Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

michelj schreef:Ik vraag mij af uit welke bron jullie hebben vernomen dat de duinen een gedoog zonne is? ik heb hier nog nooit van gehoord.
Met gedogen bedoelen we allemaal ws: de wandelaars hebben er over het algemeen geen moeite mee, als er bikers op het voetpad rijden.

Maar: de 'handhavers' zullen er ieder op hun eigen manier mee omgaan;
Ik ben oa:
-BOA's van de Gemeente Veere tegengekomen op de duintjes tussen WKappel en DBurg, die me terecht wezen (maar niet bekeurden).
-medewerkers van het Waterschap Walcheren tegengekomen in de duinen bij ZLande en bij het Begrazingsgebied bij Wkappel, die het prachtig vonden om te zien.
-een BOA van Staatsbosbeheer tegen gekomen bij het parkje in Valkenisse, die me aansprak, maar niet bekeurde en verder geen problemen had met mn biken.

Echter: met alle handhavers een gesprek aangegaan/gevoerd; vriendelijk gebleven (tip: zonnebril afzetten; elkaar recht in de ogen kunnen kijken!).

Vergeet echter tov de wandelaars/honden nooit: WIJ zijn in overtreding; pas je aan de wandelaars aan en laat duidelijk merken dat je rekening met hun houdt.
Als er toch iemand schrikt oid; stoppen en gesprekje/verontschuldigen. Man, het leven kan zo simpel zijn! En het werkt! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

Zo ik zal ook weer eens wat schrijven op het forum. Lees wel regelmatig na wat ik gemist heb (of niet).
Dat nieuwe spoortje WWT reed ik enkele weken terug al eens maar toen was het nog half verborgen onder de sneeuw, nu lag het er keurig bij. Leuke aanvulling om even op adem te komen en wat techniek te oefenen.
Dat zand tegen de grootste stronken had voor mij niet gehoeven maar is geen vervelende aanvulling trouwens. Paar mooie korte draaien en ook wat lenigheidsoefeningen door de laaghangende takken.
Die waterstations zijn inderdaad een leuke onderbreking om op en af te rijden.
De HDT heb ik ook nog geprobeerd maar dat is me nog even iets te link om dat de eerste x met de voeten in de klikpedalen te doen. Eerste stuk ging overigens wel. Binnenkort eens andere pedalen scoren en met de Vans aan de voeten naar beneden. Geen zin om in het zomerseizoen wederom alle ribben, borstbeen en milt te kneuzen. ;-)
Stukje door de sloot aan einde Nollebos is ook verbetert met die stokken op de bodem. Ik ging daar al een aantal maal eerder door voor deze aanpassing maar dan had ik toch wat meer moeite om uit de bagger weer omhoog te komen. Bepaalde stukken van het Nollebos beginnen aardig dicht te groeien trouwens behoorlijk wat lekker krassen op de benen en armen, maar who cares?
Kortom lekker gereden en nog een mogelijkheid tot een soort slalomgeul gezien, vermoed dat er meer mensen op dit forum daar al plannen hebben of hebben gehad. Dat wordt heel wat boomstammen opruimen overigens.
Onderaan de HDT en dan achter het ruiterpad loopt die grote geul/droge sloot. Daar kan dat makkelijk en nobody cares vermoed ik.
'met zwemmen / kom je nergens anders / dan terug bij de kleren'
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Mooi omschreven JJ. Je moet eigenlijk een 'Handboek voor de MTBer' gaan schrijven :wink:
Hopelijk blijven de bekeuringen uit voor iedereen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Heijdy schreef:nog een mogelijkheid tot een soort slalomgeul gezien,
Heijdy schreef:Onderaan de HDT en dan achter het ruiterpad loopt die grote geul/droge sloot.
Eric, Welke geul bedoelde gij? Kan me daar nl nix herinneren?
Heijdy schreef:Dat zand tegen de grootste stronken had voor mij niet gehoeven maar is geen vervelende aanvulling trouwens.
Hoe kom je daar anders overheen, zonder je tanden te breken? (of ribben,borstbeen of milt :wink: )
ben een stuk fietsen schreef:Je moet eigenlijk een 'Handboek voor de MTBer' gaan schrijven
Ik vertel eigenlijk nix nieuws, toch!? :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

jj speed schreef:
Heijdy schreef:nog een mogelijkheid tot een soort slalomgeul gezien,
Heijdy schreef:Onderaan de HDT en dan achter het ruiterpad loopt die grote geul/droge sloot.
Eric, Welke geul bedoelde gij? Kan me daar nl nix herinneren?

Als gij deur t bos beneden an HDT fietst hedde gij doar un fietspad van asfalt, daarnaast een ruitpad en daarnaast een behoorlijk brede geul (als in Geuldal Limburg) dat is an dun voet van HDT volgens mij? Toch... er staan daar behoorlijk wat bomen maar daar is tussendoor te slalomen, ware het niet dat er ook flink wat stammen op de grond liggen. Die moeten dan ffkes opgeruimd (verschoven) worden. Comprende?
Heijdy schreef:Dat zand tegen de grootste stronken had voor mij niet gehoeven maar is geen vervelende aanvulling trouwens.
Hoe kom je daar anders overheen, zonder je tanden te breken? (of ribben,borstbeen of milt :wink: )

Het lukte me vorige keer toen het zand er niet tegenaan lag d.m.v. hoppen aardig. Inderdaad is de kans op ontbrekende tanden dan iets groter. ;-)
'met zwemmen / kom je nergens anders / dan terug bij de kleren'
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Heijdy schreef:Als gij deur t bos beneden an HDT fietst hedde gij doar un fietspad van asfalt, daarnaast een ruitpad en daarnaast een behoorlijk brede geul (als in Geuldal Limburg) dat is an dun voet van HDT volgens mij? Toch... er staan daar behoorlijk wat bomen maar daar is tussendoor te slalomen, ware het niet dat er ook flink wat stammen op de grond liggen. Die moeten dan ffkes opgeruimd (verschoven) worden. Comprende?
Ksnap m (denk ik); maar als je dus door die geul richting Groot Valkenissetrap rijdt, dan heb je prikkeldraad tussen ruiterpad en geul. Maar idd ook véél omgevallen bomen etc.
Insteek voor n trail zou ieg moeten zijn, dat die bomen zo veel mogelijk moeten blijven liggen. (maar die discussie is reeds gevoerd.........)

