MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Glenn422
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 19:49

Zelfs als je maar 1 rondje rijd :D
Succes vanmiddag :-q
Knakworstkweker

Het zijn er 6 geworden

Wel zonde dat er absoluut geen flow in de route zit, neemt een hoop snelheid eruit en i.c.m. de ondergrond, af en toe gevaarlijk.

Paar pittige klimmetjes, waar het tenslotte om gaat, wel flink wat geulen op sommige afdalingen wat ook tricky kon zijn.

Aantal gemiste kansen, leuk voor een keer maar ik zou er niet voor omrijden.

Het bos is toch leuker dan zo'n berg.
Laatst gewijzigd door Knakworstkweker op do 18 februari 2021, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Heide is leuker, Kragge is intensiever. Bikepacking en bikerafting zijn het leukste. :wink:
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: do 18 februari 2021, 19:39 Het zijn er 6 geworden

Wel zonde dat er absoluut geen flow in de route zit, neemt een hoop snelheid eruit en i.c.m. de ondergrond, af en toe gevaarlijk.

Paar pittige klimmetjes, waar het tenslotte om gaat, wel flink wat geulen op sommige afdalingen wat ook tricky kon zijn.

Aantal gemiste kansen, leuk voor een keer maar ik zou er niet voor omrijden.

Het bos is toch leuker dan zo'n berg.
Flow moet je maken, de trail gaat het niet voor je doen.
Gebruikersavatar
Voske8x
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, ProPain Hugene 2021, NS Bikes Zircus en Kuota Kharma
Contacteer:

Nou... dan heb je die trail nog niet echt gereden...
Om te vliegen: Niner AIR9 RDO
Om te spelend te vliegen: ProPain Hugene 2021
Om te pompen: NS Bikes Zircus
Om te racen: Kuota Kharma Race (oei mag dat wel op het mtb forum?...)
MellowBikers.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Knakworstkweker schreef: do 18 februari 2021, 19:39 Het zijn er 6 geworden

Wel zonde dat er absoluut geen flow in de route zit, neemt een hoop snelheid eruit en i.c.m. de ondergrond, af en toe gevaarlijk.

Paar pittige klimmetjes, waar het tenslotte om gaat, wel flink wat geulen op sommige afdalingen wat ook tricky kon zijn.

Aantal gemiste kansen, leuk voor een keer maar ik zou er niet voor omrijden.

Het bos is toch leuker dan zo'n berg.
Maar wel véél beter voor je techniek. En ook goed voor de afwisseling.

De Kragge (en B'hoek, Z'meer etc) is inderdaad geen flowroute. Dat is nu juist de bedoeling.
Knakworstkweker

Het hoeft geen flowroute te zijn, maar op sommige stukken zijn de bochten zo vlak dat je de snelheid die je hebt moet afremmen om er niet uit te vliegen.

Stukjes erin zitten dat je net na een afdaling een klim moet maken die ineens bijna haaks ingestuurd moet worden. (Bijvoorbeeld bij die grote steen aan de kant van die loods) als je de rode pakt moet je bovenaan heel raar links knikken en meteen klimmen, als je de chickenrun van de zwarte pakt kom je wel goed uit.

Afdaling richting het spoor die met veel remkuilen aankomt, een te lage kom ingaat en vervolgens op een off camber deel een andere halve kombochten in gaat.

Simpelweg niet prettig rijden en dat is zonde.

Voor de training is dit ideaal, maar dan is het nog steeds zonde.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik zou het niet allemaal bij de route zoeken, bij mij lag het gebrek aan flow overduidelijk aan gebrek aan conditie. Baantje is ook nog jong, dus ook niet gek dat sommige bochten niet lopen. En om nu overal een kombocht van te maken... Kragge is een goede workout waar je heel goed diverse aspecten kan trainen. In die opzet is het zeker geslaagd. De route in het bos is veel opzichten leuker, maar daar kan je weer niet zo effectief trainen. Doe iedere dag een rondje Kragge en je gaat op de andere rapper, andersom is dat niet het geval.
Hier staat niets.
Knakworstkweker

Gebrek aan conditie is het bij mij niet :lol:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Knakworstkweker schreef: do 18 februari 2021, 23:06 Het hoeft geen flowroute te zijn, maar op sommige stukken zijn de bochten zo vlak dat je de snelheid die je hebt moet afremmen om er niet uit te vliegen.

Stukjes erin zitten dat je net na een afdaling een klim moet maken die ineens bijna haaks ingestuurd moet worden. (Bijvoorbeeld bij die grote steen aan de kant van die loods) als je de rode pakt moet je bovenaan heel raar links knikken en meteen klimmen, als je de chickenrun van de zwarte pakt kom je wel goed uit.

Afdaling richting het spoor die met veel remkuilen aankomt, een te lage kom ingaat en vervolgens op een off camber deel een andere halve kombochten in gaat.

Simpelweg niet prettig rijden en dat is zonde.

Voor de training is dit ideaal, maar dan is het nog steeds zonde.
Lag er perfect bij vandaag, zwart en CdK.

Ben het deels eens met Knakworstkweker over de flow. Ik vind CdK best aardig om te doen, maar inderdaad liggen veel stukken niet op flow. Je niet altijd goed zien waar je uitkomt, en dan heb je ook die in de weg liggende steenhopen, niet zo mijn ding op XC fiets. Regelmatig flink inhouden en goed sturen is noodzakelijk, en je moet wat durf hebben en bandenspanning goed (laag voor max grip).

