Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Bij de Middenberm wordt lekker gewerkt inmiddels. Boven zijn er 4 tables van medium tot groot, in het midden een hip jump, een soort mega schans/drop/gap-ding, met een wat kleinere step down en dan beneden nog een easy tafel.
Verder wordt er nog aan een soort flowlijntje gewerkt en de pumptrack behoeft nog wat liefde.

Hoe meer rijders, hoe minder hondenuitlaters en kinderen op de baan, dus komt allen en neemt uw schep mee. En anders pb je mij even, dan vertel ik je waar je scheppen kunt vinden :-D
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik woon om de hoek van het westduinpark maar toch kom ik er nooit om te mountainbiken.
Hooguit op de doorgaande weg richting kijkduin.
Ik voel mij ergens een beetje bezwaard om over een hek te klimmen.
Maar ik begrijp dat ik dat toch maar moet laten gaan als ik hoor hoeveel er te doen is.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

BrianW schreef:Bij de Middenberm wordt lekker gewerkt inmiddels. Boven zijn er 4 tables van medium tot groot, in het midden een hip jump, een soort mega schans/drop/gap-ding, met een wat kleinere step down en dan beneden nog een easy tafel.
Verder wordt er nog aan een soort flowlijntje gewerkt en de pumptrack behoeft nog wat liefde.

Hoe meer rijders, hoe minder hondenuitlaters en kinderen op de baan, dus komt allen en neemt uw schep mee. En anders pb je mij even, dan vertel ik je waar je scheppen kunt vinden :-D
Hier moet ik binnenkort maar eens gaan kijken, klinkt interessant :-)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dan zou ik even wachten tot het een paar keer heeft geregend. Het is nu één grote zandbak, en de meeste jumps zullen er slecht bij liggen. Even wat water erover, dan kunnen we alles weer bijwerken en weer shredden!
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Waar is de middenberm? In Den Haag is het echt zoeken naar wa MTB spots..
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

dvdspelert schreef:Waar is de middenberm? In Den Haag is het echt zoeken naar wa MTB spots..
De strook groen tussen de Haringkade en Prof. P.S. Gerbrandyweg, komende vanaf de Duinweg
Via FB kan je ook zoeken op Middenberm Trails, hoewel de pagina al tijden niet is bijgewerkt...
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

MCV schreef:
dvdspelert schreef:Waar is de middenberm? In Den Haag is het echt zoeken naar wa MTB spots..
De strook groen tussen de Haringkade en Prof. P.S. Gerbrandyweg, komende vanaf de Duinweg
Via FB kan je ook zoeken op Middenberm Trails, hoewel de pagina al tijden niet is bijgewerkt...
Dat is toch dat BMX park? Of is dat voor de mountainbike.
Ik reed er een keertje langs en ik wel gigantische jumps waarvan ik mij niet kon voorstellen dat ik daar ooit overheen zou gaan :)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Prima te doen met welke MTB dan ook. Er zijn allerlei jumps van groot tot klein, of er tussendoor rijden kan ook. En de pumptrack kun je sowieso pakken.
Je kunt er nu alleen niet rijden want alle jumps zijn in hopen zand veranderd :-(
Ik zal het hier melden als we de boel weer aan kant hebben.
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Hoe ligt duindorp er inmiddels bij? Het is even droog geweest maar inmiddels weer flink wat regen gevallen.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Lang niet meer geweest, maar volgens mij is het alweer volop brandnetel-tijd. Misschien dat ze door de droogte niet zo zijn gegroeid?
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Ik ga vanavond waarschijnlijk even een rondje uithof op de terugweg zal ik even checken hoe het er bij ligt.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik zag wel dat iemand een groot MTB teken op de grond had gekrijt oid een paar weken geleden, dus er is in ieder geval iemand actief.
Met kids en werk erbij heb ik helaas geen tijd om daar iets te doen, stop al m'n tijd in de middenberm, maar t zou leuk zijn als daar ook nog wat gebeurt :-)
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Helaas was het te donker toen ik terug reed van de week. Moet wel zeggen dat de Uithof er wel heel goed bij ligt momenteel. Binnenkort duindorp maar weer eens checken.
Paulus (LH)
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 27 oktober 2009, 00:22

MacReal schreef:Volgens mij wordt het gewoon hoog tijd voor een urban trail ride in Den Haag :bier:
FF een oude post aangehaald om het volgende voor te stellen: Een urban trail nightbike tochtje. Is er iemand die wil gidsen?
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Ik zeg doen! Gidsen is niet zo mijn ding maar ik ben dan zeker wel van de partij
Plaats reactie