Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Mooie samenvatting! :-q

Dan hoop ik jullie binnenkort te kunnen verblijden met beeldmateriaal (hopelijk actiebeelden) van de HD2. Hoewel ik de komende 10 dagen al niet aan biken toe kom in 't Zeeuwse...
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Washandje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 13 februari 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll 500
Contacteer:

Jullie zijn van harte welkom om jullie al reeds vergaarde kennis van aanleggen, toe te komen passen in Bruinisse als de uitspraak positief is! :)
Wat zet jouw bike apart?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Lnnrt schreef:Desalniettemin veel plezier JJ!! :-q Ga je ook nog een paar trailtjes bouwen? :tong :lol:
Tnx en NEE!
[moppermode=]Zoiets doe je in overleg met ALLE bikers en houdt rekening met IEDERS wensen.[/moppermode]

Weet nog niet precies hoe laat ik ga; wil afwachten tot het zonnetje ieg lekker schijnt, zodat ik mn baggy weer aan kan. :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

:D Leuke discussie geworden, waarbij alles denk ik nu wel zo'n beetje is gezegd en besproken. Ik neem het mee in mijn toekomstige handelingen. Als ik nog een keer een leuke potentiële trail ontdek en/of een leuke trail (mee)creëer, weet ik in ieder geval wel dat ik het niet meer op dit forum bekend maak. Riesch noemde al iets (wat ik zelf bij het trapafdalingenverhaal al had genoemd): iedereen heeft zijn eigen rijstijl en zijn eigen manier van genieten van het biken. Nou, ik geniet enorm van een trail zoals de WWT, zoals die nu is.. technisch en speels. En dat soort trails vind je maar weinig aan de Walcherse kust. Als ik dan bij het ontwikkelen van een trail rekening moet houden met alle bikers uit de omgeving, kan ik dus niet ontwikkelen naar mijn eigen genot. Het grootste deel van de bikers in deze regio zijn XC-stoempers en die willen blijkbaar het liefst geen takken op het pad en vinden het erg als ze eens over een boom heen moeten stappen, enz. (deze gegevens heb ik overigens niet alleen van het forum verkregen).

Als wij de WWT niet bekend hadden gemaakt, waren er voor een lange tijd vast nog geen bikers gekomen, aangezien degene die het bestaan van het pad wisten het al voor een lange tijd meden, vanwege de omgevallen bomen. Om dit soort discussie c.q. conflicten c.q. gezeur (sorry, zo voel ik het toch een klein beetje, ook al zijn er zeker heldere argumenten naar voren gekomen) te voorkomen, lijkt het me dus beter om in het vervolg dit soort dingen niet meer bekend te maken. :-q
Mijn bike (KLIK)
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Hallelujah en AMEN! :bier:

Nu op pad/trail voor mn 1e baggy-ride van dit jaar. :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Lnnrt schreef:Als ik dan bij het ontwikkelen van een trail rekening moet houden met alle bikers uit de omgeving, kan ik dus niet ontwikkelen naar mijn eigen genot. Het grootste deel van de bikers in deze regio zijn XC-stoempers en die willen blijkbaar het liefst geen takken op het pad en vinden het erg als ze eens over een boom heen moeten stappen, enz. (deze gegevens heb ik overigens niet alleen van het forum verkregen).
Volgens mij is er langs de Walcherse kust meer dan genoeg ruimte en gelegenheid om een technisch trailtje én een stoemppad aan te leggen. Heb je zin om te stoempen dan ga je stoempen. Heb je zin om lekker te spelen en aan je techniek te werken dan ga je dat doen. Een trail maken die aan ieders wensen voldoet dat gaat met de beste wil van de wereld niet voor elkaar gebokst kunnen worden dus waarom dan proberen?? Best of both worlds dus zeg maar. Iedereen blij en we kunnen weer lekker gaan biken ipv elkaar hier "het leven zuur maken"/verwijten over en weer slingeren.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

+1 voor ben een stuk fietsen!

Er is toch keuze uit verschillende paden?
Dus als je bijvoorbeeld een bypass aan ''jullie'' lusje legt kun je kiezen om er wel of niet gebruik van te maken. Zo doe je niemand kwaad en ''mogen'' we allemaal genieten van de paadjes die niet van ''ons'' zijn.

Het''claimen'' van paadjes gaat mij echt veel te ver. Het in de toekomst niet bekend maken van paadjes staat haaks op de volgeschreven pagina's van jullie bouwprojecten van de afgelopen weken.
anco111
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: do 1 maart 2012, 20:24
Mijn mountainbike: Locomotief fashion, Cross GRX8

Lnnrt schreef: Om dit soort discussie c.q. conflicten c.q. gezeur (sorry, zo voel ik het toch een klein beetje, ook al zijn er zeker heldere argumenten naar voren gekomen) te voorkomen, lijkt het me dus beter om in het vervolg dit soort dingen niet meer bekend te maken. :-q
Of juist wel bekend maken om dit soort problemen te voorkomen!

stel je voor als er niemand vertelt waar hij of zijn een trailtje heeft gevonden, gemaakt, aangepast of wat dan ook, dan weten de anderen niet dat die dikke tak daar op dat leuke paadje door jouw neer is gelegd omdat dat ''jouw'' paadje is....

Ik ben namelijk nog op zoek naar een echt leuke route in de buurt.... :wink:

En idd +1 voor ben een stuk fietsen!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

+1 voor ben een stuk fietsen, en vanaf nu alleen maar weer leuke bike verhalen :D
26'er rulezz !!
anco111
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: do 1 maart 2012, 20:24
Mijn mountainbike: Locomotief fashion, Cross GRX8

Wanneer komt er een lets ride? lijkt me wel eens gezellig! :wink:
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Die datum moet nog geprikt worden anco111. Er zijn zeker plannen! Alleen moet er nog wel worden bekeken waar het meest animo voor is:
a) veel hoogtemeters, techniek en fun (de kustlijn, dus veel duin, bos en trappen)
b) lange afstand, weinig hoogtemeters, flink doorrijden (één van de variaties van rondje Walcheren)

Persoonlijk voel ik vooral iets voor optie a. Veel in 't zelfde gebied, zoveel mogelijk lusjes en lijntjes aan elkaar koppelen.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Mischien moeten we stemmen wat het word?
26'er rulezz !!
anco111
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: do 1 maart 2012, 20:24
Mijn mountainbike: Locomotief fashion, Cross GRX8

Als jullie (een beetje) rekening houden met beginners vind ik het allebei wel leuk :oops: :wink:
Maar oke, daar lees ik dan later vast nog wel over :)
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

ben een stuk fietsen schreef:Volgens mij is er langs de Walcherse kust meer dan genoeg ruimte en gelegenheid om een technisch trailtje én een stoemppad aan te leggen.
+1 inderdaad... Doe dat dan maar ook en laat 't technische trailtje met rust (lees: geen takken aan de kant gooien). En zo zijn we weer terug aan het begin van de discussie!! :tong :winkie:
Mijn bike (KLIK)
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Is dat zo? Dan heb je niet op zitten letten. Het technische trailtje moet ook leuk zijn voor iedereen en niet voor een paar personen op het lijf geschreven zijn. Als er een stuk bos opgeeist wordt dan zou ik je willen adviseren zelf een bos te kopen zodra Gaston langs is geweest.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie