MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Heb vandaag de zwarte route eens op mijn gemak gereden met een paar eigen fantasielussen eraan om het saaie aanloopstuk wat aantrekkelijker te maken en er een stukje Fort de Roovere aan vastgeplakt, zwarte route is toch wel top! Wat ik minder top vond, is het feit dat er van die koeien zijn die de route dan express tegen de draad in gaan rijden nog wel gasten die ik iedere week tegenkom bij de Stayokay, zij zouden toch beter moeten weten, en dan ook mij af laten stappen om hen te laten passeren, erg hoffelijk dus!

Nu verder, ben dan weer door een eigen werkje op de groene terecht gekomen en heb deze toch ook wel met plezier gefietst, is niet zo uitdagend, maar bij nader inzien uitdagend genoeg om zo nu en dan eens lekker te rijden, heb er op het einde ook nog wel even een variatie aan gebreeen, als je maar vroeg genoeg vertrekt is dit geen probleem.

Al met al ben ik dik tevreden en had met mijn fantasiestukjes schat ik toch een km of 45 gereden (batterij teller is leeg, maar ik ken mijn gemiddelde).
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

Vanavond de zwarte route nog gedaan voordat het donker werd. Er missen nu al een paar paaltjes heb ik het idee. (ten opzichte van afgelopen zaterdag) Ook bemerk ik dat er wat obstakels op de route zijn gelegd. Boomstronken enz enz, die er niet zomaar komen. Beetje jammer.

Nu 2 keer de zwarte route gereden en vanavond een andere route naar de stay okay gereden dan de uitgepijlde route (want die is wel erg saai)
Assumption is the mother of all fuckups.
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

volvosurfer schreef:Vanavond de zwarte route nog gedaan voordat het donker werd. Er missen nu al een paar paaltjes heb ik het idee. (ten opzichte van afgelopen zaterdag) Ook bemerk ik dat er wat obstakels op de route zijn gelegd. Boomstronken enz enz, die er niet zomaar komen. Beetje jammer.

Nu 2 keer de zwarte route gereden en vanavond een andere route naar de stay okay gereden dan de uitgepijlde route (want die is wel erg saai)
Ja, ik heb het idee dat er paardenliefhebbers zijn die het de mtb-ers niet gunnen dat deze nu ook een eigen route hebben, de paardenliefhebbers (heb overigens zelf jaren paard gereden) hebben al dik 40 jaar vaste routes rond Bergen op Zoom, maar gunnen kennenlijk andere hun plezier niet, ben gisteren dan ook 3 ruiters tegen gekomen op een stukje mtb-route, heb er ook wat van gezegd, maar ze vonden het te modderig op hun paardenpadje :~ . Nee met zo'n paard lekker de andere paden kapot trappen, da's lekker :evil: .

Jammer maar helaas..............................................maar daar gaan we wel aan werken op de nette manier :-q
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden in het bos op de route met ruiters. Maar goed, ruiters op een mtb route vanwege de modder op hun paadjes, hmmmmm.
Assumption is the mother of all fuckups.
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Ik heb vanavond ook de zwarte route gereden en inderdaad miste ook wat bordjes waardoor ik verkeerd gereden ben (2 keer de lus langs het spoor naar het lekker restaurantje). Ik heb het met gps gereden alleen kom ik toch echt niet aan een 17km of sla ik de plank mis ? Had iets van 14.9 km (met een extra rondje iets van 1.5 km ??? ) oja 37 minuten in the dark :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

Is het een beetje te doen in the dark? Ik wil volgende week eigenlijk ook even in the dark proberen.
Assumption is the mother of all fuckups.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Paul, fiets vaak over de Heide, je weet waar ik woon en dit is de eerste plek om erin te schieten.
Er zit daar ergens een manege waar met groepen jonge meiden worden gereden.
Misschien handig om daar eens een net briefje naar te sturen... kunnen ze op het prikbord hangen.

Kom er ook geregeld een oudere man tegen op licht bruin paard die echt overal de schijt aan heeft.
Ben er al eens bijna tegen aan gereden toen ik helling af ging. Is niet mee te praten, helaas.

