Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

snel schreef:Het is dat pad wat nu geheel betegeld is en zand vrij,
Aha; da's t duinpad bij de KNRM. En daar rijden jullie van de trappen af???
snel schreef: een associale wandelaar
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies gebeurd is.... ik vind het nl nogal heftig om te lezen!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

Goeiemorgen, nee die trappen hebben we niet gereden (moet ik toch iets meer vertrouwen hebben, en mn zoon heeft 24inch wielen, dan vliegt hij alle kanten op).
De wandelaar liep met een akte tas onder zijn arm richting mij (terwijl we netjes en zacht rechts reden) ik ontweek hem en toen tikte hij mijn zoon tegen zijn stuur aan (viel gelukkig net niet), ik ben gestopt en omgedraaid (en ja wat je dan doet is niet altijd goed, beter eerst tot 10 tellen) maar kom niet aan mijn zoon! Hij had het bij mij moeten doen..... en ik had daar niet moeten rijden. Gelukkig waren er meerdere mensen die me gelukkig gelijk gaven en het ook hebben gezien en ook naar ons toe kwamen.
Zijn jullie deze man ook gepasseerd, ik denk dat hij toen in de buurt van de KNRM liep?
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Soms kom je rare mensen tegen... je kan een persoon aanspreken als hij de regels overtreed maar een kind van een fiets proberen te duwen is wel erg laf.
Gelukkig gaan de meeste mensen gewoon vriendelijk aan de kant als je rustig aan komt fietsen.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

snel schreef:Zijn jullie deze man ook gepasseerd, ik denk dat hij toen in de buurt van de KNRM liep?
Nope, niet gezien;

Ben je eindelijk verlost van de 'lange-regenjas-mannen' in het Nollebos, moet je gaan uitkijken voor de 'mannen-met-aktentassen'!!! :tong
michelj schreef:Gelukkig gaan de meeste mensen gewoon vriendelijk aan de kant als je rustig aan komt fietsen.
Dat gevoel heb ik ook; er is véél meer begrip voor elkaar. Blijkbaar zijn we goed bezig met zn allen!!! Op n enkele azijnp#sser na dan...... :wink:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

Je hebben gelijk, veel mensen vinden het prachtig om te zien (hoe we soms staan te klungelen op een trap of een duinhelling opgaan).
Je hoort het ook aan de reacties van de mensen, en ja die enkelling ziet er ook al soms zo apart uit (je haalt ze er zo uit).
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Meestal zijn het senioren is mij opgevallen. Laatst kwam ik er ook weer zo een tegen.. een erg laffe dit keer.. zo een die zijn vrouw meer naar buiten duwt en niet aan de kant laat gaan en dan zelf aan de veilige kant een vingertje opsteken en zeggen dat ik daar niet mag fietsen. Ik zeg dan altijd maar - gespeeld verrassend - "oh, is dat zo?" en fiets lekker door. Zijn ook niet echt personen om mee in discussie te gaan, zo verbeten en belerend als ze zijn.
Mijn bike (KLIK)
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

(Zonder hier weer een discussie op te willen rakelen :roll:) Hoe zit het dan eigenlijk? Jullie biken er toch in een gedoogzone?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

zo super gemtb daar! van domburg naar zoutelande en stukje verder over de duinkam.
Via domburg over de kam later weg overgestoken en dan de de spoortjes op en neer over de dijk, later voorbij de tank nog een paar spoortjes door het bos gevonden.
Was verbaasd over de mogelijkheden daar en de hoogtes van de duinen. Die zijn een stuk hoger dan bij ons in Noordwijk
mvg Lorenz
Live your dream ride lapierre
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ik heb je niet gezien gisteren bij 'Verdi'. Maar zo te lezen heb je jezelf goed geammuseerd!
Leuk om te lezen dat je 'verbaasd' was over de mogelijkheden. Sluit binnenkort maar aan bij de Zeeuwse Let's Ride (datum nog nader te bepalen). ws zijn er nog méér paadjes die je niet gereden hebt. :tong
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

ben een stuk fietsen schreef:(Zonder hier weer een discussie op te willen rakelen :roll:) Hoe zit het dan eigenlijk? Jullie biken er toch in een gedoogzone?
Klopt! Wat wil je daar over weten?
Mijn bike (KLIK)
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Er wordt helemaal niets gedoogd!!!!

