Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Gisteren de vrouw en dochter even meegenomen op Westenschouwen. Ik vond het prima liggen maar de dames zagen toch maar af :D Blijft een heerlijk uitdagend rondje.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Zo moet het dus niet.

Helaas, weer zo'n bericht dat MTB-ers een slechte naam geeft. Ik ken de route niet en misschien zijn er ook höfterige wandelaars met loslopende honden en zo. Maar je ziet wandelaars krijgen altijd voorrang, terecht of niet.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Dat zware snoeiwerk is natuurlijk niet door een "wandelaar" gedaan, maar door vrijwilligers van een natuurwerkgroep of door het gemeentelijke groenbeheer.. Al dan niet op persoonlijke titel.

In Den Haag/Scheveningen gebeurt dit ook..de natuurvrijwilligers zijn zo fanatiek dat de gemeente ze soms terug moet fluiten :roll:

Zo'n omgezaagde stam kan trouwens mooi als TTF dienst doen. Paar dunnere stammetjes ervoor en gaan :-D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Crapton schreef: di 30 maart 2021, 21:32 Zo moet het dus niet.

Helaas, weer zo'n bericht dat MTB-ers een slechte naam geeft. Ik ken de route niet en misschien zijn er ook höfterige wandelaars met loslopende honden en zo. Maar je ziet wandelaars krijgen altijd voorrang, terecht of niet.
Ik ken de route wel. Als ik bij mijn schoonouders op bezoek ben rijd ik de route vaak wel even. Dit stuk is een gedeelte waar je eerst via een trap omhoog moet lopen en dan verder over een gedeeld pad over de duinen rijdt. Dit is eerst een jaar getest. Toen ging het goed en was er weinig overlast. Toen kwam corona met de vele extra fietsers en voila het recept voor problemen. Ook echt jammer dat weer een paar ei***ls dit verpesten. Maar het is ook weer niet zo gek gezien de toegenomen drukte. De route heeft wel vanaf begin te maken met veel sabotage en tegenwerking.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Crapton schreef: di 30 maart 2021, 21:32 Zo moet het dus niet.

Helaas, weer zo'n bericht dat MTB-ers een slechte naam geeft. Ik ken de route niet en misschien zijn er ook höfterige wandelaars met loslopende honden en zo. Maar je ziet wandelaars krijgen altijd voorrang, terecht of niet.
Het betreffende 'pad' is n schouw-weg van het Waterschap; zeker 3meter breed. Overal staan borden, waarop wandelaars gewezen wordt op de aanwezigheid van mtb-ers. Maar het is imo ook vragen om moeilijkheden, omdat de enige afdaling op dat stuk een oversteek voor wandelaars kruist (60kmh kun je daar met gemak aantikken).
Maar ook wandelaars die over de hele breedte blijven lopen, alleen naar hun eigen tenen kijken en verder nergens naar, die schrikken zich kapot en klagen zodoende over 'ons'.
Let wel; ik verdedig de mtb-ers niet, die roekeloos te werk gaan en nergens om geven (de Stravisten, de baanjanetten en de overal aanwezige eikels).
Zelf rij ik die duinen al meer dan 20jaar en daar nog nooit een onvertogen woord gehoord of near-misses gehad. Ik hoop dit de komende twintig jaar nog steeds met plezier te doen.

Het stuk andersom rijden, zou de situatie een stuk 'veiliger' maken én pittiger. Maar dat is dus voor de officiële route een gepasseerd station.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

jj speed schreef: zo 11 april 2021, 16:34 ...

Het stuk andersom rijden, zou de situatie een stuk 'veiliger' maken én pittiger. Maar dat is dus voor de officiële route een gepasseerd station.
Ik lees net dat Scheldestromen en gemeente hebben besloten die sectie te sluiten voor MTB-ers. Wandelaars - MTB-ers: 1 - 0.

Vandaag was ik in mijn omgeving aan het fietsen (Bergen op Zoom) en erg druk met wandelaars. Dan heb je snel een probleem, omdat veel wandelaars alleen met zichzelf bezig zijn en maar zeer beperkt omgevingsbewust zijn. Genoeg paden zonder MTB-ers en dan toch over de MTB route gaan lopen. Mja...

