MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Kona’s + Project XII+ Tita racer

za 25 april 2020, 10:47

Johnny D schreef:
zo 16 februari 2020, 19:37
Als Freeride Zuidwest zijn we een enthousiaste groep vrijwilligers die nu vooral met de nieuwe zwarte route bezig is. O.a. onderhoud en verbeteringen. We zijn ook actief op de blauwe route van Halsteren. Je kan onze verrichtingen volgen op: https://www.facebook.com/mtbtracksboz/? ... 3800932423

Inmiddels groeit de zwarte route al echt uit naar een vette route!! :-q

Afbeelding

Afbeelding
Complimenten voor de zwarte route. Het is echt leuk om deze te rijden. Waar ik voorheen de zwarte route altijd links liet liggen kan ik niets anders zeggen dan dat het er enorm op vooruit is gegaan. Echt een hele leuke route. Alle aanpassingen tov de oude zwarte route zijn top.
Keep up the good work!!!
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

za 25 april 2020, 17:14

dorretje schreef:
za 25 april 2020, 10:47
Complimenten voor de zwarte route. Het is echt leuk om deze te rijden. Waar ik voorheen de zwarte route altijd links liet liggen kan ik niets anders zeggen dan dat het er enorm op vooruit is gegaan. Echt een hele leuke route. Alle aanpassingen tov de oude zwarte route zijn top.
Keep up the good work!!!
Dank je. Het geeft voldoening voor de vele uren die we erin steken. Blij om te horen :-q :-q
Always ride with a smile!!!!!!
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: wordt iedere keer gepoetst als ie vuil is

za 25 april 2020, 17:38

Ik heb deze week ook de zwarte route gereden. Super opgeknapt. Leuke uitdagingen toegevoegd. Jumpjes en kombochten. Mooi werk!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
viperworldcup
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Rijdt heerlijk

wo 20 mei 2020, 09:31

Na een kleine 3 jaar niet mtb’en is de zwarte route een mooie route geworden.
Hier mijn complimenten voor.

Het is wel jammer dat je in meerdere afdalingen van de route de afkalving al ziet ontstaan.
Dat is wel heel zonde van het werk wat er verricht is.

Hopelijk kunnen ze het onderhoud op peil houden, want het wordt nu helemaal kapot gereden.

Ook zie je dit op Col du Kragge bij de afdalingen het gravel gaat helemaal weg.
Er ontstaan allemaal kuilen wat helemaal niet nodig is.
Hey you OK? Do you need to use my bike?
Crapton
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Scrött Chiner, Scrött 650b

wo 20 mei 2020, 21:15

viperworldcup schreef:
wo 20 mei 2020, 09:31
Na een kleine 3 jaar niet mtb’en is de zwarte route een mooie route geworden.
Hier mijn complimenten voor.

Het is wel jammer dat je in meerdere afdalingen van de route de afkalving al ziet ontstaan.
Dat is wel heel zonde van het werk wat er verricht is.ee

Hopelijk kunnen ze het onderhoud op peil houden, want het wordt nu helemaal kapot gereden.

Ook zie je dit op Col du Kragge bij de afdalingen het gravel gaat helemaal weg.
Er ontstaan allemaal kuilen wat helemaal niet nodig is.
Ja is best leuk, en idd de droogte helpt niet. Helaas. Maar het hoeft ook geen racebaan te zijn. Misschien op de slechtste plaatsen matten of leem oid.

CdK slijtage komt door gebruik uiteraard maar ook wss doordat er mensen zijn die slippend naar beneden glijden. Met beetje remtechniek totaal niet nodig. Sowieso is CdK hier en daar best tricky door de gravel en de soms vreemd aangelegde off-camber stukken. Maar na een paar keer rijden toch heel leuk om te doen. Voor mij hoeft geen Dorst II met track polishing en trail respect.

Heb jaren gereden op gewone bospaden en nooit slijtage problemen. Was ook prima en leuk, spreiding van rijders nooit ergens druk. Werd het te slecht dan op de weg verder. Nu krijg je concentratie van rijders en dat kan t de trail niet aan.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött Chiner & Scrött 650b
Plaats reactie