonderzoek gister :winkie: blijft het een leuk baantje, zeker met
stuk van 't Zand erbij.
ZagatoRSL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 9 maart 2013, 19:31
Mijn mountainbike: rainbow stumpy ST tuned

Blijft een vast trainingsrondje van me. Via gorp en Rovert over Nieuwkerk en de rechte heide richting 't zand, anderhalf rondje 't zand en de vaste route erachteraan en via Nieuwkerk terug. Mooi rondje van ongeveer 55-60 km
Het is zeker geen route zoals dorst, maar veel afwisselender.
Tegenwoordig ligt het er super bij.
Nog even profiteren want als het blijft regenen liggen sommige singletracks nogal snel slecht.
JaapOnline
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 08:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine TFS900

Ik sluit me daar helemaal bij aan. Vanuit de Reeshof door de Oude Warande richting Regte Heide. Dan richting Alphen en na het rondje oversteken en over 't Zand terug. Zeker als minder snelle en ervaren biker vind ik het een erg prettig en afwisselend parcours.
cp1
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 april 2010, 12:11
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er

@JaapOnline:
Hoeveel km's heb jij dan gereden als je weer terug bent in de Reeshof (het totale tochtje)? En hoe fiets je dan van de Warande naar de Regte Heide? Fiets je dan ook nog over onverharde paden/wegen?

Ik woon zelf ook in de Reeshof en ben wel benieuwd naar jouw rondje Alphen (misschien een track?). Ben zelf ook wel eens een paar keer naar Alphen gefietst maar vindt het stuk van de Reeshof naar Riel/Goirle nogal saai...
Life is like riding a mountainbike: in order to keep your balance, you must keep moving.
The secret to mountainbiking is pretty simple: the slower you go the more likely it is you'll crash.
Plaats reactie