MTB parcours Winterswijk

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

In de krant staat dat het bestaande parcours op de vuilnisbelt uitgebreid wordt met een nieuwe afdaling o.a. Zeer goed nieuws!! Nu ook de tweede bult er nog een keer bij en het wordt steeds beter.
Ik hou wel van technische gedeeltes.

Wat ik wel momenteel als nadeel ervaar is dat je niet zomaar meerdere rondjes (3-4) achter elkaar kunt doen door de zwaarte van de klimmetjes. Althans, mij lukt het niet en ik zie dit ook bij veel anderen. 10 rondjes zoals Novaterra, is echt voor slecht zeer weinig mensen weggelegd.

Voor het trainen van de techniek zou juist meerdere rondjes achter elkaar kunnen doen een groot voordeel zijn.

Hoe kijken andere gebruikers van dit parcours hier naar?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

10 rondjes is niet te gek veel, er zijn ook wel paar stukjes waar je beetje op adem kunt komen. Tis wel intensief, maar echt niet bijzonder, dan ken ik wel marathons of wedstrijden waar je echt kapot gaat
Bird Aeris 9 blurple
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

novaterra schreef:10 rondjes is niet te gek veel, er zijn ook wel paar stukjes waar je beetje op adem kunt komen. Tis wel intensief, maar echt niet bijzonder, dan ken ik wel marathons of wedstrijden waar je echt kapot gaat
10 rondjes vuilnisbelt is wel gek veel. 99% van de mensen die dit rondje wel eens doet lukt dat niet. Zelfs 3-4 rondjes is voor de meerderheid te veel van het goede.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

10 Rondjes is idd een pittige uitdaging... maar een rondje of 5 is zeker wel te doen!
Heel spannend is het allemaal niet.
Ik kom zelf uit Winterswijk maar woon nu twee jaar in Duiven.
Dus ben ik denk ik een beetje verwend met montferland en de postbank in de buurt.

Maar ik heb van het weekend toch de bult maar weer eens gedaan en het nieuwe stuk is zeker een goede toevoeging! Blijft gewoon een leuk rondje... met van alles wat! Leuke drop! kom bochtje... leuke klimmetjes (vond ze vroeger pittiger).

Maar inderdaad de twee bult erbij zou top zijn! Gewoon goed de mogelijkheden benut!

Ook nog ff fototje gemaakt van het weekend:
Afbeelding
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

jeroenslb schreef:10 Rondjes is idd een pittige uitdaging... maar een rondje of 5 is zeker wel te doen!
Heel spannend is het allemaal niet.
Ik kom zelf uit Winterswijk maar woon nu twee jaar in Duiven.
Dus ben ik denk ik een beetje verwend met montferland en de postbank in de buurt.

Maar ik heb van het weekend toch de bult maar weer eens gedaan en het nieuwe stuk is zeker een goede toevoeging! Blijft gewoon een leuk rondje... met van alles wat! Leuke drop! kom bochtje... leuke klimmetjes (vond ze vroeger pittiger).

Maar inderdaad de twee bult erbij zou top zijn! Gewoon goed de mogelijkheden benut!

Ook nog ff fototje gemaakt van het weekend:
Afbeelding
Afgelopen weken heb ik meerdere keren het nieuwe stuk gereden. Toen het er nog uitzag zoals op bovenstaande foto was het echt een superstuk. Technisch met snelheid.

Nu was ik er gisteren weer en is er een vorm van onderhoud gepleegd waar ik mijn vraagtekens bij zet. Op veel plekken is er gebroken puin als toplaag 'gestrooid'. Resultaat is dat het pad op veel plekken bezaaid ligt met grof puin waardoor de snelheid er echt uit moet en zelfs link is. Zelfs op stukken die schuin af lopen (haaks op de fietsrichting) ligt het. M.i. zijn er toch betere materialen die als toplaag kunnen functioneren.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Of is het een fundering en komt er nog een andere toplaag op?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Kaijserchief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: za 2 april 2011, 23:57
Mijn mountainbike: specialized pitch pro 2011
Contacteer:

Er waren laatst wel motorcrossers gesignaleerd
If you don't life for something,
You die for nothing!
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Kaijserchief schreef:Er waren laatst wel motorcrossers gesignaleerd
Geef die jongens maar weer de schuld hoor..........................
Kaijserchief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: za 2 april 2011, 23:57
Mijn mountainbike: specialized pitch pro 2011
Contacteer:

Wie zegt dat 't jongens zijn.......
If you don't life for something,
You die for nothing!
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Niemand hier van FTC Wenters of de onderhoudsploeg die iets weet over het nieuwe pad en het puin?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

En motorcrossers zijn het ook niet.
Die betalen nm veel geld om op een afgesloten terrein hun rondjes te rijden en hun motor aan de geluidsnormen te laten voldoen..

Die watjes die met hun motor over een mtb parcours rijden kun je onder het kopje vandalisten plaatsen. :bier:
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

2 weken geleden ook de route 10 keer gedaan, wel zonder het nieuwste stukje aangezien het best druk was met mensen die omhoog 'moeten lopen' .. heerlijke training om in de avonduren te doen!
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Sieb schreef:En motorcrossers zijn het ook niet.
Die betalen nm veel geld om op een afgesloten terrein hun rondjes te rijden en hun motor aan de geluidsnormen te laten voldoen..

Die watjes die met hun motor over een mtb parcours rijden kun je onder het kopje vandalisten plaatsen. :bier:
+1
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Weet iemand waarom de rockgarden verwijderd is?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Komend weekend strijk ik neer in Woold en wil daarom de bike uitlaten op de route van Winterswijk incl vuilnisbelt...

Is de bewegwijzering nu goed of juist niet? Bij de reviews heb je heel verschillende reacties..
Plaats reactie