Strabrechtse Heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Brokstukken
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 01:46
Mijn mountainbike: Cube AMS 130 SL

Vanaf het middag uur woedt er een alles verwoestende brand op de strabrechtse heide.

MIERLO - Het blussen van de grote brand die sinds vrijdagmiddag op de Strabrechtse Heide woedt, duurt nog dagen. Snelweg A67 blijft in elk geval tot de ochtend van zaterdag 3 juli afgesloten. Zeker 150 hectare heide en bos tussen Mierlo, Lierop en Heeze is door de brand verwoest. *

150 hectare is qua oppervlakte te vergelijken met bijna 300 voetbalvelden. Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven heeft de coördinatie van de hulpverlening op zich genomen, omdat de brand vrijdagmiddag in zowel Heeze-Leende als Geldrop-Mierlo woedde.
( Bron Eindhovens Dagblad )

Jammer, gezien er een hoop natuur verloren gaat en ook hier een route ligt ( Someren / Mierlo ) . Hoewel de oorzaak nog niet bekend
is kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat dit "Spontaan" gebeurt. Natuur en dier is weer het slachtoffer van deze brand.
Laten we hopen dat de regionale korpsen het snel onder controle krijgen
Racing is a life sentence without any possibility for parole
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vince-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 14:52
Mijn mountainbike: specialized chisel

wij zijn vandaag proberen de hei op te fietsen is aardig gelukt we zaten heel dicht bij de smeulende grond

maar gedeelte van rondje lierop is afgebrand

het is inmiddels ondercontrole maar het gaat nog enkele dagen duren tot alles na geblust is
wat een genot die 27 inch wielen
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Het betreft , volgens mij , alleen de vaste route van Lierop . Hoe erg het bos is veranderd zal de komende tijd wel duidelijk worden , iig is het wat opener geworden.
it ain't what you do it's the way that you do it
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Tja zoals de al eerder gevoerde discussie tijdens de brand in Bergen, de brand zal nog wel even doorgaan, omdat deze diep in de grond gewoon doorbrand, en het type "heide brand" erg moeilijk te blussen is
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

tekkie2009 schreef:Tja zoals de al eerder gevoerde discussie tijdens de brand in Bergen, de brand zal nog wel even doorgaan, omdat deze diep in de grond gewoon doorbrand, en het type "heide brand" erg moeilijk te blussen is
Een dagje heel veel regen kan ook wonderen doen .
it ain't what you do it's the way that you do it
vince-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 29 oktober 2009, 14:52
Mijn mountainbike: specialized chisel

ik heb net met de brandweer gesproken morgen denken dat ze klaar zijn met blussen
wat een genot die 27 inch wielen
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik merkte gisteren op de vaste rode route van Mierlo dat er bij Hersel (dat stuk bos wat je doorgaat wanneer je de oversteek maakt (en weer terug) voordat je het centrum van Lierop in gaat; dat ze een nieuw stuk track aan het aanleggen zijn; er komt een nieuwe track richting de afvalberg, die je ook op kunt straks. Nu nog erg nat en mul dus geen doorkomen aan, maar ben wel benieuwd wanneer het klaar is.

Hopelijk gaat er met de blauwe route ook nog wel iets gebeuren.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Plaats reactie