Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Een plaatje zegt meer dan 100 woorden!
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Vandaag een rondje gedaan buiten werktijden om en ze zijn al een heel eind. 2 van de 3 trappen zijn al te rijden (als ze niet aan het werk zijn natuurlijk :-D
hier wat foto's (sorry voor de pauper kwaliteit )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Dat is een flink trapje zeg!

De route zeeuwse kust al eens proberen te rijden afgelopen week en ze zijn toch weer een stukje verder, wel hebben ze alle spannende features eruit gehaald inderdaad.. route is wel een lekker opwarmertje zeker als het wat droger gaat worden.
Wat denken jullie over de 100+ km aan fietsroute waar ze mee bezig zijn? Ik zag wel wat mooie oude fotos voorbij komen... hoop alleen dat ze die dan niet teveel aanpassen ook...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik verwacht eigenlijk dat het in eerste instantie een leuke route wordt voor op mijn gravelbike, maar niet uitdagend genoeg om ervoor te zorgen dat ik de Cotic pak ipv Kona. Sommige verbindingsstukken zal ik dan sowieso over slaan omdat ik ze gewoon ruk vind rijden en er ook alles over gezegd is met de woorden: het is onverhard :p Is natuurlijk wel onvermijdelijk zulke stukken, maar ik beleef daar meestal geen plezier aan.

Ik hoop dat als het er eenmaal ligt er dan meer uitdaging in gaat komen dmv uitbreidingen/toevoegingen. Dacht ook wel dat dat de planning was, eerste doel is de basis leggen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Een paar verbindings stukken kunnen ze niet omheen denk ik, maar het moet indd niet te gek worden..
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Gisteren twee van de drie nieuwe trappen voor het eerst gereden, met toestemming van de werklui die er bezig waren.... :winkie:
Jammer dat ze er een reling langs plaatsen; je zult dus met de bike op je nek omhoog moeten lopen eerst.
Trappen zelf zijn goed te doen.

Toch blijft t zonde, want die lange trap aan de zijkant met zn ongelijke treden was fun.

Verder lag alles tussen Vlissingen en Oost Kapelle er prachtig bij.
70km genoten. :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

"Dan fietsen ze naar beneden dat is wel spektakel"

haha leuk stukje op het eind over de Mountainbikers :lol:
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Het lijkt wel of er niemand meer biked, hier in Zeeland....?

Ik ben vanochtend weer de duinen in gedoken en, sinds lange tijd, weer eens een discussie gehad met wandelaars+hond.
Eigenlijk was ik de 'gebeten hond' want ze hadden veel last van scheldende mtb-ers op de wandelpaden.
tja, dan ben je als 'sociale' biker het bokkie....

Verder een lekkere ronde, veel bikers onderweg, maar niemand van forum blijkbaar.

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb soms ook het idee dat ze maar wat zitten te zeuren.. of zijn er dan echt mountainbikers met een slecht humeur? Ik heb er nog nooit eens horen schelden😁 al krijg ik ook niet altijd een vriendelijke groet terug.. maar het zeeuwse rondje is voor mij ook weeral een maandje geleden.. het was wat druk en verkies dan boz bijv boven het zeeuwse rondje.. misschien van de week weer eens een rondje doen als het weer niet al te slecht is😎
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

jj speed schreef: zo 28 oktober 2018, 15:37 Het lijkt wel of er niemand meer biked, hier in Zeeland....?

Ik ben vanochtend weer de duinen in gedoken en, sinds lange tijd, weer eens een discussie gehad met wandelaars+hond.
Eigenlijk was ik de 'gebeten hond' want ze hadden veel last van scheldende mtb-ers op de wandelpaden.
tja, dan ben je als 'sociale' biker het bokkie....

Verder een lekkere ronde, veel bikers onderweg, maar niemand van forum blijkbaar.

:bier:
Ook is het strandrace seizoen weer begonnen, voor de gemiddelde voetschuifelaar zijn dat ook mountainbikers... NL blijft een klein landje, en lijkt nog meer te krimpen als het een weekend mooi weer is :roll: :wink:

Wat ik me afvraag is waarom volgens veel hondenbezitters een hond altijd maar los moet kunnen lopen? Dat zijn ook vaak (niet altijd!) de honden die niet goed onder appel staan..
En Ja, ik ben een groot hondenliefhebber, altijd honden gehad en nu nog. Sommigen liepen los en stonden strak onder appel, die ik nu heb vertrouw ik daar niet in en loopt dus ook zelden los, better safe then sorry :bier:
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Vanochtend vroeg nog een rondje gereden Eerste stuk mtb route Vlissingen met een van onze honden in het trek harnas (Sib. Husky )

En morgen maar weer eens de Fatbike uitlaten ,niet veel meer opgereden na de mtb kust marathon
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Onderstaande overgezet vanuit draadje 'Biken in Schouwen ( zeeland )'
jj speed schreef: do 6 december 2018, 20:28
hanjovdberg schreef: do 6 december 2018, 20:18 Jullie hebben het niet over de route op Walcheren? Daar loopt helemaal geen draadje hier :~
Niet specifiek over de route, maar draadje 'Zeeuwse Kust' loopt al jaren en daar wordt laatste tijd regelmatig over de Walcherse route gepraat.
jj speed schreef: za 8 december 2018, 01:38
hanjovdberg schreef: vr 7 december 2018, 23:35Mwah regelmatig .. laatste post van 28/10 en echt gepraat over de route was ergens van maart dit jaar :o
Zo spannend is ie dus! :winkie:
hanjovdberg schreef: zo 9 december 2018, 00:22 Maar hebben jullie (ik bedoel een aantal van jullie zijn wel echte mtb die hards gezien jullie motivatie en liefhebberij voor echte uitdagingen) dan geen fiducie in het aanleggen van deze nieuwe route? Ben regelmatig op Walcheren te vinden en vind de route tot nu toe een mager 5-je hier en daar wat leuks maar kan wel wat worden met input van echte mtb’ers. Weet niet of die er nu bij zitten. In het Nollebos zitten best wat leuke dingen op zo’n manier is er best wel een gave route te maken.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Morgen rond 9:00 eens even in Dishoek kijken, wellicht tot dan. Van daaruit nog een stukje aan de conditie veren door rondje Walcheren te rijden
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

MTBhans schreef: do 27 december 2018, 22:53 Morgen rond 9:00 eens even in Dishoek kijken, wellicht tot dan. Van daaruit nog een stukje aan de conditie veren door rondje Walcheren te rijden
En? Nog leuke dingen tegen gekomen?
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie