MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
scarcage
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 22:17
Mijn mountainbike: Trek Paragon GF 29-er
Contacteer:

ik las in BN de Stem van afgelopen zaterdag (24-7) dat er een vaste route komt in Bergen op Zoom. Ik kan het artikel helaas niet online vinden, maar het kwam er op neer dat er 2 uitgepijlde routes komen met een gezamenlijke lengte van ongeveer 30 km, startpunt zou bij de StayOkay zijn.

Iemand meer info? Worden er ook bikers betrokken bij het uitzetten?
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

1 van 12km en 1 van 16km. Opening 26 september. Dat is wat ik las.
Gebruikersavatar
Ideal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 20 april 2007, 16:17
Mijn mountainbike: X-Trail Save 5.0 2014

Dit is te vinden op de site van de gemeente Steenbergen:
http://www.gemeente-steenbergen.nl/smar ... l?id=58396" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuwe fietsroutes
Naast een Brabantse Wal Dag is de Streekorganisatie druk met andere initiatieven die de streek op de kaart moeten zetten.
Zo zullen op de Brabantse Wal Dag 2 MTB-routes in gebruik worden genomen.
Het betreft twee vaste mountainbike routes van respectievelijk 13,6 en 16,2 km
welke lopen over de bosgebieden ten oosten van Bergen op Zoom en de grondgebieden van Brabants Landschap.
Beide routes starten op het kruispunt van de Balsedreef en de Boslustweg ter hoogte van de Stayokay.
Tijdens de Brabantse Wal Dag zal tevens, in het kader van het jaar van de biodiversiteit,
een GPS-fietsroute worden gelanceerd.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Ideal schreef:
Het betreft twee vaste mountainbike routes van respectievelijk 13,6 en 16,2 km
welke lopen over de bosgebieden ten oosten van Bergen op Zoom en de grondgebieden van Brabants Landschap.
Ik heb als testrijder mogen fungeren :D
Noordelijke 13,6 km lus gaat over de A58. Tot daar een (saai) dubbelstuk. Het vervolg is lekker klimmen, draaien en keren op verschillende ondergronden.
De zuidelijke 16,2 km lus is vlakker maar ook afwisselender qua landschap en paden.

Er zijn zeker spannender paden te vinden door de locals zoals praktisch overal waar routes worden ingericht, maar deze 2 routes geven een leuk beeld van de Brabantse Wal.
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

bij stay okay kan je nou al fijn mtb en, alleen het is niet 'officeel' uitgezet.
(c)
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Zolang dit niet betekend dat je verplicht bent alleen op die routes te gaan rijden heb ik er geen probleem mee, ideaal voor mensen die niet bekend zijn met de bossen rond BoZ de omgeving eens te verkennen.

Ik rijd zelf al een dikke 24 jaar in die bossen en ben gewent mijn ruimte te hebben en laten we wel wezen, als je op zaterdag/zondag (middag) een paar wel bekende stukken mijd, kom je amper voet gangers of andere recranten tegen...

Persoonlijk is het voor mij geen aanvulling op wat ik al ken - ieder pad - hebben ze echter een paar nieuwe single tracks mogen introduceren - leuk!

Welke club heeft eigenlijk het parcours mogen uitzetten?
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

HuubC schreef:Ik heb als testrijder mogen fungeren :D
Kun jij ons vertellen wie de initiatiefnemers van deze route zijn????
We willen graag meer info en wie in het bezit is van een GPS track van de route? We houden ons van harte aanbevolen :-q
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Nog niet open, waren zelfs nog geen bordjes afgelopen weekend.
Eind september is de opening. Zal hem DAN wel met gps rijden, als terugbetaling vor het gebruik van je site :)
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

leov schreef:Nog niet open, waren zelfs nog geen bordjes afgelopen weekend.
Eind september is de opening. Zal hem DAN wel met gps rijden, als terugbetaling vor het gebruik van je site :)
Zal de routes morgen naar je doormailen Leo, heb ze inmiddels al een weekje in mijn bezit, zijn niet zo bijster spannend hoor en voorlopig is er nog niets gezegd over het niet meer mogen mtb-en buiten de paden.
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Paul Dun schreef:Zal de routes morgen naar je doormailen Leo, heb ze inmiddels al een weekje in mijn bezit.
Heb je het dan over de GPS track bestanden???? Want die willen wij ook wel graag hebben!!!
Heb vanmorgen contact gehad met iemand van de Brabantse Wal. Er komen inderdaad 2 routes (13 en 16 kilometer). De officiele opening staat voor zondag 26 september. Dan zal er ook informatiemateriaal beschikbaar komen. Afgesproken dat wij de routes niet eerder plaatsen dan dat de officiele opening daar is. En dat doen we dan ook niet! :D
Ook komt er eind 2010, begin 2011 nog een route nabij Woensdrecht.
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Hoop dat ze bij Stayokay zondag's genoeg appelgebak inslaan want dan gaat het nog gezellig druk worden ;-)

Leuk dat er wat routes komen. Wel te hopen dat ze niet doordraaien en dat we dan niet meer naast de routes mogen rijden :roll:
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Paul, gooi ze maar naar me toe,
zal dan eind september ze even narijden en dan naar Jeannette :)
Felice
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:48
Mijn mountainbike: 2011 Trek 29er

Ben echt superbenieuwd naar de routes.

Heb daar mijn eerste mtb-ervaring opgedaan en vind het nog steeds leuk fietsen daar. Afgelopen weekend sinds lange tijd weer daar gefietst en ons afgevraagd waarom er nog geen permanente route is :).
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Felice schreef:Ben echt superbenieuwd naar de routes.

Heb daar mijn eerste mtb-ervaring opgedaan en vind het nog steeds leuk fietsen daar. Afgelopen weekend sinds lange tijd weer daar gefietst en ons afgevraagd waarom er nog geen permanente route is :).
Als je eens in de buurt bent Felice, kun je zo met ons meefietsen, wij kennen alle "permanente" routes daar op ons duimpje. De uitgepijlde routes die er nu komen zullen meer een kennismaking zijn voor de beginnende biker op echt uitdagende routes hoef je niet te rekenen.
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Felice
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:48
Mijn mountainbike: 2011 Trek 29er

Ik reed daar van mijn 16e tot mijn 20e vaak wekelijks en had ook een soort van vaste route die ik steeds opnieuw reed. Ik was toen echt van het technische fietsen, steil stukje hier, drop daar. Vooral aan de noordzijde van de A58 weet ik wel wat leuke stukjes. Lijkt me leuk om een keer met meerderen te fietsen.
Plaats reactie