Jammer dat ze niet kunnen besluiten dat op doordeweekse werk dagen bv wel ge-MTB'd kan worden, of buiten zomerseizoen oid.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Omroep Zeeland heeft nog een artikel gemaakt met een doorsnee mountainbiker... Goed voor het imago :-?

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/126 ... acht-gehad

Heb het in eerder topics ook al genoemd en ook JJ Speed haalde het al aan. Een kruising met een voetpad onderaan een afdaling waar je zonder bij te trappen al makkelijk de 50 km per uur haalt is gewoon niet te doen. Kun je nog allerlei borden ophangen en say hi be nice acties houden maar dat is gewoon kansloos omdat je routing gewoon niet goed is.

Gisteren overigens nog een stuk gereden daar. Zeker nu het nog niet groen is kun je goed zien welke potentie er nog ligt. Aan de landzijde is de bosstrook heel smal. Door de aanwezige wandel en ruiterpaden zullen dieren zich daar echt niet vestigen en is de natuurwaarde laag. Daar kun je nog prima een singletrack aanleggen.

De illegale sporen die vanaf de hoogste duin naar beneden liggen waar de eerste 250 pagina's van dit topic over gingen lijken nu allemaal geblokkeerd te zijn door de instanties. Er liggen grote bomen en bossen hout op de helling die daar zo te zien niet allemaal ter plekke zijn omgevallen.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Laten we de drukte daar in Zeeland maar toedichten aan Bløf, die met hun 'Zoutelande' massaal toeristen trekt ..... :winkie:

Triest dat het zo schijnt te moeten zijn; de wandelaar doet geen kwaad en de mtb-er is de gebeten hond.
Kortzichtigheid van Waterschap en SBB.
Verder wil ik er weinig woorden meer aan vuil gaan maken.

De ZK heeft legio mogelijkheden, is uitdagend, pittig (ja, zelfs zwaar), mooi, afwisselend en zal door mij gewoon gereden blijven worden, zonder op de bebording te letten, maar wel (zoals altijd) op alle medegebruikers.

Be Nice, Say Hi!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Partytime in Sealand. Weer goede reclame dit, en de media gooien nog wat olie op het vuur.

Toont misschien wel aan dat dat pad bij drukte niet geschikt is voor MTB en wandelen. Ik hoor wel vaker van mensen die schrikken, gaan dan rare dingen doen.


https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/126 ... tainbikers
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

En dan vandaag een mega bijlage in de PZC:
https://www.pzc.nl/gezond/lees-hier-de- ... ~ae6652d2/
Ik was zeer verbaasd over het stukje over trailrunning (pag.10):
"extra uitdaging bij trailrunning is dat je zelf je weg door bos of veld moet zien te vinden..."
Met andere woorden: die trailrunners krijgen het imago van ‘Eén zijn met de natuur’ en ‘weg van de
massa’, terwijl wij als mtb-ers als aso's worden bestempeld.....

Schiet mij maar lek! :-{
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Wat vinden we van de 'kombochten' in het Nollebos?

Haakse bochtjes met aan de binnenzijde een boom en verhoogd aan de buitenzijde!? :-{
Ik zal het allemaal wel weer niet snappen......
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Deze zomer weer zo'n leuke Let's Ride organiseren :D dan kan ik ook even de haakse bocht met boom komen bekijken :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Mario070 schreef: di 24 mei 2022, 12:21 Deze zomer weer zo'n leuke Let's Ride organiseren :D dan kan ik ook even de haakse bocht met boom komen bekijken :lol: :-q
Die zit wel steeds in mn achterhoofd te knagen..... al was het maar om 10x een LR te hebben georganiseerd!
Maar het zou dan ws wel een nazomer-editie worden, als het toeristenseizoen op zn eind loopt; minder druk op paden en trappen.

Hou de Let's Ride Zeeuwse Kust maar in de gaten.....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q Na mijn post dacht ik ook gelijk...nazomer :D
Mocht ik het viewtopic.php?f=18&t=89014 niet tijdig zien, probeer mij niet te vergeten en stuur een pbtje aub :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou John ...... Ik ben voor! :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie