Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: di 29 september 2009, 12:53
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Vandaag heerlijk langst de kust gefietst en een leuke afwisselende route gedaan van 28 Kilometer en 285 hoogte meters. Bos maar voornamelijk over de duinen van Vlissingen naar de tank op de boulevard van Westkapelle en ik vind het een heerlijke trainings ronde voornamelijk vanwege het klimmen en de afwisseling. Hoogste punt ligt op ongeveer 45 meter boven de zeespiegel en vooral tussen Zoutelande en Valkenisse gaat het aardig op en neer.

De eerste keren dat ik de route fietste was ik geheel gesloopt en niet meer vooruit te krijgen maar nu gaat het beter en beter. Afgelopen zondag ook deze route gedaan na een slechte nachtrust en een avond ervoor met heerlijk wokken en bier :bier: , maar dat was geen succes.

Affin zal wat plaatjes tonen van de mooie Zeeuwse kust , en aangezien ik veel ATB mensen tegenkom zullen er ook mensen op het forum zijn die er wel eens komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door SCRene op do 18 maart 2010, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Langbeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 16 oktober 2009, 19:54
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2009

Blijft een mooi gebied
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Zekers heel mooi daar, maar dat is toch een grotendeels verhard pad als ik mij niet vergis?!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Is idd een leuk stuk , wij rijden altijd van Middelburg naar vrouwenpolder , daarna naar Oostkapelle , Domburg , Zoutelande , Dishoek en dan weer terug naar Middelburg.Dat is een rondje van ongeveer 55 km wat altijd door veelal de harde wind behoorlijk tegen valt.. :lol:
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Is er al iets bekend over de nieuwe route in Goes (bijv. openingsdatum)?
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: di 29 september 2009, 12:53
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

Paul Dun schreef:Zekers heel mooi daar, maar dat is toch een grotendeels verhard pad als ik mij niet vergis?!
Schelpen / zandpad voor ca 70% de rest 30% paarden/zandpad en bospaden. Wel zwaar genoeg door de wind & stukjes klimmen naar mijn idee. Het is inderdaad niet zo technisch als de meeste bos parcoursen maar gewoon heerlijk en dat 300 meter naast de deur :-q
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Hei René,

Dan heb ik je gemist donderdag;
Vlissingen-Dishoek-Zoutelande-Westkapelle-Domburg-Oostkapelle-Vrouwenpolder-Veere-Middelburg-Vlissingen gereden.
'De duinen' is (denk ik) voor menigeen een onderschat stukje bike-gebied.
Zeker de moeite waard! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Amen! :-q
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Even voor de beeldvorming:
gisteren 35km met 536hm tussen Vlissingen en Westkapelle v.v. gereden; en er zit nog n beetje méér hm-potentie in! :-q

Hallelujah! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
le cadre bicycles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 31 maart 2010, 11:51
Mijn mountainbike: le Cadre custom
Contacteer:

Er is daar de laatste 20 jaar veel veranderd. Helaas is alles tussen vlissingen en Dishoek weg. Daar lagen een paar leuke stukken singletrack. En tussen dishoek en Zoutelande is een jaar of 10 terug ook een mooie singletrack verwijderd. Het laatste stukje naar Zoutelande is nu geblokeerd door een paar grote bomen. Zou niet verkeerd zijn als die niet meer in de lucht hingen maar op de grond gingen liggen...... Ik fiets nog steeds met plezier van Vlissingen naar Vrouwenpolder. En na 20 jaar.....
https://www.flickr.com/photos/lecadre/sets" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Tussen Vlissingen en Dishoek liggen toch nog n aantal mooie ruiterpaden; maar waar lagen die singletracks?
n leuk stukje singletrack ligt nu gewoon boven over de duinen; maar door al dat werkverkeer moet je helaas n stukje 'kluunen'.

Welk stuk tussen Dishoek en Zoutelande bedoel je; het stukje thv anti-tank versperring?

Wie weet wat er over 20 jaar nog is.....

Ik hoop dat er op die nieuwe stukken duin nog wat leuke paadjes terug gaan komen.

@ le cadre bicycles: bij-de-weg: nice bike :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

Ik ong. elke zondag van de partij.
Van biggekerke door waterwingebied naar dishoek bij "strandtent kaapduin" duinen op, en dan tot Domburg over de duinen >>>> en back ofcourse :D
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

ai,
zou mn metertje stuk zijn: Vlissingen-Westkapelle v.v.
37km met 793hm! en dr zit nóg meer potentie in (de route!)

binnenkort eens samen rijden Leon! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
SCRene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: di 29 september 2009, 12:53
Mijn mountainbike: Is nooit klaar.

jj speed schreef:ai,
zou mn metertje stuk zijn: Vlissingen-Westkapelle v.v.
37km met 793hm! en dr zit nóg meer potentie in (de route!)

binnenkort eens samen rijden Leon! :-q

Waar haal je die hoogtemeters vandaan of tellen de dalende meters ook mee ?? Hier het hoogte profiel van Vlissingen - Westkappelle VV. Dit is over de koppen van de duinen en ik weet niet waar er tussen Vlissingen en Westkapelle nog eens het dubbele aantal hoogtemeters is te rijden - of je moet heen en weer over bepaalde stukken. ( of de trap op lopen als je richting Zoutelande gaat om de hoogste toppen mee te nemen )

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Hei René,

Aan het hoogteprofiel kan ik niet zien hoeveel hm je in totaal hebt, maar ieg had ik 37km en jij hebt er 27km op staan.

Je moet beginnen vanaf het windorgel. Ongeveer thv de tennisbanen kun je al (het mooiste) trailtje over de duinen op.
Helaas zijn er vanwege de werkzaamheden aldaar n aantal stukken onrijdbaar en moet je dus kluunen.
Maar het spoortje door de duinen is goed te volgen, technisch!
Dan thv Westduin over de duinpaden (soms n trapje omhoog lopen dat té steil is om te rijden). Naar beneden is natuurlijk gewoon fun!
Bij Zoutelande (Deep Dean) omhoog en via Hoge Duin door tot de (erg) lange trap. Daar keer ik om, want de (nieuwe) trap heb ik nog niet geprobeerd. Vraag Riesch maar eens (haha!)
Halverwege Deep Dean naar links richting bunkers en trap naar beneden, richting boulevard van Zoutelande. Daar kun je diverse keren de dijk op en af.
Dan de duinenrij voorbij Zoutelande;vervolgens de duinenrij naar Westkapelle (die moet je eerst via trap omhoog).

Als je dit dan (ongeveer) v.v. rijdt kom je over de 800hm (uiteraard stijgend!). Tenzij mn hm-luchtdrukmeter stuk zijn.

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie