MTB Route Texel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Alles na de vuurtoren heeft er inderdaad geen reet meer mee te maken. Naar de vuurtoren is nog wel oké voor de extra kilometers. Maar het originele rondje is en blijft het leukste. (Stukje van Den Hoorn over de duinen naar het originele rondje is ook nog wel de moeite om mee te pakken) Of dat voor jou de moeite is om je mountainbike mee te nemen kan ik niet voor je inschatten. Zouden nu wel eens goed drassige stukken in kunnen zitten. (Kom er eigenlijk alleen in de zomer)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

:wink:
Giant-E schreef: ma 22 februari 2021, 20:15 Alleen 't oorspronkelijke bosrondje van 8 km is (zeker) de moeite waard.

Afbeelding
Ik quote mezelf even.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Heb vanuit Noorden wat stukjes van route gedaan, maar dat is inderdaad (buiten nieuwe omgeving) niet echt spannend. Ook 2 x bos gedaan, dat is wel de moeite waard. Ik ga mogelijk morgen of zaterdag nog de gehele rit doen. Mits ik de bordjes vind, dat is af en toe lastig vanwege de begroeiing en het minieme aantalbordjes.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Was er 2 jaar niet geweest, afgelopen weekend de originele route paar keer gereden. Goed om te zien dat er in die 2 jaar wat verbeteringen zijn gedaan met wat kom bochtjes, sprongetjes en een vlonder. Jammer dat de potentie van dit gebied niet benut wordt, het kan nog zo veel leuker. Wel druk met allerlei recreanten, veel wandelaars en honden op het pad, best opletten omdat je vaak niet ver vooruit kunt kijken op de singletracks en de snelheid best oploopt (als het niet te mul is).
Plaats reactie