Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: wo 8 juli 2020, 08:38 Eerste videostukje was uit Februari, 2e uit Mei.

Is er al weer zoveel veranderd in de tussentijd? De jongens staan niet stil daar, iedere keer is er wel weer aardig wat aangepast :winkie: :-q
Ja, dan was je net te vroeg. Vooral het tweede deel is nu veel leuker geworden, en de pumptrack, wat altijd al een zorgenkindje was.

Ik was ook één van 'de jongens' daar, maar meer in de tijd dat er meer werd kapotgemaakt dan je kunt bijscheppen, zeg maar.

Er is nu, vooral dankzij Lars (die reus met baard) meer betrokkenheid van de gemeente, wat zelfs heeft geresulteerd in het storten van een mega lading klei-achtige dirt. Ik heb nog wel even geholpen met wegscheppen, en één dubbel rollertje gebouwd, maar ik zit nauwelijks meer op de fiets, en de app-groep werd me iets te intens, dus ik heb even een stapje terug gedaan.

Het is wel tof om te zien dat er daar echt een vaste crew is ontstaan. 'Vroeger' kwam je er maar zelden iemand tegen en er was echt sprake van verval na de tijd van Sjors en de andere hoogvliegers (Wist-je-dat-je: Blake Samson heeft nog op de middenberm geshred), maar nu is er weer echt een scene daar met een paar jongens die echt sicke dingen kunnen.

Lang verhaal kort: ga nog maar een keer klijken :-)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: do 9 juli 2020, 09:11
MVMVML schreef: wo 8 juli 2020, 08:38 Eerste videostukje was uit Februari, 2e uit Mei.

Is er al weer zoveel veranderd in de tussentijd? De jongens staan niet stil daar, iedere keer is er wel weer aardig wat aangepast :winkie: :-q
Ja, dan was je net te vroeg. Vooral het tweede deel is nu veel leuker geworden, en de pumptrack, wat altijd al een zorgenkindje was.

Ik was ook één van 'de jongens' daar, maar meer in de tijd dat er meer werd kapotgemaakt dan je kunt bijscheppen, zeg maar.

Er is nu, vooral dankzij Lars (die reus met baard) meer betrokkenheid van de gemeente, wat zelfs heeft geresulteerd in het storten van een mega lading klei-achtige dirt. Ik heb nog wel even geholpen met wegscheppen, en één dubbel rollertje gebouwd, maar ik zit nauwelijks meer op de fiets, en de app-groep werd me iets te intens, dus ik heb even een stapje terug gedaan.

Het is wel tof om te zien dat er daar echt een vaste crew is ontstaan. 'Vroeger' kwam je er maar zelden iemand tegen en er was echt sprake van verval na de tijd van Sjors en de andere hoogvliegers (Wist-je-dat-je: Blake Samson heeft nog op de middenberm geshred), maar nu is er weer echt een scene daar met een paar jongens die echt sicke dingen kunnen.

Lang verhaal kort: ga nog maar een keer klijken :-)
Ja het is weer flink leven ingeblazen de laatste tijd. Leuk. Binnenkort ook maar weer eens kijken wat er nu weer veranderd is :D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: do 9 juli 2020, 09:45
BrianW schreef: do 9 juli 2020, 09:11

Ja, dan was je net te vroeg. Vooral het tweede deel is nu veel leuker geworden, en de pumptrack, wat altijd al een zorgenkindje was.

Ik was ook één van 'de jongens' daar, maar meer in de tijd dat er meer werd kapotgemaakt dan je kunt bijscheppen, zeg maar.

Er is nu, vooral dankzij Lars (die reus met baard) meer betrokkenheid van de gemeente, wat zelfs heeft geresulteerd in het storten van een mega lading klei-achtige dirt. Ik heb nog wel even geholpen met wegscheppen, en één dubbel rollertje gebouwd, maar ik zit nauwelijks meer op de fiets, en de app-groep werd me iets te intens, dus ik heb even een stapje terug gedaan.

Het is wel tof om te zien dat er daar echt een vaste crew is ontstaan. 'Vroeger' kwam je er maar zelden iemand tegen en er was echt sprake van verval na de tijd van Sjors en de andere hoogvliegers (Wist-je-dat-je: Blake Samson heeft nog op de middenberm geshred), maar nu is er weer echt een scene daar met een paar jongens die echt sicke dingen kunnen.

Lang verhaal kort: ga nog maar een keer klijken :-)
Ja het is weer flink leven ingeblazen de laatste tijd. Leuk. Binnenkort ook maar weer eens kijken wat er nu weer veranderd is :D
25/26 juli al wat te doen? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MacReal schreef: do 9 juli 2020, 10:47
MVMVML schreef: do 9 juli 2020, 09:45
Ja het is weer flink leven ingeblazen de laatste tijd. Leuk. Binnenkort ook maar weer eens kijken wat er nu weer veranderd is :D
25/26 juli al wat te doen? :winkie:
Ja dan ben ik aan het inpakken en voorbereiden voor Morzine de 27e :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: do 9 juli 2020, 12:42
MacReal schreef: do 9 juli 2020, 10:47

25/26 juli al wat te doen? :winkie:
Ja dan ben ik aan het inpakken en voorbereiden voor Morzine de 27e :winkie:
Da's een beter plan haha
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

markpatat schreef: ma 17 september 2018, 22:38 Gewoon 2 lampen op dx.com bestellen. Voor 20 euro heb je veel plezier! Hou wel rekening met een maandje levertijd. Twee is wel een must trouwens, zeker in de bosrijke singletracks ;)
Ik ben benieuwd welke lampen je gebruikt, kan je een merknaam of link posten?
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Het lijkt me echt tof om eens te gaan kijken. Maar als ouwe lul die pas net fietst voel ik me enorm geintimideerd door die heuvels en de lui die het al supergoed kunnen. Is er ook wat te doen voor de mindere goden onder ons? En hoe progress ik van een kleine sprong naar een grote?
Worden er ook wel eens clinics gegeven ofzo?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Arson schreef: vr 10 juli 2020, 11:43 Het lijkt me echt tof om eens te gaan kijken. Maar als ouwe lul die pas net fietst voel ik me enorm geintimideerd door die heuvels en de lui die het al supergoed kunnen. Is er ook wat te doen voor de mindere goden onder ons? En hoe progress ik van een kleine sprong naar een grote?
Worden er ook wel eens clinics gegeven ofzo?
Er zitten beneden ook kleine sprongetjes (wat ik in het filmpje een kleine jumpline noemde).
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

leuk voor de Hagenezen en Hagenaars hier op het forum;
Sinds de Schotse hooglanders in het Westduinpark rondlopen, zijn er heel veel leuke singletracks ontstaan. Hier en daar een klein beetje bewerkt door locals om het wat beter fietsbaar te maken, is het gebied aan de landzijde van het westduinpark zo langzamerhand in een bikepark verandert!
Het zijn allemaal korte stukjes singletrack, zeer technisch en op vele manieren aan elkaar te lussen.. en hier een daar een tak of een dikke wortel ontwijken maakt het compleet.
Het moet natuurlijk wel gezegd worden dat het officieel niet is toegestaan om er te fietsen, maar als je beleefd bent en netjes stopt voor de wandelaars is het echt een heel leuk gebied om te fietsen!

Voor een strava voorbeeld route stuur gerust een PM

Gr, Tim
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Schotse hooglanders, Patrick Jansen is er niks bij :-q had er ook al wat gevonden en ondanks dat het grote beesten zijn, zijn de paden vrij krap. Afgelopen jaren zijn hier helaas heel veel mooie paden verdwenen door de aangelegde zandverstuiving en paden die volgestort zijn met los zand. En dan hebben we het niet over het hele toffe koddebreierparkoers! Buiten het Westbroekpark is er nog heel veel moois te vinden. Illegaal, maar onder bepaalde omstandigheden wel verantwoord. Alles wat je op de Utrechtse Heuvelrug kan vinden, hebben we hier ook!
Hier staat niets.
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Mijn ervaring is dat je die maar heel weinig tegenkomt.
Vanmiddag was het heel druk met mensen die lekker van de duintoppen gingen sleeën.. de meeste vond het wel gaaf dat we daar met de mtb waren, er hing een goede vibe..

In tegenstelling tot het standaard hondenuitlaat/wandel publiek dat je er op Zaterdag en Zondag tegenkomt, en die je er maar al te graag helpen herinneren dat het "geen fietspad is", maar zelf wel de (niet aangelijnde) hond overal laten poepen zonder het op te ruimen :roll:
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Voor de liefhebbers uit regio Den Haag;

De track op de voormalige puinstort bij Duindorp is nog goed begaanbaar, over een maand staat het weer vol met brandnetels. De overige singletracks in het westduinpark liggen er heel mooi bij..
Veel fiets/hardloopplezier te beleven, vanzelfsprekend met respect voor medegebruikers en natuur :-q

Het stukje bij klein Zwitserland (langs het hek van de Frederikkazerne) ligt er ook mooi bij, ik zag alleen wel dat dit nu losloopgebied voor honden is geworden.
Grappig; begonnen als illegaal mtb/wandelstukje, nu gelegaliseerd als hondenuitlaat plek :roll:
Plaats reactie