ATB Land van Wijk en Wouden (Leidschendam-Leiden-Zoetermeer)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

De sporen langs de snelweg zeg maar op het leidschendam gedeelte achter de vogelplas en zo zijn door de werken wel erg goed naar de kloten geholpen met al die zware machines. Zal dat ooit nog goed komen?
De werken (honderden bomen weghalen) hebben al tot een rel geleid omdat niemand er iets van wist.
En deze stukjes waren voor mij net lekker als oude man uit Voorschoten. Alleen bij droog weer want in natte tijden was het onmiddelijk te veel zuigende modder. Er was een spoor, maar nu niks meer. Erg jammer dit.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
lolbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:21
Mijn mountainbike: CUBE LTD TEAM 2009 en Santos scc2

Goedemorgen,

Weet iemand hoe deze route er bij ligt? Is het een beetje te rijden, wil hier weer een keer gaan rijden.
Just enjoy the ride................
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heb hem al een tijdje niet gereden. Als ik kijk naar hoe hoog het onkruid in het Buytenpark staat, voel ik die behoefte ook niet echt. Heb zo'n vermoeden dat je het beste lange broek, lange mouwen en handschoenen met lange vingers kunt dragen als je hem gaat rijden.
De brandnetels zullen wel tot je oksels komen :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Langs de vlietlanden rijden is wel leuk en het klompenpad verder erg saai en niet goed te bereiden, pad wordt niet onderhouden.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Vandaag gereden. Hier en daar nog een bordje maar Gps was nodig. Route niet meer te vinden op de site van Wijk en Wouden.
Ergo:

Er kan een slotje op.

Mocht je m toch nog willen rijden? Nu is wel het moment. Onkruid nog laag en alles droog......
Wel 3 routes erbij voor de 52in52Challenge
Laatst gewijzigd door _Chris op wo 22 april 2020, 04:22, 3 keer totaal gewijzigd.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zoetermeer, leiden en de wijk en wouden routes?

Heb hem al jaren niet meer gereden. Af en toe kwam ik er nog langs met een asfalt rondje, maar langs de A4 was er door werkzaamheden weinig van over....
Is dat bosje net voorbij de golfbaan van Leidschendam nog te rijden?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

MacReal schreef: di 16 april 2019, 22:05 Zoetermeer, leiden en de wijk en wouden routes?
Ja idd rondje Zoeterwoude ;)
MacReal schreef: di 16 april 2019, 22:05 Is dat bosje net voorbij de golfbaan van Leidschendam nog te rijden?
Heen wel maar terug naar t fietspad blijk ik rechtdoor te hebben gefietst (leek mij het pad maar er stond redelijk wat onkruid..

Ik las dat jij (jaren terug) gebruik maakte van de route net als Kapitein Iglo ( en die is uit frustratie maar richting de UHR verhuisd :tong )
Ik vond het leuk om een keer te doen, niet vanwege het parkoers maar meer als "Trip down Memorylane" (Toch 19 jaar gewoond)
En het weer was perfect. Alles voor de Challenge he!?
Laatst gewijzigd door _Chris op do 18 april 2019, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als duurtraining vond ik het altijd wel een leuk rondje. Je kunt zelf kiezen wat je wel of niet mee pakt, makkelijk een stukje afsnijden en de route komt bijna langs m'n huis.
Maar met alle werkzaamheden langs de A4, verval van de route en het vele onkruid in het voorjaar/bagger in het najaar, is de lol er inmiddels wel vanaf.

Zag je uitdaging, goed voor de afwisseling. Je komt nog eens ergens!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

_Chris schreef: wo 17 april 2019, 15:55 Alles voor de Challenge he!?
Ik kom hier geregeld langs, maar ik heb deze nog niet op mijn lijstje staan: misschien maar eerst een goede GPS kopen?
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Willem Altes schreef: do 18 april 2019, 17:32 Ik kom hier geregeld langs, maar ik heb deze nog niet op mijn lijstje staan: misschien maar eerst een goede GPS kopen?
Is sowieso wel aan te raden met de challenge. Op deze route vind je soms nog bordjes (geen garantie :wink: )
Voordeel is wel dat je er 3 hebt in 1 rit(je)
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ja, ik heb de route dan wel op mijn telefoon en als er geen bordje staat stop ik om te kijken waar ik heen moet. Werkt als er af af en toe een bordje mist en het sowieso geen kwaad kan om eens rust te nemen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hahaha, heb deze geregeld gereden inderdaad, maar vanuit Katwijk was de ratio asfalt-offroad wel erg ongunstig... toch goede herinneringen aan :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb de route al zo vaak gereden, dat ik waarschijnlijk geen GPS nodig heb :bier:

Meestal kort ik hem trouwens in. Vanuit Zoetermeer vol ik de route tot de vlietlanden, daar steek ik af naar Stompwijk om hem vlak voor 't geertje weer op te pakken.
Dan heb je alle werkzaamheden langs de A4 niet en stiekem toch nog een leuk rondje van een kilometer of 20.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Het zou mooi zijn als ze eindelijk eens helemaal klaar zijn met snelweg /tunnel enz. dat er een nieuwe single track in dat gebied wordt gelegd. Kan een hele goeie worden denk ik, maar of dat ooit lukt is twijfelachtig natuurlijk. Ik zal me bij de instanties die er over gaan als vrijwilliger melden tzt. Er is in dit gebied al voor zoveel miljoenen geklust, kan er nog wel wat geld bij voor een mooi paadje toch? Gleufje graven met zo'n klein graafmachientje, beetje gemalen puin er in, klaar :D Sowieso nog paar jaar wachten denk ik.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Op mtbroutes.nl staat alleen nog het gedeelte bij Cronesteyn en Swift.
Ben benieuwd wat er nog over is van het stuk zuid-westelijk daarvan.
Heeft iemand nog een GPX van die oude route? Hou wel van een beetje spoorzoeken. :)
Plaats reactie