Route Dwingeloo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Bikertje97
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 20 maart 2010, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

Ik ga morgen de route in Dwingeloo fietsen en wil graag weten hoe die route is (heuveltjes, modder, rechte stukken, enz.) En omdat het de laaste dagen erg hard waait :evil: zou ik graag willen weten of je tijdens deze route veel last van de wind hebt?

Bram
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Bikertje97 schreef:Ik ga morgen de route in Dwingeloo fietsen en wil graag weten hoe die route is (heuveltjes, modder, rechte stukken, enz.) En omdat het de laaste dagen erg hard waait :evil: zou ik graag willen weten of je tijdens deze route veel last van de wind hebt?

Bram
:lol: :lol: jij vraagt je af of je last van de wind hebt als het heel hard waait?? :lol: :lol:
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Bikertje97
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 20 maart 2010, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

jah hahah maar als je veel in de bossen bent hebt je maar heel weinig last van de wind maar zijn er veel onbeschutte stukken dan heb je daar wel veel last van dus :lol:
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Ik ken de route persoonlijk nog niet, maar heb je de reacties op mtbroutes al eens bekeken?
Voor zover ik het kan bekijken en het gebied ken:
veel bos, weinig klimmen en veel boomwortels.

Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaring! (ik woon niet te ver weg dus dan kan ik ook eens) :-q
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Bikertje97
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 20 maart 2010, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

Oke dank je heb gehoord dat er veel heuveltjes zijn waar er langs word gefietst in plaats van der over :-{ . Ik zet vanavond mijn ervaring hier neer
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Wat bedoel je met "last van de wind"? Als je écht bedoelt dat je dan harder moet trappen (...) dan wil ik je bij dezen adviseren te kiezen voor een denksport als schaken of dammen....
Bikertje97
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 20 maart 2010, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

Erikje schreef:Wat bedoel je met "last van de wind"? Als je écht bedoelt dat je dan harder moet trappen (...) dan wil ik je bij dezen adviseren te kiezen voor een denksport als schaken of dammen....
Ik bedoel of je veel last hebt van de wind op die route in verband met een lange of een korte broek. Denk dat ik voor de korte broek ha :-D

Bram
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Bikertje97
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 20 maart 2010, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert

Het is een mooie route met veel bos (weinig last van de wind :wink: ) wel veel wortels en een paar leuke klimmetjes. Ik vind het een leuke route. Alleen sommige stukjes zijn echt een en al gestuiter. Ik ga hem zeker nog een keer fietsen :-q

Bram
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Even een topic kickje van een slechts een jaar.
Zeer waarschijnlijk zitten we eind juni begin juli in het dorpje Wijster met de familie, gezellig een weekendje weg!
Nu ligt Wijster errug dicht bij de vaste route van Dwingeloo en aangezien er binnen de familie 3 mtb'ers zijn en sowieso nog wel iemand die af en toe eens meegaat, gaan we vast en zeker deze route eens fietsen.
Ik vroeg me echter af hoe de route er tegenwoordig bij ligt, Bikertje97 heeft het hierboven over gestuiter, is dat nu een jaar later nog steeds zo? Zijn er nog dingen gewijzigd?
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

't is al even geleden dar ik deze route gereden heb. Voor zover ik me kan herinneren zijn er maar een paar stukjes waar het echt stuitert. En zelfs die stukjes vallen best mee.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Vanmiddag even lekker op deze route... 2 rondjes moet toch wel te doen zijn... Route is maar 23km toch??
Zitte en Goán.....
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Heb de route tot vorig jaar regelmatig gefietst, er zitten een paar stukjes bij met wat wortels, maar bij elkaar niet meer dan 200 m of zo. Wel een leuke route
plopmobiel
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 22:03
Mijn mountainbike: Sensa Livigno by Theo Bruning Fietsen Ter Apel

Route is onlangs aangepast nadat staatsbosbeheer een groot gedeelte heeft gehekt. Route is nu een stuk korter met slechts 18 km. Ik hoop dat straks nog een deel van de afscheiding bij de snelweg straks wordt opgenomen in de route.
MTB-Coltrane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 6 november 2011, 22:10
Mijn mountainbike: Haibike Edition RC

Ik heb de route al een tijd niet gereden. Ik heb gezien dat staatsbosbeheer daar bezig is. Nu lees ik dat de route nog maar 18 km is. Dat is wel jammer. Ik heb deze route altijd heel graag gereden.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

MTB-Coltrane schreef:Ik heb de route al een tijd niet gereden. Ik heb gezien dat staatsbosbeheer daar bezig is. Nu lees ik dat de route nog maar 18 km is. Dat is wel jammer. Ik heb deze route altijd heel graag gereden.
Dan doe hem toch 2X heb je dubbel pret :tong :-q
Plaats reactie