Ik heb wel soms ruzie met die sketchy gravel. Remkuilen geen last van, zelfs op HT niet gewoon vol erover heen niets aan de hand.

Ik was in sept in het Brilon bike part (Sauerland), niet helemaal vergelijkbaar maar daar zat dus wel een lekkere flow in, en zelfs bergop ging makkelijk.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Knakworstkweker

Ik heb niet echt last van de remkuilen, maar dat haalt de snelheid eruit en de aanloop komt dan ook verkeerd uit vaak.

Ik weet niet op wat voor bandenspanning jij rijdt, maar met 83kg op 1.4 voor en 1.7 achter durf ik niet heel veel lager te gaan, daar heeft die gravel weinig mee te maken, grip heb je of niet en als de ondergrond losser is moet je inhouden.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Knakworstkweker schreef: vr 19 februari 2021, 23:34 Ik heb niet echt last van de remkuilen, maar dat haalt de snelheid eruit en de aanloop komt dan ook verkeerd uit vaak.

Ik weet niet op wat voor bandenspanning jij rijdt, maar met 83kg op 1.4 voor en 1.7 achter durf ik niet heel veel lager te gaan, daar heeft die gravel weinig mee te maken, grip heb je of niet en als de ondergrond losser is moet je inhouden.
Ik denk met vaker CdK rijden dat er meer vertrouwen komt. Logisch natuurlijk. Dan kan je hier en daar nog iets tijd winnen, maar of dat heel veel scheelt durf ik niet te zeggen. Misschien 15 sec?

Ik denk dat de tijd op dit parkoers met name bepaald wordt door hoe snel je kan klimmen, zou je uit de Garmin of Strava data moeten kunnen halen. Heeft meer analyse nodig. Bv. hoeveel tijd langzamer dan 5-10 km/u of hoeveel tijd meer stijging dan 5% oid in verhouding tot totale ronde tijd.

Je kan ook compare optie doen op Strava tov de snelste rijder of andere rijder om te zien waar je wat laat liggen:
1. KOM tijd CDK Waste Dump trailtje full klopt niet want snijdt achteraan de houten kombocht af en slaat zuid deel over via vlak pad, kom je pas achter bij "compare". De werkelijke KOM lijkt nummer 2 te zijn met 12:14 min, en dat is retesnel. Die gast is National champ master 1 XCO ‘14 ‘17 and XCM ‘15 ‘17 dus ja dat is het verschil met de echte snelle mannen. Moet ik aantekenen dat ik helaas al 60 jaar ben met 15:38 snelste tijd, 20 jaar jonger had ik er misschien wel 1-2 min af kunnen rijden.
2. Deze #2 KOM snelste rijder gaat vanaf het begin al flink sneller loopt niet bijzonder uit op mij bij de klimmen, pas wat verderop zie je dat verschil snelheid in de klim wat groter wordt (ik ben blijkbaar dan al wat vermoeid). Spreekt mijn hypothese dat stijgsnelheid bepalend is weer wat tegen...

Ik ben ongeveer zelfde gewicht (81 kg) en rij 1.4-1.5 bar voor en 1.7 bar achter. Die losse ondergrond en af en toe onoverzichtelijke vreemde bochten remmen mijn snelheid, maar het meest bepalend is klimsnelheid. Er zitten een stuk of 5-6 steile langere klimmen in.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Knakworstkweker

Dat segment zie ik niet staan via de app, zal wel een keer op de pc kijken of ik het dan kan zien.

Ik zie wel dat ik de '2 x Col du Kragge' 3 keer heb gedaan.

42.00, 42.25 en 48.17 en bij die 48 waarschijk omdat ik toen die houten schans opgegaan ben om eraf te rijden :lol:

Vind de klimmen best meevallen, zijn vlot te rijden.
Knakworstkweker

Dat segment zie ik niet staan via de app, zal wel een keer op de pc kijken of ik het dan kan zien.

Ik zie wel dat ik de '2 x Col du Kragge' 3 keer heb gedaan.

42.00, 42.25 en 48.17 en bij die 48 waarschijk omdat ik toen die houten schans opgegaan ben om eraf te rijden :lol:

Vind de klimmen best meevallen, zijn vlot te rijden.

-edit-

Afbeelding
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Knakworstkweker schreef: za 20 februari 2021, 19:33 Dat segment zie ik niet staan via de app, zal wel een keer op de pc kijken of ik het dan kan zien.

Ik zie wel dat ik de '2 x Col du Kragge' 3 keer heb gedaan.

42.00, 42.25 en 48.17 en bij die 48 waarschijk omdat ik toen die houten schans opgegaan ben om eraf te rijden :lol:

Vind de klimmen best meevallen, zijn vlot te rijden.
Staat bij hidden segments onderaan Stava. Je kan als je er op gaat staan met een button rechts op unhide klikken. Maar zijn allemaal vrijwel hetzelfde, ik denk dat er verschillen zitten in wel of niet bypass rijden.

De meeste klimmen zijn wel goed te doen, alleen die vlak voor en vlak na de kombocht vind ik wel taai, zeker die na de kombocht steil dingetje. 5x CdK is heftig. Op Westerschouwen ook veel hoogtemeters reed ik in het verleden 8-9x was wel taai op het eind :-{ :-{ .
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie