waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

PaneVino schreef: wo 5 januari 2022, 17:23 Die route is nogal divers ... Zand, bos, steen, parcours .... Echt van alles. Je heus een paar plassen en wat modder tegenkomen maar is in de wintermaanden prima te doen hoor.
Thanks, dan gaan we daar eens een mooi dagje voor uitzoeken de komende tijd ;)
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Maar, je kunt rustig stellen dat ie in de zomermaanden juist zwaar kan zijn.
Na een paar droge dagen in de winter zal ie op zijn best zijn.
Als de weg droog is, kun je hier ook prima fietsen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag een lus hiervan gereden, met een andere lus in de bossen bij Nunspeet, wat een gave singletracks liggen daar.
Technisch met veel wortels, natuurlijke drops, offcamber en aan de zijkant.

Bovenstuk tegengesteld gereden aan de knarsende tanden, was eigenlijk nog gaver, stuk langs het spoor tot aan de zandbak bij Harderwijk loopt dan zo lekker, echt smullen dit soort routes :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Rayb81 schreef: za 22 januari 2022, 23:10 Vandaag een lus hiervan gereden, met een andere lus in de bossen bij Nunspeet, wat een gave singletracks liggen daar.
Technisch met veel wortels, natuurlijke drops, offcamber en aan de zijkant.

Bovenstuk tegengesteld gereden aan de knarsende tanden, was eigenlijk nog gaver, stuk langs het spoor tot aan de zandbak bij Harderwijk loopt dan zo lekker, echt smullen dit soort routes :-q
Heb je het dan over het stuk bos zuid van de golfbaan/A28? Wil ook een keer wat gaan verkennen die kant op, is te doen vanaf Ermelo.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt helemaal, Zandenbos heet het volgens de kaart.
Ben er zelf niet bekend, maar er liggen heel wat paadjes.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Rayb81 schreef: zo 23 januari 2022, 03:53 Klopt helemaal, Zandenbos heet het volgens de kaart.
Ben er zelf niet bekend, maar er liggen heel wat paadjes.
Hou er rekening mee dat het Zandenbos offcieel losloopgebied is, ik mijd het daar in het weekend.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik zag dat er iemand onderhoud had gepleegd (afwatering gegraven) aan de track tussen Nunspeet en Harderwijk ten westen van de Brandsweg tussen het spoor en de a28

Is dat iemand van hier? Wordt erg gewaardeerd!!
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Over twee weken is het als het goed is zover. Dan ga ik samen met een maat van mij een driedaagse toertocht door de Veluwe maken. De route bestaat uit een aantal officiële MTB-routes, een onofficiële MTB-route door de Kroondomeinen en ook de Knarsende Tanden is in de route opgenomen.

Met name over de laatste twee gedeeltes (Kroondomeinen en Knarsende Tanden) ben ik benieuwd of ik nog steeds overal kan rijden. Ik snap dat het aan de hand van onderstaande screenshots wellicht lastig is te beoordelen, maar ik ben toch op zoek naar input of er momenteel gedeeltes in de route zijn opgenomen die eigenlijk zijn afgesloten of waar het niet meer is toegestaan.

Dag 1: Planken Wambuis - Harderwijk, 107 km
Dag 2: Harderwijk - Apeldoorn, 123 km
Dag 3: Apeldoorn - Planken Wambuis, 55 km

Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb wat twijfel bij de route door het Kroondomein ten Noorden van de N344. Check je routes met deze kaart: https://www.kroondomeinhetloo.nl/media/ ... geopdf.pdf

Edit: zowel ten Noorden als ten zuiden van waar N344 op je Route staat steek je een heide over die is afgesloten als rustgebied voor het wild.
Laatst gewijzigd door Willem Altes op di 15 maart 2022, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
aart93
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 11 september 2019, 12:41

Zondag een ingekorte knarsende tanden gereden, van 't Harde overgestoken naar Tongeren. Lag er allemaal mooi bij. Ondanks dat het bij de parkeerplaatsen druk was, kom je onderweg maar weinig mensen tegen. Of het officieel nog overal mag, dat durf ik niet te zeggen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

@ gcjm Als mij ff de GPX bestanden kan aanleveren of een link kan ik wel ff checken of de paden nog wel bestaan.
Met name kroondomeinen en alles rondom Apeldoorn kan ik wel ff controleren voor je.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Willem Altes schreef: di 15 maart 2022, 09:13 Ik heb wat twijfel bij de route door het Kroondomein ten Noorden van de N344. Check je routes met deze kaart: https://www.kroondomeinhetloo.nl/media/ ... geopdf.pdf

Edit: zowel ten Noorden als ten zuiden van waar N344 op je Route staat steek je een heide over die is afgesloten als rustgebied voor het wild.
Willem, thanks voor je PB! Ik ga het morgen eens rustig doornemen.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

ducatif1 schreef: di 15 maart 2022, 12:23 @ gcjm Als mij ff de GPX bestanden kan aanleveren of een link kan ik wel ff checken of de paden nog wel bestaan.
Met name kroondomeinen en alles rondom Apeldoorn kan ik wel ff controleren voor je.
Thanks, zie PB ;)
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

aart93 schreef: di 15 maart 2022, 09:47 Zondag een ingekorte knarsende tanden gereden, van 't Harde overgestoken naar Tongeren. Lag er allemaal mooi bij. Ondanks dat het bij de parkeerplaatsen druk was, kom je onderweg maar weinig mensen tegen. Of het officieel nog overal mag, dat durf ik niet te zeggen.
Duidelijk, thanks Aart.
Plaats reactie