Ik snap ook niet dat de route over de Heide gaat, kan een goede reden voor zijn, maar het is zon beetje het drukste punt met het Appeltje in mijn beleving. Veel honden uitlaters, lopers en wandelaars.
sjel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 16 november 2006, 20:21
Mijn mountainbike: Niner Air9 Carbon xx tune mt8

Vanavond het rondje over de heide 3x gereden :-D er zijn inderdaad een aantal paaltjes en bordjes weg
zeker het stuk bij de camping en langs het spoor :(
Nog een snel rondje gedaan vanaf het bankje bij de spoorweg overgang en terug naar het bankje, route over de heide 16min 10 sec PFFFFFF :winkie:
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

volvosurfer schreef:Is het een beetje te doen in the dark? Ik wil volgende week eigenlijk ook even in the dark proberen.
Opzich is het wel te doen ik rij liever als het licht is. Misschien donderdag nog eens proberen weet nu de weg... onder rond de 34 minuten moet wel lukken als ik niet weer verkeerd rij (bij het spoor bij die leuke putdeksel hier moet je dus rechtsaf) :-q

http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/tracks.php#

http://twitpic.com/2uoiww/full

Jammer sjel dat ik te laat had je ff aan kunnen pikken :winkie: Klote files ook altijd was pas rond 18.15 thuis. Maar ja met een lichtje op is best leuk hahahhaa. Link is het rondje (met 2 keer langs het spoor) klik maar op maandag 4oktober staat het uitgepijlt met wat info eronder :lol:
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

sjel schreef:Vanavond het rondje over de heide 3x gereden :-D er zijn inderdaad een aantal paaltjes en bordjes weg
zeker het stuk bij de camping en langs het spoor :(
Nog een snel rondje gedaan vanaf het bankje bij de spoorweg overgang en terug naar het bankje, route over de heide 16min 10 sec PFFFFFF :winkie:
Dan heb ik je nog zien rijden. Je had het gas er goed op!
Assumption is the mother of all fuckups.
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

volvosurfer schreef:
sjel schreef:Vanavond het rondje over de heide 3x gereden :-D er zijn inderdaad een aantal paaltjes en bordjes weg
zeker het stuk bij de camping en langs het spoor :(
Nog een snel rondje gedaan vanaf het bankje bij de spoorweg overgang en terug naar het bankje, route over de heide 16min 10 sec PFFFFFF :winkie:
Dan heb ik je nog zien rijden. Je had het gas er goed op!
Dat kan niet sjel rijd altijd rustig :winkie: :wink:
sjel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 16 november 2006, 20:21
Mijn mountainbike: Niner Air9 Carbon xx tune mt8

volvosurfer schreef:
sjel schreef:Vanavond het rondje over de heide 3x gereden :-D er zijn inderdaad een aantal paaltjes en bordjes weg
zeker het stuk bij de camping en langs het spoor :(
Nog een snel rondje gedaan vanaf het bankje bij de spoorweg overgang en terug naar het bankje, route over de heide 16min 10 sec PFFFFFF :winkie:
Dan heb ik je nog zien rijden. Je had het gas er goed op!
Dan was jij degene met die Trek ? :-D
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

check, ik groette vriendelijk of was dat niet vriendelijk genoeg ;)
Assumption is the mother of all fuckups.
sjel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 16 november 2006, 20:21
Mijn mountainbike: Niner Air9 Carbon xx tune mt8

Stokje schreef:
volvosurfer schreef:Is het een beetje te doen in the dark? Ik wil volgende week eigenlijk ook even in the dark proberen.
Opzich is het wel te doen ik rij liever als het licht is. Misschien donderdag nog eens proberen weet nu de weg... onder rond de 34 minuten moet wel lukken als ik niet weer verkeerd rij (bij het spoor bij die leuke putdeksel hier moet je dus rechtsaf) :-q

http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/tracks.php#

http://twitpic.com/2uoiww/full

Jammer sjel dat ik te laat had je ff aan kunnen pikken :winkie: Klote files ook altijd was pas rond 18.15 thuis. Maar ja met een lichtje op is best leuk hahahhaa. Link is het rondje (met 2 keer langs het spoor) klik maar op maandag 4oktober staat het uitgepijlt met wat info eronder :lol:
Ja jammer dat je te laat was anders had het rondje nog sneller geweest bij jou in het wiel :D :-q
sjel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: do 16 november 2006, 20:21
Mijn mountainbike: Niner Air9 Carbon xx tune mt8

volvosurfer schreef:check, ik groette vriendelijk of was dat niet vriendelijk genoeg ;)
JaJa zeker ik groette toch terug :D
Plaats reactie