Ik heb laatst een BOA van gemeente Veere gesproken die gewoon schrijft als hij constateert dat je over een duinpad/voetpad fietst. Toen ik hem vroeg of hij met zijn gele Nissan Micra achteraan zou komen, door het zand de duinen op (Tussen Zoutelande en Westkapelle), keek hij maar teleurgesteld naar zijn vervoersmiddel. Ik ben ook gewoon de duinen in gegaan en heb dat rondje 5x gefietst(interval). Niemand meer gezien.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Gilo schreef:
Toen ik hem vroeg of hij met zijn gele Nissan Micra achteraan zou komen, door het zand de duinen op (Tussen Zoutelande en Westkapelle), keek hij maar teleurgesteld naar zijn vervoersmiddel.
:lol: :lol: :lol: geniaal 8)
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

terunky schreef::lol: :lol: :lol: geniaal 8)
Tsja, daar sta je dan inderdaad. :tong

Maar wat ik mij afvraag is wat de spelregels zijn in een gedoogzone? Wat jullie volgens mij allemaal netjes doen is voetgangers netjes benaderen en vriendelijk groeten etc. De schrikfactor wordt dus wel zo laag mogelijk gehouden en eventuele iritatie's dus ook. :-q. Jullie gaan er toch ook niet biken als je weet dat het er druk is? Maar wat doe je als je met mensen zoals 'Snel' die is tegen gekomen? Ik bedoel, kan je dan zeggen dat je er wél mag fietsen of ....? Op de meeste punten kunnen er makkelijk 4 mensen naast elkaar lopen dus wij bikers zouden er makkelijk bij moeten kunnen passen. Gelukkig denken de meeste voetgangers er daar ook wel zo over volgens mij maar zeikerds lopen overal helaas.

En is het zo dat de gemeente Veere er andere opvattingen op nahoudt dan de gemeente Vlissingen? Zo ja, waar loopt de grens tussen die gemeentes eigenlijk?

Ik heb er zelf ook gebiked en toen is me wel opgevallen dat de meeste voetgangers wel rekening met je houden. Sommigen gaan ook uitgebreidt staan kijken als je een trap op of af fietst en geven je hierbij alle ruimte.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
snel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 16:57
Mijn mountainbike: Cube Reaction custom

Ik ga er gewoon vanuit dat het niet mag, en de boete neem ik dan voor lief als ik hem krijg. (je weet dat ze mogen schrijven)
Ik heb alleen geen respect voor mensen die de regels zwart/wit zien en er zelf voor gaan zorgen dat ze gehandhaafd worden (dus eigen rechter spelen). Met bijna alle bezoekers/wandelaars kan je een praatje maken en dat maakt het biken ook leuk, alleen tja die enkeling ........
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Ik vraag mij af uit welke bron jullie hebben vernomen dat de duinen een gedoog zonne is? ik heb hier nog nooit van gehoord.

In dit topic staat een advies rapport over mtb op walcheren hierin staat:
Rapport mtb netwerk veere schreef:Waterschap Scheldestromen heeft aangegeven dat een pad door de duinen niet bespreekbaar is. De duinen (inclusief begroeiing) vormen de waterkering en zijn naast de bestaande overgangen en paden niet toegankelijk, dus ook niet voor mountainbikers. Gebruik van de bestaande overgangen en
paden is (in de meeste gevallen) ook geen optie. Deze zijn smal en worden gebruikt door wandelaars.
Het blijft jammer dat het waterschap zo negatief tegen over mtb staat, zo lang er geen legaal alternatief is vind ik dat ze het zelf uitlokken om in de duinen te fietsen.
Ik heb gister nog een rondje over de watergangen gefietst daar kwam 1 wandelaar en 6 mtb tegen, als er meer gefietst dan gewandeld word op die paden gaat er dan niet bij het waterschap een lampje branden om een route aan te leggen.
Plaats reactie