waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Van drinkwaterspots is zelfs een handige app.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

awinkel schreef: wo 3 november 2021, 16:22 Van drinkwaterspots is zelfs een handige app.
Daar wijst die site ook naartoe :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Oeps…dat had ik nog niet gezien. :oops:
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

Vandaag de knarsende tanden track ook maar eens gereden. Wat een toproute zeg! Na (En tijdens) iedere bocht weer genieten van het fantastische uitzicht en kleurenpalet van de herfst.

Uiteindelijk met ruim 19kmh kunnen rijden, dus je moet er wel ff de tijd voor nemen.

Nu nagenieten van een welverdiend :bier:
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Long time no see.
Dit jaar maar 1 x mijn Knarzende gereden door blesures.
Enkele bekenden hebben hem vorige week nog gereden en op 1 stukje na is alles nog toegankelijk.
Zolang het nog kan zou ik als je hem nog niet heb gereden hem maar eens rijden , want de vooruitzichten zijn niet mooi.
Ik zie het wel als een uitdaging om straks langs de randen van het toegestane weer een mooi rondje te bouwen.
Hieronder een versie die op Komoot staat.
Een paar km korter vanwege de blesure.

https://www.komoot.nl/tour/386353497?ref=aso
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Kans dat tussen september en maart de route gereden kan worden tenzij ze natuurlijk definitief versperringen aan gaan brengen.
"This species has amused itself to death"
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Waarom willen ze dat gaan doen?
Ik heb hem nog nooit gereden maar wil wel graag eens gaan doen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gerwin89 schreef: zo 19 december 2021, 15:09 Waarom willen ze dat gaan doen?
Ik heb hem nog nooit gereden maar wil wel graag eens gaan doen.
Zonering van de Veluwe. Bepaalde gebieden worden tijdens het broedseizoen gesloten vanwege vogelsoorten die het niet goed doen. In ieder geval tussen Nunspeet en Hierden een gedeelte. Als je er op googled zijn er wel kaarten over te vinden.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dit vogeltje broedt op de grond tot laat in het seizoen.

Afbeelding

Volgens mij heeft ie meer last van in het zand spelende gezinnen ( al dan niet met honden) dan van MTB-ers die netjes op hun paadje blijven en niet de hele zandverstuiving zomers alle richtingen op gaan hike-a-biken
Hoe dan ook het vogeltje schijnt het zwaar te hebben in Gelderland.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Maar die gezinnetjes en honden mogen er dan ook niet meer komen. In dat opzicht is er geen onderscheid.
"This species has amused itself to death"
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Goedemiddag! Net terug van een paar dagen Veluwe (met gezin, zonder MTB) en ik heb besloten om een driedaagse mtb tocht door de Veluwe te gaan maken. Uit research blijkt dat ik de Knarsende Tanden-route niet mag laten ontbreken. Zou iemand mij via een pb de gpx van deze route kunnen toesturen zodat ik deze in Basecamp kan toevoegen aan de resterende route?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Willem Altes schreef: zo 19 december 2021, 19:46 Dit vogeltje broedt op de grond tot laat in het seizoen.

Afbeelding

Volgens mij heeft ie meer last van in het zand spelende gezinnen ( al dan niet met honden) dan van MTB-ers die netjes op hun paadje blijven en niet de hele zandverstuiving zomers alle richtingen op gaan hike-a-biken
Hoe dan ook het vogeltje schijnt het zwaar te hebben in Gelderland.
Een KBV-tje. Klein Bruin Vogeltje.

Bij het meten van verstoringen moet je met twee 'afstanden rekening' houden. Die verschillen van soort tot soort en van situatie tot situatie.

Je hebt 'alert distance' en 'flight distance'.

'Flight Distance' is makkelijk: de hond, het kind, de mens, de fietser komt te dichtbij en het vogeltje vliegt op en vlucht.
'Alert Distance' is iets anders. Het vogeltje stopt met z'n dagelijkse bezigheden, omdat er een hond, een kind, een mens of een fietser binnen zijn buitenste cirkel komt. Elke keer dat de hond, het kind, de mens of de fietser binnen zijn cirkel komt, stopt ie met z'n dagelijkse bezigheden en moet ie gaan opletten. Wat gaat die hond, dat kind, dat mens of die fietser doen?

Als je maar vaak genoeg met teveel honden, kinderen, mensen of fietsers binnen de alert distance komt, dan is het vogeltje wel degelijk verstoord, maar omdat ie niet vlucht zie je er niets van.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

gcjm schreef: wo 5 januari 2022, 15:00 Goedemiddag! Net terug van een paar dagen Veluwe (met gezin, zonder MTB) en ik heb besloten om een driedaagse mtb tocht door de Veluwe te gaan maken. Uit research blijkt dat ik de Knarsende Tanden-route niet mag laten ontbreken. Zou iemand mij via een pb de gpx van deze route kunnen toesturen zodat ik deze in Basecamp kan toevoegen aan de resterende route?
Mijn verzoek is reeds ingewilligd. Nogmaals hartelijk dank Emiel (emeel)!
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Ik heb ook een vraag over deze route: Ik heb de GPX al vanuit een van de eerdere posts, maar ben benieuwd hoe deze route is qua condities bij iets slechter weer? Doe je er wijs aan om te wachten tot minstens 2 weken goed droog en zonnig weer, of is deze route ook goed te doen met nattere omstandigheden? (en dan niet zoals nu met de ene dag dikke bui en de volgende dag willen rijden, maar meer weekje droog geweest, maar temp tussen 5-10 graden).

Zeg maar: is 'ie te doen in winterperiode als het een tijdje droog is geweest of moet je echt wachten tot warme zonnige dagen?
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Die route is nogal divers ... Zand, bos, steen, parcours .... Echt van alles. Je heus een paar plassen en wat modder tegenkomen maar is in de wintermaanden prima te doen hoor.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie