ATB Land van Wijk en Wouden (Leidschendam-Leiden-Zoetermeer)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Echt spoorzoeken is het niet...
Het grootste deel van de route tussen Leidschendam en Leiden is overhoop gehaald door kapwerkzaamheden.
De meeste bordjes staan er nog wel, dus waarschijnlijk kun je hem zelfs nog zonder GPX rijden.

Net voor je Zoetermeer in komt is de route zelfs een klein stukje uitgebreid :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Stukje rondom Cronesteynpark heb ik net gereden. Zag er uit alsof dat toch wel regelmatig bereden wordt en was ook goed te rijden nu. Keihard en onkruid nog(!) niet te hoog.
Stukje bij Swift miste ik een bordje en had ik ook geen tijd meer voor, ga ik nog een keer kijken.

Zag er aan de bordjes niet uit alsof dit aansloot op de stuk wat bij Vlietland/weipoort/Zoetermeer zou moeten liggen. Maar heb ook geen idee hoe die route er uit zou moeten zien.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb nog even gegraven in mijn strava historie, maar kon zo snel even geen volledige rit van de route vinden.

Grof gezegd ga je vanaf de kantine van swift het industrieterrein op (heuvel af) en houd je links aan.
Bij het spoor weer naar links en dan helemaal doorrijden tot je op een gravel (wandel) pad komt.
Als je dat uit rijdt, ga je langs het tankstation onder de N11 door.
Daar weer links en doorrijden tot net voor de brug. Daar kun je rechts door een wildhekje heen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

A, gevonden!
Komt zelfs en MTBer aan. :D
https://www.google.nl/maps/@52.1391977, ... 384!8i8192

Thanks, ga hem eens proberen binnenkort.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die inderdaad!
Als ik zin heb, zal ik de route binnenkort nog eens rijden. Stuur ik je die gpx wel.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

N1co schreef: di 21 april 2020, 11:26 Op mtbroutes.nl staat alleen nog het gedeelte bij Cronesteyn en Swift.
Ben benieuwd wat er nog over is van het stuk zuid-westelijk daarvan.
Heeft iemand nog een GPX van die oude route? Hou wel van een beetje spoorzoeken. :)
Heb een gpslog van ritje van eind mei 2019 even gereconstrueerd voor je op Brouter, zie deze link


GPX-download via "Export" bovenaan in het scherm.
Daar zit dus mogelijk nog niet de uitbreiding bij Zoetermeer in de MacReal noemt

Meeste was ondanks de werkzaamheden destijds nog goed te rijden, bij de Zoetermeerse plas wel wat ruiterpaden die niet niet te doen waren (mul of hele grote kuilen onzichtbaar onder het gras, gpx uit linkje loopt daar nu niet overheen).
Ik weet niet hoeveel er het afgelopen jaar is veranderd.

Ben benieuwd naar het huidige beeld :-D

Enjoy!

[edit: ik heb gesmokkeld; in mijn rondje ontbreekt het stuk bij Leidschendam,
misschien kan MacReal even wat extra pointers plaatsen in het Brouter linkje (lijntje verslepen..) en de nieuwe url hier posten :-q ]
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zo heb ik hem in augustus gereden.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/PG41nUATR5
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Augustus is overigens (vooral bij het stuk langs de A4) niet de beste tijd om 'm te rijden. Geen doorkomen aan, hoge distels en zo, lekke band (met tubeless of in april zal dat meevallen).
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Kijk, zo is die helemaal duidelijk. :-q

Ik zal hem komende weken eens doen. Je ziet nu het groen al omhoog schieten, dus inderdaad niet te lang wachten.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren toevallig het rondje weer eens gereden. Op sommige plekken onkruid tot je oksels, op sommige plekken water, maar de meeste stukken eigenlijk een dikke prima.
Het blijft wel een beetje een saai rondje. Veel asfalt, weinig uitdaging.
Maar, wel leuk om weer eens een keer gereden te hebben, al is het maar voor de conditie :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Van Leiden tot ongeveer het Geertje heb ik 2 weken geleden nog gereden en toen was het goed te doen, Plan is om vrijdag het stuk naar Zoetermeer en Leidschendam -Leiden te doen, met de kids. Kunnen we meteen even kijken bij de baan in Zoetermeer.
Tis inderdaad niet echt een MTB route maar een leuke fietsroute met wat geinige stukjes onverhard er in.
DennManiac
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 januari 2020, 10:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03

Pak zelf alleen nog maar het stukje tussen de Star en de vogelplas en pak er zelf wat losse stukjes bij. Reed mijzelf laatst klem :o bij de bouwhekken ter hoogte van het klimeiland, dus voortaan maar even overslaan. :~
Go with the wind and stop whining. :lol:
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Van de week mail, contact gehad omtrent deze route en cronesteyn. De route wordt onderhanden genomen, en er komt een tweede route. Ik ben benieuwd want t is hard nodig.
Ik wil zelf ook wel met kettingzaag en maaier aan de slag en wat spannende punten aanleggen maar denk dat ze dat niet heel tof vinden.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Beaux schreef: di 14 juli 2020, 23:46 Van de week mail, contact gehad omtrent deze route en cronesteyn. De route wordt onderhanden genomen, en er komt een tweede route. Ik ben benieuwd want t is hard nodig.
Ik wil zelf ook wel met kettingzaag en maaier aan de slag en wat spannende punten aanleggen maar denk dat ze dat niet heel tof vinden.
Wat is de status van Cronensteyn? Rijdbaar?
#OpaRijdtEenIZZO
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

_Chris schreef: wo 15 juli 2020, 07:03
Beaux schreef: di 14 juli 2020, 23:46 Van de week mail, contact gehad omtrent deze route en cronesteyn. De route wordt onderhanden genomen, en er komt een tweede route. Ik ben benieuwd want t is hard nodig.
Ik wil zelf ook wel met kettingzaag en maaier aan de slag en wat spannende punten aanleggen maar denk dat ze dat niet heel tof vinden.
Wat is de status van Cronensteyn? Rijdbaar?

Paar stukken toegankelijk. Maar over het algemeen niet rijbaar. Veel doornstruiken en brandnetels tot schouder hoogte. Jammer want reedt er 4 keer per week, en je ziet het onkruid groeien.
Plaats reactie