waar is de langste langste singletrack van nederland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

za 16 mei 2020, 21:43

Veel asfalt?!?! Heb je wel de juiste route gereden? Enige asfalt is eigenlijk als je in het noorden de A28 over moet steken.
Waar waren de wat dichtgegroeide paadjes? Was dat vooral aan de westkant van de A28? Ik wil de route komende week ook gaan rijden en dan weet ik waar ik eventueel een wat andere route moet kiezen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

zo 17 mei 2020, 00:02

Ja veel asfalt omdat ik het niet verwachtte :wink:
Hele wegen door woonwijken heen etc.

De zuidkant van de route was wel allemaal bos, persoonlijk vond ik de zuidkant dan ook mooier dan de noordkant. (gestart op de Watertorenweg)
Mooie natuur ook, vooral een paar water partijen midden in het bos.

Dichtbegroeide stukken tussen het Harde en het Loo, vooral langs de A28.
Het is wat je gewend bent natuurlijk maar ik hou er niet van vanwege het risico op teken.
Verder her en der ook nog wat paadjes, het blijven natuurlijk smalle wandelpaadjes.

Persoonlijk denk ik dat de route op een crosser leuker is, op een aantal wortel partijen na dan :-q
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 120

zo 17 mei 2020, 10:01

In mijn herinnering heb je tussen 't Harde en 't Loo een hele smalle singletrack vlak langs een hek.
Evenwijdig aan de A28. Die was toen ook al erg dichtbegroeid. Mooie trail, mits begaanbaar.
“I’ll ride the wave, where it takes me”.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

zo 17 mei 2020, 10:42

Hmm...ik was er al een beetje bang voor dat vooral dat stuk dichtgegroeid zou zijn. :-(
Bedankt voor de info! Ga ik de komende dagen eens kijken hoe ik dat op ga lossen...
Door bramenstruiken rijden is niet echt een hobby van mij...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

zo 17 mei 2020, 11:55

Het laatste stuk daarvan heb ik op kunnen lossen via een "eigen weg" van een bewoner maar wel opengesteld. Een brede bosweg waarna je weer op hetzelfde punt uit kwam.
Daarvoor heb ik geen idee, ja het fietspad pakken is mogelijk.

Wellicht dat ik er weer een keer in de winter ga kijken.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-2

za 23 mei 2020, 20:32

Willem Altes schreef:
zo 10 mei 2020, 14:27
Deze heb ik laatst gereden: https://www.alltrails.com/explore/recor ... rer=gpsies (van forumlid DucatiF1)
Op 2 plekken aanpassingen nodig. Bij 1 staan er MTB bordjes eromheen. Bij de ander is het afgesloten (rustgebied) maar als je het andere pad neemt en twee keer links gaat kom je weer er op.
Deze track vandaag gereden kwam op 90km. Is een aanrader. Prachtig natuur schoon en aardig wat leuke singletracks. Ik heb er van genoten. Ik kwam ook nog een rivercross tegen. en dat op de Veluwe. Vele mooie vergezichten over heide.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Anthem X Advanced 29er-2017 model
Contacteer:

zo 24 mei 2020, 10:08

Dank U. :) Deze route ooit gemaakt van bijelkaar geraapte routes en daar we 1 van gemaakt. Ach.. doe wat soms in Basecamp als je wat tijd overhebt. Zaterdag ook nog een groot gedeelte van deze route gereden en viel me alles mee met mul zand. Oke..af en toe een paar meter maar eigenlijk zijn de paden best wel goeg te doen ondanks de droogte. :-q
Plaats reactie