Route Dwingeloo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

Als het wat mooier weer is ga ik zeker een keer de combi rijden.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

In het verleden heb ik de route regelmatig gefietst, maar ik vond appelscha/diever een mooiere route.

Hoe verhoud deze route zich in de natte periodes in vergelijking met appelscha/diever?
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

Ik ken beide routes, al is kennen relatief. Appelscha is mooi maar veel technischer en meer single track paden/heuveltjes. Als het daar geregend heeft is het een modderfestijn en zwaar ploeteren.

Dwingeloo heeft brede zandpaden en hier en daar een single track, maar wel leuke tracks. De ondergrond is zand en als het geregend heeft is het zwaar trappen. Modderpoelen kom je wel tegen maar verwaarloosbaar.

Ik ben geen technische rijder, zeker geen snelle want ik geniet teveel van de omgeving om er snel doorheen te crossen. Ik stop bijvoorbeeld altijd even bij de schapen als ik de route Appelscha rij. Even mijn vrienden hoi zeggen, zeg maar. Bij Dwingeloo doe ik hetzelfde. Even stoppen, even drinken en een Snicker naar binnenwerken.

Dwingeloo bevalt mij beter.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vandaag de route van Dwingeloo gefietst.idd veel wortels maar was goed te doen.op de terug reis delen van Diever en Appelscha even meegepakt die lager er ook goed bij bij thuiskomst weer 90 km op de teller.
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
GerhardNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 20 augustus 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT (29er)

In m'n nopje schreef:Is er niemand van dit forum die deze mooie lange route fietst?
Ik fiets hem zelf regelmatig, het is namelijk mijn 'thuisroute'. Ik kan zo aanhaken vlakbij huis. Vind het zelf een heerlijke route. Misschien is hij zelfs wel wat ondergewaardeerd, maar daardoor wel lekker rustig :-q
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ik wil de route met een aantal collega's gaan fietsen, ergens op een zondag in augustus. Is er een leuk restaurant waar je kan verzamelen onder het genot van een kopje koffie en na afloop nog kunt lunchen? Hoeft niet direct aan de route te liggen, mag ook in de omgeving. We willen al met al een rondje biken van zo'n 40 a 45 km.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

van der valk aan de A28
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Schortinghuis net aan de andere kant viaduct, of van der valk inderdaad allebei vlakbij de start
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Van der Valk had ik ook al gezien, is een optie. Eigenlijk liever iets kleiners, weten jullie nog iets in de buurt van Fluitenberg of Hoogeveen?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Hoogeveen is alles in het centrum en is hermetisch afgesloten op zondag. fluitenberg heeft niets.. ik zou in spier proberen. Of eventueel in Dwingeloo zelf op de brink ook altijd gezellig.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vanmiddag even een rondje gereden, nat en nat en nat
.. oja nat. Nu poetsen
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Gisteren Dwingeloo gefietst met een aantal collega's. Moet zeggen een leuke route door een mooi gebied. Door de regenval overal veel modder, dus moet vanavond nog flink poetsen. Ook de verbinding naar de route van Ruinen gepakt, deze route vond ik aanzienlijk minder. Teveel boomwortels en te weinig echte uitdaging.

Na afloop nog even een lunch gepakt bij het Schortinghuis in Spier, prima dagje dus. Kom hier zeker nog wel eens terug om te biken.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Probeer dwingeloo en diever aan elkaar te rijden de volgende keer. Dan voel je dat je de lunch ook echt verdient hebt.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Vorige week Dwingeloo, Diever en Appelscha aan elkaar gereden. Vanaf de camping in Westerbork begonnen met Dwingeloo en de route opgepikt bij de fietsbrug over de A28, totaal 107 km gereden met voor mijn doen erg weinig hoogtemeters. Van de 3 routes vond ik Appelscha de mooiste met een geweldig stuk over de heide tussen de schapen door. Daar ook maar even een rustmomentje voor en boterhammetje ingelast.
Afbeelding
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Iemand een idee of ik de zwemkleding mee moet nemen naar dwingeloo vanmiddag.. of is hij al redelijk opgedroogd
Plaats reactie