MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2975
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

BartB schreef: ma 29 maart 2021, 22:58 Laat de wandelaars lekker betalen, zijn er veeeeel meer van......

Maareuh het idee van cdk komt wel degelijk van mtbers :winkie:
Goed idee!

Wandelaars krijgen overal voorrang omdat (let op) openstelling wandelaars de voorwaarde is voor subsidie aan landschapsbeheerders. Wordt betaald uit de grote pot.

Ik betaal als mtb-er (tering veel) belasting en zou denken dat mijn belasting deel net zo goed gebruikt mag worden voor openstelling voor mtb-ers.

Tekst in post hierboven aangepast, blijkbaar wel mtb-communitity betrokken. Misschien tzt nog eens mogelijk wat aanpassingen te doen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

We gaan sowieso voor het grenspark betalen. Doen we meteen een BoZ-pas erbij, Het walhalla der verbodsbordjes. Die moeten immers ook betaald worden.

Vanuit een breder perspectief is betalen voor recreatie een super goed plan. Beetje het idee wat in de verenigde Staten ook wordt gehanteerd. Als je daar een State-park in wilt, zul je moeten betalen. Of je er nu gaat fietsen, wandelen of gaat zitten niksen.
Wat gaat dat een hoop opleveren zeg....... Fort de rovere, is elke dag super druk. Met een mooi weer moeten er verkeersregelaars ingezet worden voor de badgasten op de heide. Lievensberg op woensdag middag is drukker dan de mediamarkt tijdens uitverkoop. Entree heffen en meteen betaald parkeren invoeren voor het totale gebied. En ook een slagboom voor de entree van al die rare houten torens en uitkijkpunten die overal verschijnen. Wil je een stukje herstelde waterlinie zien? Eerst muntje kopen..... Daar moet de gemeente sowieso direct mee stoppen. Dat is vrijwel hetzelfde als je tuin laten renoveren als je in de schuldsanering zit.
Ik heb net 1400 euro af kunnen tikken aan gemeentelijke belastingen, ondanks dat mijn grijze bak maar 3 keer geleegd is in 2020 . Ik verwacht dat het volgend jaar een stuk minder zal zijn met dit plan.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Ik moest even goed kijken of ik wel op MTB forum zat. Wat een geklaag toch allemaal, zou er bijna depri van worden. Maar dat doen we niet :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat is meer mtb? Col du Kragge of Boslust? :wink:
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Giant-E schreef: di 30 maart 2021, 18:14 Wat is meer mtb? Col du Kragge of Boslust? :wink:
Tsja lastig:
Wil je geen zand, horizontale stukken, bos, voetgangers en paarden dan moet je naar Col du Kragge
Wil je geen steentjes, klimmen, off camber stukken, kale vlakten en rock gardens (die natuurlijk fout zijn aangelegd) dan moet je naar Boslust/Bergse Heide.
Wil je je ongenoegen kwijt over hoe oneerlijk een vignet is voor alleen MTBérs en dat je niet meer vrij mag rijden dan is de Kalmhoutse Heide wel wat
:winkie:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

peter246 schreef: di 30 maart 2021, 18:49

Wil je je ongenoegen kwijt over hoe oneerlijk een vignet is voor alleen MTBérs en dat je niet meer vrij mag rijden dan is de Kalmhoutse Heide wel wat
:winkie:
Voor dat laatste kan je nu ook (dichter bij huis) in boslust of zoomland terecht. 😂

Voor mij is Kragge snel een training na het werk en boslust ontspanning en vogels kijken in het weekend.
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Bij Zoomland staan er nu borden dat fietsen alleen op gemarkeerde paden mag. Nu zijn ruiterroutes en wandelroutes óók gemarkeerd, dus ik ga er maar vanuit dat daar dus ook op gefietst mag worden. :wink:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2975
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Marky007 schreef: di 30 maart 2021, 21:10 Bij Zoomland staan er nu borden dat fietsen alleen op gemarkeerde paden mag. Nu zijn ruiterroutes en wandelroutes óók gemarkeerd, dus ik ga er maar vanuit dat daar dus ook op gefietst mag worden. :wink:
:-q :-q :lol:

Tegenwoordig staan er inderdaad overal van die lelijke kötbordjes met microgeboden wat allemaal niet mag, soort van geurvlaggetjes wedstrijd van de one-beheerders. Voor mij een lelijke dissonante waas van hoekige vormen in groen, bruin en lichte tinten.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Crapton schreef: ma 29 maart 2021, 21:19 Met dank aan een aantal bewoners van BoZ en BN-deStem: mountainbike pas BoZ.

Noemt men CdK een mountainbike walhalla. Hahahahaha. Een walhalla, tja daar stel ik me toch wel heel iets anders bij voor. CdK is wel leuk, maar ik rijd liever op een bosparkoers, zonder die kötgravel en zonder die off-camber bochtern en rare rotsblokken.

Waarom dan geen extra voetbalpas, of hardloop pas, of paardrij pas of tannis, hackey en zwembad duurder maken? Zwembad en voetbalvelden zijn veeeeeeel duurder dan CdK. Onderhoud mtb routes wordt door vrijwilligers gedaan dus normaal geen kosten voor gemeente. Gemeente moet maar eens leren tering naar de nering te zetten in plaats van allemaal "leuke projecten" uit te blijven voeren. Ik kan als burger toch ook niet meer uitgeven dan ik verdien? Waarom de overheid dan wel?

Verder heeft de mtb-er NIET blijkbaar wel gevraagd om CdK. Aanpassen zwarte route volgens mij natuurdwang Landschap van Allure. Zijn die parkoersen betaald met provincie subsidie? Groene route is trouwens gewoon rechtdoor op bestaande brede paden dat is soms ook fijn na al dat gewieber, en kost/kostte de gemeente helemaal niets nada behalve de bordjes.
En als je dan weet dat er een heldere visie neergelegd is bij de gemeente waarbij oa sponsors (geen kleine jongens) in de wachtkamer zaten om de knip te trekken. Zelfs anno Corona.

Helaas is er gekozen voor een operationele club die de schop in de grond zet (dit is de basis en goed werk laat dit duidelijk zijn, respect hiervoor) maar niet voor een degelijk ervaren bestuurlijk orgaan die ondernemend het MTB-en & toeristisch/recreatief op de kaart zet & ook een verdienmodel (minimaal kostendekkend voor onderhoud en innovatie) had. Win,win,win..

Sja, keuzes, een vignet is natuurlijk ook hier totaal niet serieus te nemen.
Lekker makkelijk om weer voor de gemakkelijkste weg te kiezen.
De Bergenaar is over het algemeen creatief en slaat bruggen voor verbinding. Dit station is inmiddels gepasseerd. Gemiste kans, wederom.
Als ik vandaag zie wat de politiek voorsteld verrast dit me niet.
Maar ja, dit is het nieuwe normaal in onze voormalige speeltuin, betalen betalen betalen mensen! Voor een downgrade :(
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Ik voel me toch geroepen om te verduidelijken in verband met het bovenstaande bericht van El Fenomeno.

De club vrijwilligers die nu de schop in de grond zet is begonnen met een kleine club liefhebbers die vrijwillig het onderhoud deden aan de routes. Puur uit liefde voor de sport/hobby. Dit was geen vooropgezet plan van de gemeente. En ik praat uit ervaring gezien ik in het bestuur zit van de stichting die de paden onderhoudt en zelf zo’n idioot ben die de schep in de grond steekt ;) Deze stichting is net een maand geleden opgericht. Om deze groep af te doen als een stel simpele werkpaarden zonder visie is te kort door de bocht.

Gezien er wel degelijk een toekomstvisie is waaraan continu gewerkt wordt binnen het kader waarin wij ons kunnen bewegen. En daar waar nodig bijgesteld wordt. Dit in samenwerking met de verschillende stakeholders. En ja, wij zijn zelfvoorzienend.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

James McDurt schreef: do 1 april 2021, 21:52 Ik voel me toch geroepen om te verduidelijken in verband met het bovenstaande bericht van El Fenomeno.

De club vrijwilligers die nu de schop in de grond zet is begonnen met een kleine club liefhebbers die vrijwillig het onderhoud deden aan de routes. Puur uit liefde voor de sport/hobby. Dit was geen vooropgezet plan van de gemeente. En ik praat uit ervaring gezien ik in het bestuur zit van de stichting die de paden onderhoudt en zelf zo’n idioot ben die de schep in de grond steekt ;) Deze stichting is net een maand geleden opgericht. Om deze groep af te doen als een stel simpele werkpaarden zonder visie is te kort door de bocht.

