MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

General Lee schreef: di 21 januari 2020, 00:24
Tot zaterdag!
Zijn er weer bij. :-q

Afbeelding
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Goed bezig !!!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Als Freeride Zuidwest zijn we een enthousiaste groep vrijwilligers die nu vooral met de nieuwe zwarte route bezig is. O.a. onderhoud en verbeteringen. We zijn ook actief op de blauwe route van Halsteren. Je kan onze verrichtingen volgen op: https://www.facebook.com/mtbtracksboz/? ... 3800932423

Inmiddels groeit de zwarte route al echt uit naar een vette route!! :-q

Afbeelding

Afbeelding
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

:-q :-q :-q
Ter aanvulling voor de Strava mensen: https://www.strava.com/clubs/mtbtracksboz
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Afgelopen woensdag zwart/blauw gereden.. wat een werk hebben ze weer verzet in een paar maanden tijd.. ze hebben er echt wel weer een leuke route van gemaakt!! Ook de jumpjes zijn erg leuk gedaan.. wat nu nog mist is een spannende drop zoals die er lag met het boomstammetje.. mogen eigenlijk niet klagen en ben al blij dat we weer een leuk nieuw stukje route erbij hebben!
Ook blauw is flink aan gewerkt.. zag wel dat 1 afdaling dicht gegooit was met takken enz maar de anderen zijn weer netjes gemaakt.. al vraag ik me wel af of het niet leuker is de natuur zijn gang te laten gaan op die stukjes.. geloof dat het best wat werk is en of het nou echt beter is.. al met al me vreselijk goed vermaakt :-q
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 19:49

Iemand een idee hoe nat de zwarte route is? Is er nog te rijden of rijden we dan alles kapot?
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Glenn422 schreef: vr 28 februari 2020, 13:52 Iemand een idee hoe nat de zwarte route is? Is er nog te rijden of rijden we dan alles kapot?
Vandaag nog even een inspectie rondje gedaan en is echt nat.
Staan ook al (weer) behoorlijke geulen in de stukken die eigenlijk nog aangereden hadden moeten worden.
Het is op het moment niet bevorderlijk voor parcours en materiaal om er te rijden helaas.

Afbeelding
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Er dan maar met de fatbike overheen? Dan wordt het een beetje aangereden... :lol:
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Marky007 schreef: za 29 februari 2020, 15:27 Er dan maar met de fatbike overheen? Dan wordt het een beetje aangereden... :lol:
Wie weet. :D
Moet zeggen dat de track wel lekker opdroogt.
Vandaag nog op een aantal plaatsen de afwatering verbeterd zodat morgen het "zondag ochtend peloton" er weer veilig overheen kan.
Veilig voor hun fietsen en voor de track.
Filmpje van een van de afwateringen in actie en hoe nat het is zonder.
Ellie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:58

Vandaag eerst de zwarte route gereden. Harstikke leuk en er waren ook nog 2 mannen aan de route aan het werk. Hier en daar bij helling al behoorlijk mul. Mijn vraag is, is de route nog steeds 13 km? Vanaf Stayok gereden inclusief rondje Kragge kwam ik op 17 km uit. Wellicht ergens een afslag gemist?
Het was heerlijk rustig op de parkeerplaats en de route. De Kragge alleen de makkelijke keuzes gedaan, ben gewend aan deze ondergrond, puingranulaat, was goed te doen alleen af en toe een helling niet gehaald. Nog even doortrainen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Zwart is nooit erg lang geweest maar zal nu zeker geen 13km meer zijn.. groen is de langste
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Hoe ligt de zwarte route er bij? :)
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Was vroeger April de snelste maand, momenteel is de route relatief droog en dus met zacht zand op een aantal plekken. Ik zie men regelmatig werken aan de route in de laatste weken. Volgens mij loopt de route nu iets anders dan ruwweg 3 maanden geleden.

Ook De Kragge (is immers ook zwart) is momenteel wat meer gebruikt. Er beginnen wat wasbordjes te ontstaan en harde ondergrond in de bochten begint wat af te brokkelen. Daardoor is het iets meer stuiteren met een hardtail dan 2 maanden geleden. Desondanks is De Kragge nog wel beduidend harder dan De Heide (zwarte route). Maar goed, 30 jaar geleden was De Heide ook een stuk harder en vloeiender natuurlijk. Door al dat fietsen wordt het er niet beter op.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Dankjewel voor je reactie! Goede info :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Route is nog prima te rijden. Maar kan wel wat regen gebruiken. Hier en daar mul zand. Helaas is de combinatie “Corona-fietsers” en extreme droogte een niet al te beste combinatie. Rembulten in bermen en in de afdalinkjes. Ook de jumpjes hebben er beter bij gelegen. Maar er wordt aan gewerkt (binnenkort).
Plaats reactie