MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Morgen is er ook een toertocht op en rond vliegbasis Woensdrecht. Een mooie gelegenheid om een keer op terrein te rijden wat normaal niet toegankelijk is, en daarnaast zal er ook een deel van de route buiten de vliegbasis liggen. Daarnaast steun je ook nog een goed doel, namelijk KiKa.
Dus misschien een mooi alternatief?
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Zucht: http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.5735147" onclick="window.open(this.href);return false; :evil: :-{ :~
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

petter schreef:Morgen is er ook een toertocht op en rond vliegbasis Woensdrecht. Een mooie gelegenheid om een keer op terrein te rijden wat normaal niet toegankelijk is, en daarnaast zal er ook een deel van de route buiten de vliegbasis liggen. Daarnaast steun je ook nog een goed doel, namelijk KiKa.
Dus misschien een mooi alternatief?
Zondag idd zelf met maatje Crappy deze tocht gereden. Heel leuk om eens over de vliegkamp Wednesdredge te Mogen rijden al was het maar iets van 11km :wink: Verder ging de route over de bekende bergjes bij Huijmountains, grote meren richting Putte om via Oxdredge terug naar de Kooiweg te gaan. Aanstaand weekend herhaling op Gilze-Rije :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Gisteren nog een rondje zwart gereden. Het ligt er snel bij nu en geen eikels bij de Berk die pontificaal voor de in en uitgang van de route parkeren ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vanmorgen groen en zwart gereden, de groene route was op sommige stukken behoorlijk blubberig (wat `m eigenlijk een stuk leuker maakte :) ).
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

TenZNL schreef:Vanmorgen groen en zwart gereden, de groene route was op sommige stukken behoorlijk blubberig (wat `m eigenlijk een stuk leuker maakte :) ).
Tis maar wat je leuk vindt :winkie:
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Johnny D schreef:
TenZNL schreef:Vanmorgen groen en zwart gereden, de groene route was op sommige stukken behoorlijk blubberig (wat `m eigenlijk een stuk leuker maakte :) ).
Tis maar wat je leuk vindt :winkie:
Het was leuk driften met de TB achter :winkie:

Nee serieus, een aantal lange rechte stukken waren ineens een stuk leuker en uitdagender omdat je om en over (en uiteraard soms door) de moddelpoelen moest sturen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag weer eens een rondje gedaan, het parcours lag er redelijk goed bij. Her en der waren er ook wat gaten en kuilen opgevuld maar dit is nog niet klaar, denk ik?
Oh ja, ergens op de zwarte lus heb ik nog een paar dikke (wandelende?) takken opgeruimd. Die lagen net na een jump op de helling...oud hout, 2 of 3 dikke takken van 1-1,5mtr, het leek wel express neergelegd.
Het ging bijna goed mis, moest in de lucht corrigeren en kwam verkeerd neer. Het gevolg was een schuiver en kwam op m`n knieen en een zachte tik van m`n helm tegen een boom tot stilstand.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

TenZNL schreef:Vandaag weer eens een rondje gedaan, het parcours lag er redelijk goed bij. Her en der waren er ook wat gaten en kuilen opgevuld maar dit is nog niet klaar, denk ik?
Oh ja, ergens op de zwarte lus heb ik nog een paar dikke (wandelende?) takken opgeruimd. Die lagen net na een jump op de helling...oud hout, 2 of 3 dikke takken van 1-1,5mtr, het leek wel express neergelegd.
Het ging bijna goed mis, moest in de lucht corrigeren en kwam verkeerd neer. Het gevolg was een schuiver en kwam op m`n knieen en een zachte tik van m`n helm tegen een boom tot stilstand.
Regelmatig op zwarte route wandelende takken. Die achtervolgen de Mtb minnende wandelaars
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, dacht al zoiets. Triest maar helaas...de volgende keer maar rekening houden met het feit dat er daar blijkbaar van die retards* rondlopen die dit soort dingen flikken. :(

Het helmpje was weer van onschatbare waarde :bier:


*Drukt zich nu erg gematigd uit
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Drie keer de zwarte route gereden en blijft een leuk trainingsrondje met afwisselingen. Het (lokaal) losse zand maakte het extra uitdagend. 1 heuvel niet op gekomen met het losse zand. Zag sinds de vorige keer ook enkele aanpassingen/onderhoud.
Groene route voor het eerst gereden. Een lekker snelle route grotendeels door het bos. Verder eigenlijk geen uitdaging in de route. Markering was prima.
Route Halsteren in februari niet in orde qua markering en was nu nog steeds niet te volgen. Jammer dat het ze er niks aan doen.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Route halsteren is alleen het eerste deel leuk langs het water met de klimmetjes. Wij pakken altijd dit eerste deel als uitstapje en dan weer terug naar zwart. Leuk voor wat extra kilometers.

Een leuke tip: pak eens de bossen in huijbergen mee, kun je vrij rondfietsen op leuke heuvels.
Je kunt hier komen langs het hek van de vliegbasis langs de groene route.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

FYI: 2 juli is het Rovers Run en mijn oog viel op het volgende:
De zwarte mtb-route is afgezet ivm veiligheid. Gelieve hier niet te mountainbiken van 08.00 - 18.00 uur.
De paden zijn van vrijdag 1 juli t/m zaterdagavond 2 juli afgezet met gekleurd lint.
Vriendelijk bedankt voor uw medewerking! Neem bij vragen contact op met Bjorn Meijlemans, coördinator route & veiligheid Rovers Run 06-48931014
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Naar aanleiding dat de route Halsteren nog steeds niet te volgen is een mail gestuurd naar de gemeente. Kreeg als reactie dat ze de route gaan controleren en zorgen dat hij weer klopt. Ook waar nodig snoeien. Ze waren blij met alerte/betrokken mensen. Ben dus benieuwd wanneer ze dit op gaan pakken.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

RalfHorst schreef:Naar aanleiding dat de route Halsteren nog steeds niet te volgen is een mail gestuurd naar de gemeente. Kreeg als reactie dat ze de route gaan controleren en zorgen dat hij weer klopt. Ook waar nodig snoeien. Ze waren blij met alerte/betrokken mensen. Ben dus benieuwd wanneer ze dit op gaan pakken.
Het staat op de agenda maar wanneer het uitgevoerd gaat worden........
Plaats reactie