Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

jj speed schreef: vr 28 december 2018, 19:38
MTBhans schreef: do 27 december 2018, 22:53 Morgen rond 9:00 eens even in Dishoek kijken, wellicht tot dan. Van daaruit nog een stukje aan de conditie veren door rondje Walcheren te rijden
En? Nog leuke dingen tegen gekomen?
Mijn kleine man heeft er een impressie van gemaakt zie het filmpje met hemzelf in de hoofdrol
View My Video
[URL=http://nl.tinypic.com/player.php?v=21lu ... CaI1vacHb0[/URL]
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

MTBhans schreef: vr 28 december 2018, 22:28
jj speed schreef: vr 28 december 2018, 19:38 En? Nog leuke dingen tegen gekomen?
Mijn kleine man heeft er een impressie van gemaakt zie het filmpje met hemzelf in de hoofdrol
View My Video
[URL=http://nl.tinypic.com/player.php?v=21lu ... CaI1vacHb0[/URL]
Dat doet die kleine man netjes! :-q
Nog gespeeld rondom Streefkerkse Huis of de bunkers daaro?
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Vind ik ook wel dat hij dat netjes doet voor een 11 jarige.

We zijn niet rondom Streefkerkse huis geweest. De trap en het springen en stukje duin was genoeg voor hem. 2e kerstdag heeft hij 106 km gefietst op de mtb en dat zat nog in de benen.
Volgende keer als we op Walcheren zijn gaan de route vanaf de kanovijver Vlissingen naar Burg Haamstede doen
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Knap hoor :-q Zeker ook die rit die jullie deze week gedaan hebben. Ben bang dat je zoon besmet is met “het” virus :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

106km en 11 jaar?
Er is een reden dat jonge wedstijdrijdertjes beperkte afstanden doen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

kermit schreef: zo 30 december 2018, 15:21 106km en 11 jaar?
Er is een reden dat jonge wedstijdrijdertjes beperkte afstanden doen...
Kermit, t is geen wedstrijdrijder hoor gewoon een plezier rijder, en tot op de 106 heeft hij met een grote glimlach gereden en zij toen t is genoeg en toen de dag afgesloten met appeltaart met slagroom.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik bedoelde ook niet dat hij een wedstrijdrijder is, maar dat het op die leeftijd niet zo goed is om al te grote inspanningen te doen.
Reden waarom dat in de wedstrijdsport niet gedaan wordt en wellicht iets om rekening mee te houden?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Het is hier al heel lang heel stil. Vorige week voor het eerst de route Vlissingen gereden. Leuke route t/m biggekerke. Wel erg zompig op een aantal plaatsen verder goed bereidbaar.

Weet iemand hier wanneer de route Westkapelle - Oostkapeĺle klaar is? Er wordt niet of nauwelijks over gecommuniceerd terwijl de bordjes er toch allemaal al lijken te zijn.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Rsw85 schreef: vr 24 januari 2020, 07:04 Weet iemand hier wanneer de route Westkapelle - Oostkapeĺle klaar is? Er wordt niet of nauwelijks over gecommuniceerd terwijl de bordjes er toch allemaal al lijken te zijn.
Da's typerend voor de vereniging....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Het gaat toch best goed met de vereniging? Ze maken er veel werk van binnen de helaas beperkte mogelijkheden. De oude vuilstort is toch veelbelovend!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Rsw85 schreef: vr 24 januari 2020, 07:04 ...... Er wordt niet of nauwelijks over gecommuniceerd terwijl de bordjes er toch allemaal al lijken te zijn.
jj speed schreef: za 25 januari 2020, 14:58 Da's typerend voor de vereniging....
Rsw85 schreef: za 25 januari 2020, 16:25 Het gaat toch best goed met de vereniging?
Uuuhhh? Met jou ook? 🙈
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@RSW

Zie mijn berichtjes en vragen die overgezet zijn vanuit Schouwen. Geen enkele reactie daarop. Dus volgens mij is er gewoon niemand van de verenigingen hier vertegenwoordigd. En degenen die wel op het forum zitten hebben weinig met de route.

Ik kom zelf een aantal maal op bezoek (ivm schoonouders in Middelburg) en vind de route leuk voor met een gravelbike en sporadisch met de mtb. Maar jammer dat de ‘echte’ bikers hier zo weinig reageren en of op hebben met de route. Of reageren is op z’n Zeeuws (ons kent ons ..)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

hanjovdberg schreef: za 25 januari 2020, 18:16 En degenen die wel op het forum zitten hebben weinig met de route.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar je 'nailed' m.
Topic bestond al lang voordat er sprake was van n vaste route.
Route zelf is (in mijn ogen) slap aftreksel, van wat er mogelijk is hier. Diverse spoortjes en trailtjes zijn opgenomen in de route, maar zijn eigenlijk niet geschikt voor de grote massa; ze worden kapot gereden of gecultiveerd, waardoor de charme en uitdaging verloren zijn gegaan.

Mijn 'Let's Ride ZK' heeft daar helaas ook onder te lijden.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Hier een local.

In droge omstandigheden is het een redelijk rondje tot zoutelande. Daarna zijn het grasstroken langs landerijen, en naar wat ik begrepen heb komen er daar nog wat asfalt B wegen bij wat dan weer aan moet sluiten op andere losse rondjes op walcheren.
In de winter gewoon ruk door de modder (zelfs op een crosser).
Ik rij vaak met mijn zoontje van 9 een stuk over de route, maar zodra er ook maar één stuk grasstrook/drekstuk aankomt is de lol eraf voor hem, en dat neem ik hem niet kwalijk.

Kortom: sinds de route er is zijn de bike mogelijkheden nog beperkter geworden hier en was het gedoogbeleid zo slecht nog niet.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

[/quote]
Rsw85 schreef: za 25 januari 2020, 16:25 Het gaat toch best goed met de vereniging?
Uuuhhh? Met jou ook? 🙈
[/quote]

Oké gevoelige snaar blijkbaar haha. Ik baseer mij maar op de berichten die ze plaatsen op Facebook etc en met goed bedoel ik het werk dat ze verzetten en de tijd die ze erin stoppen. Qua mogelijkheden benutten tja, het is gewoon hopeloos dat er zo weinig mag. Van Vlissingen tot zoutelande is het best leuk maar viel het mij al tegen hoeveel groenstroken er nog in zitten en dat zo'n groot stuk buitenom de duinstrook gereden wordt. Het stuk Westkapelle naar Oostkapeĺle stelt eigenlijk niks voor wat ik er tot nu toe van heb gezien ben daarom wel benieuwd naar het stuk vanaf de manteling.
Plaats reactie