Gezien er wel degelijk een toekomstvisie is waaraan continu gewerkt wordt binnen het kader waarin wij ons kunnen bewegen. En daar waar nodig bijgesteld wordt. Dit in samenwerking met de verschillende stakeholders. En ja, wij zijn zelfvoorzienend.
Dus dan gaat de gemeente Klote op Zooi met jullie hard werk aan de haal om er geld voor te vragen terwijl ze er geen poot aan uit hoeven te steken, lekker makkelijk verdient over de rug van andere...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Dat is een storm in een glas water voor zo ver ik weet. Een stemmingmakend artikel wat geen nieuws bevat.

Het is alleen een van de vele uitkomsten uit een enquete onder de burgers van BoZ waarin gevraagd werd of zij onder andere inventieve ideeen hadden op verschillende gebieden over hoe de gemeente geld kon besparen. De meeste vragen waren echter multiple choice. Mountainbiken was geen speerpunt.

Een extra laatste vraag van de tientallen was of men nog ideeen had om geld te genereren. Ik kan me voorstellen dat een enkele niet mountainbikende ziel (heb je die dan nog tegenwoordig) dan geopperd had voor een “pas”. Maar de kern van de enquete was besparen, en niet verdienen.

Bovendien kost handhaving ook geld. So no stress. En de laatste keer dat ik in de spiegel was mijn rug niet zo sexy 😂
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2975
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

James McDurt schreef: do 1 april 2021, 23:17 Dat is een storm in een glas water voor zo ver ik weet. Een stemmingmakend artikel wat geen nieuws bevat.

Een extra laatste vraag van de tientallen was of men nog ideeen had om geld te genereren. Ik kan me voorstellen dat een enkele niet mountainbikende ziel (heb je die dan nog tegenwoordig) dan geopperd had voor een “pas”. Maar de kern van de enquete was besparen, en niet verdienen.

Bovendien kost handhaving ook geld. So no stress. En de laatste keer dat ik in de spiegel was mijn rug niet zo sexy 😂
Even doordenkend: wat mag zo'n "pas" kosten? Stel 10 € per jaar (alleen voor CdK??) - en dat is veel. Hoeveel kan je er slijten: 3000? Lijkt me ook al veel. Samen brengt dat op max 10 x 3000 = 30.000 €/jaar. Gaat af handhavingskosten en adminkosten uitgifte pas (vignet), en zal je ook onderhoud moeten doen.

Dat is netto voor gemeente KoZ een druppel op een gloeiende plaat met hun miljoenenschuld. Waarom BN-deStem het met grote letters uitvent is stemmingmakerij en beetje MTB treiteren.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

een tientje hier en tientje daar , maak er dan 100euro van voor heel Nederland , straks op Cdk een vignet en kalmthout een vignet als je rondje brabant ga doen kan je eerst je fiets vol plakken met stickers en als je dan iets leuks naast de route ga doen 95 e erbij van de Boa , en dan zeggen ze het zal zo'n vaart niet lopen , nee dat zien we ook op de andere route's waar je niet meer vrij mag rijden, zou ook niet zo'n vaart lopen.
geef er niet om om te betalen maar maak er dan een NL pas van.
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Wat Crapton inderdaad zegt. Goede redenatie. Pure stemming makerij. Zoals zo vaak de laatste tijd helaas.

Nogmaals. Het is een burger antwoord uit een enquete met multiple choice vragen over hoe de gemeente kosten kon besparen op verschillende aspecten. Besparen, niet genereren.

Denk aan onderwerpen zoals jeugd opvang, integratie trajecten etc. De speerpunten waren multiple choice vragen over onderwerpen zoals bovenstaande.
Mountainbiken werd hier niet genoemd.

Een van de laatste vragen was een open vraag of dat burgers nog ideeen hadden over kosten besparen. Grote kans dat een lullo toen had geopperd voor zo’n “pas”. Puur geroddel. Een uit zijn verband getrokken antwoord op een ondergeschikte vraag in een enquete met compleet andere speerpunten dan er gesuggereerd wordt. Het is niks meer en niks minder dan dat.

Het was wel lekker rustig vandaag 👍 En proberen niet te stoppen met genieten van onze mooie hobby door een paar van die nitwits
Plaats reactie