MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

ok dank je wel!
Elbedwerg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 09:46

Groen en zwart waren maandag na die grote buien goed blauw was slechter
bij zwart 1 klimetje waar het redelijk mul was veel zand weggespoeld en bij blauw een afdaling het zelfde geval
en stond een groot deel blank (wat ook wel weer wat heeft) Miste daar wal wat bordjes na de werkzaamheden voor de vijver links en toen was t opheb er zelf maar een draai aan gegeven.
Gebruikersavatar
KC_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 20:53
Mijn mountainbike: Trek, maar mijn echte fiets is een Pinarello Paris
Contacteer:

Off topic, maar omdat veel mtb'ers hier komen, wil ik jullie wijzen op de GRATIS MTB-INTRODUCTIECURSUS van de Pedaleurs, gegeven vanaf 3 oktober op 4 zaterdagen.

Kijk op http://www.pedaleurs.com" onclick="window.open(this.href);return false; of https://www.smore.com/68h69-pedaleurs-i ... cursus-mtb" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie.
Groetjes,
Kees

http://www.pedaleurs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mast0rt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 10 april 2014, 14:05

Hij ligt er al een poosje maar afgelopen zondag voor het eerst de jump meegenomen op de zwarte route.
Leuk zo een toevoeging op de route! Ook wel spannend (voor mij) als je hem voor de eerste keer meepakt :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jonathan83
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 10:25
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 4 2011 -

Nice! Waar ligt deze jump ergens?
Mast0rt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 10 april 2014, 14:05

Op de zwarte route net voor je de moerstraatsebaan op rijd en na 100 meter asfalt links kan afslaan en overstappen op de paarse route (halsteren) of rechts en verder rijden op de zwarte route richting het leuke lusje op de heide.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Vandaag met KevinBel en terunky n rondje vanuit Hoogerheide gemaakt.
Na een wat druilerige en vertraagde start, werd het toch een mooie, gezellige, uitdagende ronde.
En dit alles ter ere van het afscheid van de Turner 5-Spot, die vandaag zn laatste rit mocht maken.
Nuff said:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Mooie actiefoto's!

Is 1 van de jumps in de bossen bij huijbergen?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Voor het eerst de route van Halsteren en Bergen op Zoom de Heide gefietst.

Route Halsteren:
Gestart bij Monkeytown.
Je komt splitsingen tegen waarbij de kleur markering hetzelfde is. Dat is erg onduidelijk want wat is nou de vaste route? Bij het naar beneden fietsen van de wallen is het wel wat link door uitspoelen i.c.m. meteen rechtsaf gaan. Als je na het lusje fort de Roovere weer richting de Ligneweg rijd is het niet helemaal duidelijk of de route over de wal gaat of over het fietspad. Ben over de wal gegaan maar dan zie je op een gegeven moment rechts naast het fietspad een bordje rechtsaf. Er zit een lusje grasveld in vlakbij de Melanen hier staat een primitief paaltje scheef en slecht te zien. Dan kom je bij de hekken. Staat de route afgeplakt en lijkt het op een omleidingsbordje. Daar na is alleen niks meer te vinden. Als je niet in de omgeving bekend bent kom je niet meer terug op de route.

Route Bergen op Zoom de Heide:
Gestart vanuit Halsteren.
Eerste stuk is leuk met de heuveltjes alleen veel modderplekken. Hier is met wat onderhoud zeker veel te verbeteren. Zo ook voor de uitgesleten stukken. Er ligt 1 kombocht maar door de modder glad en heeft hij daar dus weinig zin. Tweede stuk bij de heide was mooi droog. Miste er alleen wel 1 paaltje volgens mij. Daar ga je rechtdoor richting het asfalt en moet je rechtsaf. Ik zag er toen ik een stukje door was in mijn ooghoek een paaltje staan. Bij de spoorweg is het ook niet echt duidelijk hoe het precies zit.
Kortom in potentie een leuke route als er een actieve onderhoud op de route zou komen.

Zowel route Halsteren en Bergen op Zoom lijkt op MTBroutes.nl niet echt te kloppen.
De markeringen in het veld is onduidelijk en dus daarom lastig te volgen. Mijn tip zou zijn geef de 3 routes een duidelijk afwijkende kleur en maak de verbindingsstukken ook een duidelijk andere kleur.
Het lijkt er op dat het routes zijn waar vooraf (gezien de markeringen) niet echt goed over nagedacht is. Daarbij gevalletjes we steken paaltjes in de grond en we hebben een route en dan is het klaar.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Hm, herken de onduidelijkheden eigenlijk niet. Wel is de kleur blauw voor Fort de Roovere bijna zwart en daardoor is de splitsing blauw-zwart een beetje onduidelijk. Maar goed, ben niet helemaal de benchmark want rijd al dik 30 jaar dagelijks door de bossen rond BoZ ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Nog nooit problemen met de route aanduiding gehad maar ik start dan ook vanaf de Stayok BoZ
Blauw/zwart lijken idd wel erg veel op elkaar bij de splitsing
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Klopt. Na het rijden van de route Fort de Roovere was ik in de veronderstelling dat het zwart was. Pas de volgende dag toen ik de route van de Heide gereden had zag ik bij het laatste paaltje waar 2 plaatjes op zitten dat het twee verschillende kleuren waren. Het donker blauw en zwart is moeilijk te onderscheiden.
Overigens kwam ik nog mensen tegen die ook stonden te kijken hoe het nou precies zit. Aan de tongval te horen van boven de rivieren.
Ik zal deze week de gemeente is mailen over de route bij Fort de Roovere die niet meer te volgen is.
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

kan iemand me vertellen hoe de route er nu bij ligt?
we willen morgen gaan , mits het weer het toelaat en de track begaanbaar is
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

pat1968 schreef:kan iemand me vertellen hoe de route er nu bij ligt?
we willen morgen gaan , mits het weer het toelaat en de track begaanbaar is
Zwart zal best te doen zijn groen op sommige stukken nat tot erg nat.
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

gaan we morgen maar eens kijken
bedankt voor je reactie
Plaats reactie