Goed bezig Eric! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Klinkt als veel werk, maar mogelijk een heel mooi resultaat als we zo gek zijn hier iets aan te gaan doen... Zeker even goed naar kijken dus!
En hoe staat het ter hoogte van die geul met bramen & brandnetels in de lente/zomer?
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

pvdh schreef:En hoe staat het ter hoogte van die geul met bramen & brandnetels in de lente/zomer?
Volgens mijn ervaringen staan de bramen alleen bij de Valkenissetrap en aan de voet bij de HDT.
Morgenvroeg ffff sjekkuh! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Die geul is zeker optioneel voor iets leuks. Heb er al vaker naar gekeken. Ligt al een boomstam overheen.. Skinny?? :winkie: Over die duin loopt ook nog een paadje overigens.. heeft ook potentie.

Gisteren overigens nog een heerlijk rondje gereden met jj speed. Weer was super, stemming was super en alle tracks lagen er super bij. Het groen komt al aardig op en we kijken al weer uit naar het fluitekruid wat zich straks weer langs de paden zal begeven. Nog wat rondgespeurd naar en aandacht gegeven aan nieuwe paadjes, maar dat houden we nog maar even voor ons. :tong :-q
Mijn bike (KLIK)
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

Dat stuk met de droge geul, ben ik een keer naar boven gelopen met de gedachte dat ik op een duinpad uitkwam.
Niet dus, helemaal boven wacht een woesternij van jeneverbes struiken. Je kan daar wel een mooie lus maken via de gleuf omhoog en een flink aantal meters omhoog en natuurlijk via de gleuf zelf nog.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Lnnrt schreef:Ligt al een boomstam overheen..
Kijk, dan zijn we weer bij eenzelfde discussie als n tijd geleden; die boomstam over die geul ligt thv de WWT. Desalniettemin: misschien mogenlijkheden idd. Is wel steil! :-{

En ja: t was een lekkere rit, niet geheel volgens verwachtingen (lichtelijke teleurstelling bij HD2...) en de afsluiting was ronduit slecht :wink: .
Volgende keer tijd maken voor Panta Rhei! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

Lnnrt schreef:Die geul is zeker optioneel voor iets leuks. Heb er al vaker naar gekeken. Ligt al een boomstam overheen.. Skinny?? :winkie: Over die duin loopt ook nog een paadje overigens.. heeft ook potentie.

Gisteren overigens nog een heerlijk rondje gereden met jj speed. Weer was super, stemming was super en alle tracks lagen er super bij. Het groen komt al aardig op en we kijken al weer uit naar het fluitekruid wat zich straks weer langs de paden zal begeven. Nog wat rondgespeurd naar en aandacht gegeven aan nieuwe paadjes, maar dat houden we nog maar even voor ons. :tong :-q

Juist Lnnrt die geul bedoel ik. En dan het stuk voor (Dishoek) de grote boomstam die er overheen ligt. Maar kijken helpt niet, dat deed ik ook al tijden....
Dat fluitekruid kan me overigens gestolen worden (wil je het niet mee naar huis nemen voor in een flinke vaas ;-) ) ik rijdt dan altijd met gierende longen, een lopende neus en brandende ogen :roll: rond vanwege mijn allergie. De naam fluitekruid komt daar vandaan, in en uitademen klint in die periode als fluiten bij mij.
Maar als ik mijn dichtzittende ogen open kan houden is het zeker een supermooi gezicht. :-) :-q
'met zwemmen / kom je nergens anders / dan terug bij de kleren'
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Ik vind de geur ervan ook wel lekker. :D
Zonder gekheid.. dat is inderdaad een butt-tijd voor mensen met fluitenkruidkoorts :wink: Je omschrijft het mooi!!

Wat betreft de geul e.d. Kijken helpt wel! Je neemt de omgeving in je op en kleurt het trailminded in gedachten in. Zeer nuttig dus, dat kijken. :tong :-q In de tussentijd heb ik (samen met enkele andere creatievelingen) echter qua doen mijn aandacht aan andere trails besteedt. En zoals je zelf ook hebt kunnen ervaren, zijn er in de tussentijd een aantal nieuwe ontstaan. Alles op zijn tijd. :-D
Maar als je zelf goede ideeën hebt, schroom je niet om ze uit te voeren. :-q
Mijn bike (KLIK)
Heijdy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22 januari 2011, 21:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2010

Eerst heb ik plannen voor een techniek parcours(je) dichter bij huis. En dat moet nu gebeuren anders is het gras al weer veel te hoog en de bebossing te dicht.
Behoorlijke klim en daalmogelijkheden en niemand tot last daar.
'met zwemmen / kom je nergens anders / dan terug bij de kleren'
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Waar?
Mijn bike (KLIK)
Plaats reactie